Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@19:43:29 GMT

حساب ترامپ در اینستاگرام و فیس‌بوک مسدود باقی می‌ماند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۴۷۳

حساب ترامپ در اینستاگرام و فیس‌بوک مسدود باقی می‌ماند

با رای هیأت نظارت شرکت فیس‌بوک، حساب‌های کاربری رئیس‌جمهور سابق آمریکا که بعد از حادثه حمله به کنگره مسدود شده بود، همچنان مسدود خواهد ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛بر اساس تصمیم امروز (چهارشنبه) هیأت نظارت مستقل شرکت فیس‌بوک، حساب کاربری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فیس‌بوک و اینستاگرام که در پی حادثه حمله به کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه تعلیق شده بود، همچنان مسدود می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  تصمیمی که به نوشته نشریه آمریکایی «فایننشال تایمز» احتمالاً با واکشن تند جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد.   بنابر تصمیم این گروه، فیس‌بوک باید ظرف شش ماه آینده درباره مسدود ماندن همیشگی حساب ترامپ در این رسانه اجتماعی تصمیم‌گیری کند. هیأت نظارت از تصمیم فیس‌بوک برای تعلیق حساب ترامپ حمایت کرد اما در عین حال افزود «تعلیق نامحدود» در سیاست‌های این رسانه اجتماعی تعریف نشده و باید ظرف شش ماه تعیین تکلیف شود.    به گفته این نهاد نظارتی، پست‌های ترامپ در روز ششم ژانویه هم در فیس‌بوک و هم در اینستاگرام مقررات مربوط به تشویق خشونت را نقض کرد.   در بیانیه این گروه آمده است: در زمان انتشار پست‌های ترامپ، خطر واضح و فوری آسیب وجود داشت و سخنان او در حمایت از کسانی که در شورش‌ شرکت داشتند، اقدامات خشونت آمیز آنها را مشروع می‌کرد. آقای ترامپ، به عنوان رئیس‌جمهور نفوذ بسیار زیادی داشت. دامنه پست‌های او گسترده بود و ۳۵ میلیون دنبال‌کننده در فیس‌بوک و ۲۴ میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام داشت.   فیس‌بوک و اینستاگرام که به شرکت فیس‌بوک تعلق دارد هجدهم دی ماه حساب‌های کاربری ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا را به طور نامحدود مسدود کردند. «مارک زاکربرگ» رئیس شرکت فیس‌بوک در توضیح این اقدام گفته بود ترامپ از این بستر برای «تحریک به اقدام خشونت‌آمیز علیه دولت انتخاب شده از طریق دموکراتیک» استفاده کرده است.   علاوه بر آن، توییتر، یوتیوب و اسنپ‌چت هم تصمیم گرفتند تمامی صفحات رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنند. توییتر اعلام کرده که صفحه ترامپ در این شبکه اجتماعی برای همیشه مسدود شده است.   بعد از اعمال این محدودیت‌ها و خاموش شدن صدای ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شامگاه سه‌شنبه از راه‌اندازی شبکه اجتماعی خود با نام "From the Desk of Donald J. Trump " خبر داد.   ترامپ با انتشار ویدئویی، این شبکه اجتماعی جدید را "مکانی برای صحبت آزادانه و ایمن" توصیف کرده است.   وی با خواندن متنی در این پیام ویدیویی گفت: «در زمان سکوت و دروغ‌ها، چراغی از آزادی سر بر می‌آورد».   بر اساس گزارش‌ها، این شبکه اجتماعی، فرصتی را برای رئیس جمهور سابق آمریکا فراهم می‌آورد تا پیام‌ها،‌ تصاویر و ویدئوهایی را منتشر کند.   طرفداران ترامپ قادر خواهند بود تا به انتشار مطالب وی در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر بپردازند. البته شبکه اجتماعی ترامپ این امکان را برای بازدیدگنندگان فراهم نمی‌آورد که به پاسخ دادن زیر مطالب منتشر شده بپردازند و ارتباط یک طرفه خواهد بود.    انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور سابق آمریکا شبکه اجتماعی شرکت فیس بوک فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

مشاوران اقتصادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه در حال بررسی راه‌هایی هستند تا کشور‌ها را از پدیده دلار زدایی که باعث می‌شود استفاده از دلار را کنار بگذارند، دور شوند.

در حال حاضر، تعدادی از کشور‌ها بطور فعال استفاده از دلار را کنار گذاشته اند.

گفته می‌شود این تلاشی برای مقابله با اقدامات بازار‌های نوظهور کلیدی برای کاهش استفاده از دلار آمریکا است.

این بحث شامل مجازات‌هایی برای کسانی است که به دنبال تعاملات جایگزین در تجارت دوجانبه با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا هستند. این مجازات‌ها می‌تواند شامل کنترل صادرات، هزینه‌های دستکاری ارز و تعرفه‌ها باشد.

در ماه مارس، ترامپ در مورد دلار به CNBC گفت: با بایدن، شما دلار را به عنوان استاندارد از دست خواهید داد. این مانند شکست در بزرگترین جنگی است که ما تا به حال حضور داشته ایم. من از زمانی که کشور‌ها استفاده از دلار را کاهش می‌دهند متنفرم. من به کشور‌ها اجازه نمی‌دهم استفاده دلار را کاهش دهند. زیرا وقتی این معیار را از دست بدهیم، مانند از دست دادن یک جنگ انقلابی خواهد بود.

او همچنین در مصاحبه با فاکس بیزنس گفت: «کشور ما دارد به جهنم می‌رود و ما دیگر نقش مهمی در جهان نخواهیم داشت. ما قدرت داریم، اما در حال کاهش است. در واقع پول رایج ما رو به تنزل است. من فقط در مورد ارزش پول‌مان صحبت نمی‌کنم بلکه بحث در مورد استفاده از پول ما (دلار) در سراسر جهان است». 

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام