Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: بیشترین تلفات تصادفات در استان خوزستان مربوط به عابران پیاده ۵۰ تا ۷۵ ساله است و بیشترین زمان تصادفات نیز ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر و ۲ تا ۶ صبح است.

سرهنگ منصور جمشیدی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات که امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به طرح جامع کاهش تصادفات، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ نقطه حادثه‌خیز در شهرهای خوزستان داریم که باید مشکل این نقاط رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه نقشه ترافیکی همه شهرهای استان خوزستان موجود است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما پیشنهاداتی با کمترین هزینه برای رفع مشکل این نقاط و کاهش تصادفات ارائه داده‌ایم. ما پیشنهاد پروژه ۱۰۰ میلیارد تومانی نداده‌ایم.

رئیس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در شهرهای خوزستان با وجود زمین خالی در ورودی‌ها و تردد کامیون‌ها، محلی برای استراحت کامیون‌داران وجود ندارد. بسیاری از شهرها نیز کمربندی ندارند بنابراین می‌توانند در ورودی شهرها محلی برای استراحت کامیون‌داران در نظر بگیرند.

وی گفت: در بحث روشنایی معابر و بالا بردن ایمنی عبور عابران پیاده نیز مشکل داریم که امیدواریم این مشکل رفع شود.

رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: میزان تصادفات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است. در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن، تصادفات جرحی ۳۵ درصد و فوتی هفت درصد کاهش داشته است.

جمشیدی بیان کرد: سال گذشته در ۱۱ شهر خرمشهر، ایذه، ماهشهر، آبادان، حمیدیه، آغاجاری، باوی، رامشیر، رامهرمز، شادگان و هویزه تصادفات کاهش و در چهار شهر امیدیه، گتوند، لالی و هندیجان روند تصادفات ثابت و در هشت شهر اهواز، کارون، مسجدسلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر و هفتکل تصادفات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شهرهای دزفول، مسجدسلیمان، کارون، آبادان، شادگان، دشت آزاداگان، ماهشهر، خرمشهر، بهبهان، شوش، امیدیه، شوشتر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز، لالی، باغملک و اندیکا در تصادفات جرحی کاهش داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: در شهرهای اهواز، ایذه، هفتکل، اندیمشک، هویزه، هندیجان، حمیدیه، باوی و گتوند تصادفات جرحی افزایش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: اولین و بیشترین علت تصادفات در سال ۹۹، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه به میزان ۴۵ درصد بوده است که در این زمینه، ۵۹۵ هزار و ۱۱۲ مورد اعمال قانون داشتیم. مهم‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات، کنترل سرعت است و مسیر باید به گونه‌ای باشد که رانندگان نتوانند با سرعت بالا رانندگی کنند. با دوربین ثبت کنترل سرعت نیز باید سرعت را کنترل کنیم.

وی افزود: دومین علت تصادفات، عدم رعایت حق تقدم به میزان ۴۰ درصد بوده است که باید نسبت به نصب سرعت‌کاه در معابر عمومی، تابلو و اصلاح هندسی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: بیشترین تلفات تصادفات در استان خوزستان مربوط به عابران پیاده ۵۰ تا ۷۵ ساله است و بیشترین زمان تصادفات نیز ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر و  ۲ تا ۶ صبح است.

جمشیدی در خصوص عدم کدگذاری برخی دوربین‌ها، گفت: انجام کدگذاری دوربین‌ها به صورت متمرکز است و باید سرور دوربین در سیستم مانیتورینگ پلیس راهور باشد و این مشکل در سطح کشور وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان پليس راهور رئیس پلیس راهور خوزستان کاهش تصادفات عابران پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان از تصادف دلخراش سواری پراید با عابر پیاده خبر داد و گفت: در این حادثه، عابر پیاده که زنی حدودا ۷۵ ساله بود پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، امیر طالبی در تشریح این خبر اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۱:۰۰ امروز_سه شنبه یازدهم_اردیبهشت با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف شدید منجر به فوت یک نفر در بلوار امام خمینی (ره) رشت، بلافاصله ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه مشخص شد راننده سواری پراید که خانمی ۱۷ ساله و فاقد گواهینامه بود به علت بی توجهی به جلو و جوانب با عابر پیاده تصادف کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: در این حادثه، عابر پیاده که خانمی حدوداً ۷۵ ساله بود پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

طالبی تصریح کرد: کارشناسان پلیس علت تصادف را بی احتیاطی و بی توجهی به جلودو نقص ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی از سوی راننده سواری سایپا ۱۱۱ تشخیص دادند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، بی توجهی به جلو در رانندگی را عامل اصلی تصادفات دانست و از خانواده‌ها خواست در اختیار قرار دادن وسایل نقلیه به فرزندان خود که گواهینامه رانندگی ندارند، خودداری کنند.

کد خبر 749423

دیگر خبرها

  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است