Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@13:52:01 GMT

محکومیت یک دیپلمات ایرانی به ۲۰سال زندان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۶۳۰

خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی در بلژیک در پرونده ادعایی طرح حمله در فرانسه به 20 سال زندان محکوم شده است.

دیمیتری دبکو وکیل پرونده اسدالله اسدی دیپلمات ایران که در دادگاه بلژیک به جرم ادعایی طرح حمله در فرانسه به 20 سال زندان محکوم شده است اعلام کرد که موکلش صلاحیت دادگاه بلژیکی را به رسمیت نمی‌شناسد و درخواست تجدیدنظری هم ارائه نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقاضای تجدیدنظر آماده شده بود ولی چون اسدی دادگاه را سیاسی می‌داند این درخواست ارائه نشد.

دبکو در ادامه گفت که تصمیم طرف ایرانی بر این است تا درخواست تجدیدنظر ارائه نشود و بر مواضع قبلی مبنی بر عدم صلاحیت دادرسی دادگاه بلژیک باقی بمانند. همچنین اسدی معتقد است به درخواستش درباره مسئله مصونیت دیپلماتیک پاسخ درستی داده نشده است.

11 تیرماه سال 1397 اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش، درحالی که ایام تعطیلات خود را در نزدیکی شهر آشافنبورگ واقع در ایالت بایرن آلمان می‌گذراند، با حکم جلبی که توسط دولت بلژیک در اتحادیه اروپا صادر شده بود دستگیر شد.

20 تیرماه سال گذشته، دادستانی کل آلمان مدعی شد که وی به یک زوج ساکن در آنتورپ در بلژیک سفارش داده تا میتینگ سالانه منافقین را منفجر کنند.

بعد از دستگیری اسدی که دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بود، دولت این کشور با لغو مصونیت دیپلماتیک موجب شد تا آلمان وی را به بلژیک مسترد کند و از آن زمان تاکنون در زندانی در این کشور به سر می‌برد.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازندران از امشب سیلابی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران گفت: با احتمال وقوع سیلاب و رواناب رودخانه‌های مازندران مواجهیم و رانندگان جوانب احتیاط را رعایت کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران‌ اظهار داشت: امروز جمعه  آسمان استان صاف تا نیمه ابری است و از اواخر روز تا شنبه آسمان در اکثر مناطق کشور همراه با رگبار پراکنده باران است.

وی افزود: با استقرار سامانه بارشی در دامنه ها و ارتفاعات رگبار باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

اسدی افزود:  با بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید احتمال آسیب به سازه‌های کم مقاوم افزایش می‌یاید و لذا توصیه‌های ایمنی صادر شده است.

وی کاهش دما و جاری شدن روان‌آب را از اثرات سامانه عنوان کرد و یادآور شد: با بالا آمدن آب رودخانه‌ها امکان وقوع سیلاب‌های محلی و نقطه‌ای وجود دارد.

معاون هواشناسی مازندران اظهار کرد: ریزش،سنگ در مناطق کوهستانی، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی به ویژه جاده‌های کندوان و هراز را خواهیم داشت و مسافران توصیه‌های فنی در محورهای مواصلاتی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بر  احتیاط در تردد محور‌های کوهستانی گفت: در گردنه‌ها جاده لغزنده است و لذا از اسکان لازم است خودداری شود.

اسدی خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد و بیان کرد: با مقاوم سازی پوشش خزانه برنج لازم است از وقوع خسارت احتمالی جلوگیری شود.

معاون هواشناسی به مسافران توصیه کرد در مدت تردد از اقامت و برپایی چادر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خوددداری کنند و رانندگان هم هنگام تردد در جاده‌های استان و در محور‌های کوهستانی نکات ایمنی را رعایت کرده و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

این کارشناس هواشناسی گفت: شنبه آسمان استان ابری همراه با رگبارهای پراکنده بوده و از اواخر روز سامانه بارشی از استان خارج می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • اللهیار دیر آمد، وسترلو یک امتیاز گرفت
  • درخواست دادگاه لاهه برای پایان تهدید و ارعاب در خصوص جنگ غزه
  • اصرار قاضی تورین: ستاره یووه محاکمه می‌شود
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • مازندران از امشب سیلابی می‌شود
  • نطق تماشایی نماینده بلژیک در پارلمان اروپا درباره حمله ایران
  • استخدام زنان زندانی ایرانی در یک کارخانه بستنی