Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@20:06:26 GMT

بورل: در نشست G7 درباره مذاکرات برجام صحبت کردیم

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۷۸۹

خرداد : مسئول سیاست خارجی اتحادیه از رایزنی با اعضای نشست G7 در لندن درباره روند برگزاری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای خبر داد.
پایگاه اینترنتی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را پس از یکی از جلسات نشست G7 که در لندن در حال برگزاری است در جمع مطرح کرده و در بخشی از آن نوشت: فرصت این را داشتم که با همکارانم درباره وضعیت مذاکرات برجام(توافق هسته ای) صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این بیانیه به نقل از بورل آمده است: با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز درباره وضعیت این مذاکرات که سخت اما در حال پیش روی هستند، تبادل نظر کردم. 
در هفته های اخیر، در قالب مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام در راستای احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت دو جانبه تهران - واشنگتن به توافق، مذاکراتی در وین برقرار بوده است. 
در این مذاکرات روند لغو تحریم ها علیه ایران از سوی آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای آن به حالت اولیه مورد بررسی قرار می گیرد. 
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های متعددی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین علیه ایران اعمال کرد. 
ایران خواستار لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آن ها را در طی یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.  برچسب ها: بورل ، نشست G7

منبع: خرداد

کلیدواژه: بورل نشست G7 توافق هسته ای تحریم ها نشست G7

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش قدس آنلاین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در ریاض به سر می‌برد، اعلام کرد: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین، تقسیم زمین است.

به نقل از یورونیوز، رئیس دیپلماسی اروپا در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض با همتای سعودی خود دیدار کرد.

در این دیدار، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت: حتی اگر آتش‌بس در غزه حاصل شود، ما همچنان باید با پیامدهای درگیری نه‌تنها در غزه بلکه در کرانه باختری رود اردن، فراتر از آن، در منطقه خود مواجه شویم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: انتظار می‌رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه مه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

بورل اظهار کرد: به من گفتند که جغرافیا دیگر مهم نیست. در اوکراین، جنگ برای سرزمین است و اینجا در غزه و فلسطین، جنگ برای سرزمین است، دو طرف برای یک سرزمین می‌جنگند و تنها راه‌حل این است که آن را به اشتراک بگذارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت