Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع یونان از تقابل مجدد با جنگنده‌های ترکیه بر فراز دریای اژه خبر داد.

به نوشته روزنامه یونانی «پروتو ثیما» وزارت دفاع یونان اعلام کرد که دو فروند جنگنده« اف-16» نیروی هوایی ترکیه ساعت 4 بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی بر فراز جزایر «اوینوسی» و «پاناگیا» در دریای اژه پرواز کردند که با پاسخ به موقع جنگنده‌های یونانی مواجه شد و آن‌ها توانستند با پرواز سریع جنگنده‌های ترکیه را رهگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وزارت دفاع یونان، جنگنده‌های ترکیه در این ماموریت در ارتفاع 22 هزار پایی پرواز کردند.

یونان بارها مدعی نقض حریم هوایی خود از سوی جت‌های ترکیه شده است. این دو کشور همسایه مدتهاست به دلیل اختلافات مرزی روابط تیره ای با هم دارند.  یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ نوین‌سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-۱۶» و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافائل» ساخت فرانسه است.

وزارت دفاع یونان چندی قبل نیز از پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه بر فراز بخش‌هایی از جزایر یونان در شرق دریای مدیترانه خبر داد و اعلام کرد که دو فروند جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی ترکیه  بر فراز جزایر «پاناگیا» و اونیوسس» در شرق دریای اژه پرواز کردند.  بنابر اعلام وزارت دفاع یونان، این پروازها در ارتفاع ۱۵ هزار پایی انجام شد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه اخیرا با تکرار دیدگاه کشورش مبنی بر اینکه یونان نمی‌تواند فلات قاره داشته باشد، همسایه خود را به «تنش زایی» متهم کرد.  وی با بیان اینکه یونان برای رسیدن به برخی اهداف خود قوانین بین‌المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می‌کند، تاکید کرد: «این اقدام‌ها بی معنی است و هیچ تهدیدی تاثیری بر کشور ما ندارد.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز چهارشنبه شب به وقت تهران مجددا مدعی تهدیدات  یونان علیه ترکیه شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه یونان جنگنده وزارت دفاع اف 16 دریای اژه تقابل وزارت دفاع یونان دریای اژه بر فراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

کد خبر 6095330

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ترکیه همه روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • غروب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • غریوب زیبا از فراز ییلاق سوباتان، رو به دریای خزر
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد