Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@04:36:59 GMT

کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن با مصرف بیش از حد نمک

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۱۰۷

کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن با مصرف بیش از حد نمک

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، مطالعه‌ای که اخیراً در ژورنال Circulation منتشر شده است، سعی در درک عمیق دانش مطالعه دانشمندان در سال ۲۰۱۵ داشت.
در  مطالعه قبلی، تیم تحقیق دریافتند که افزایش مقادیر سدیم در خون بر نحوه آماده شدن نوع خاصی از گلبول‌های سفید برای واکنش هنگام احساس عدم سلامت  سلول‌ها تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سابرینا گیزبزگر، عضو  انستیتوی زیست شناسی سیستم‌های پزشکی برلین (BIMSB) می‌گوید، حتی در پایان این مطالعه، دانشمندان "هنوز نمی‌دانستند در سلول‌ها چه اتفاقی می‌افتد. "
بنابراین برای مطالعه جدید، تیم گیزبرگر "متابولیسم سلول‌های ایمنی را که در معرض غلظت‌های زیاد نمک قرار گرفته اند" بررسی کردند. گیزبرگر توضیح می‌دهد که این بار آن‌ها بیشتر در مورد تأثیر نمک بر ایمنی بدن، اطلاعات کسب کردند و دریافتند: "نمک، زنجیره تنفسی را مختل می‌کند، سلول‌ها ATP کمتری تولید می‌کنند و اکسیژن کمتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین چه مقدار نمک برای خوردن روزانه بی خطر است؟ طبق این مطالعه: "متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که بزرگسالان مصرف روزانه خود را حداکثر به پنج یا شش گرم محدود کنند. این محاسبه شامل نمکی است که در غذا‌های فرآوری شده پنهان است. "

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۴) باقی ماندن پادتن کرونا تا یک سال پس از ابتلاء در بدن واکسن کرونا بزنیم یا نزنیم؟ بهترین روش انتخاب جنسیت دوران بارداری آخرین آمار از واردات واکسن کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نمک سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن

تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ هماهنگ شده و حسی سرشار از تکنولوژی و تجمل را منتقل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، تیگو ۹ مجهز به نسل جدید پیشرانه سوپر هیبریدی Q-POWER چری است که از مزایای قدرتمند بودن، مصرف سوخت پایین و شارژ سریع برخوردار است. مصرف سوخت آن تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن به بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. باتری این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ شود و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای داده که استفاده از خودرو در فضای باز را بسیار راحت می‌کند. تیگو ۹ مجهز به رانندگی خودکار سطح L ۲.۵، با ۱۹ عملکرد ADAS مانند APA، LKA و DOW است. در عین حال، تیگو ۹ با استاندارد ایمنی پنج ستاره مطابقت دارد، بیش از ۸۵٪ خودرو از فولادی با مقاومت بالا استفاده می‌کند که استاندارد‌های ایمنی پنج ستاره جهانی مانند C-NCAP، ANCAP و EUCAP را پاس می‌کند.

تیگو ۹ یک شاسی بلند پرچمدار است که تجملات، هوشمندی و ایمنی را با یکدیگر ادغام می‌کند و برای افراد حرفه‌ای که کیفیت زندگی عالی را دنبال می‌کنند، با دقت ساخته شده است. این خودرو از روشی زیباتر، مجلل، هوشمندتر و دوستدار محیط زیست برای سفر حمایت می‌کند و هر سفری را به تصعید زندگی با کیفیت تبدیل می‌کند. تیگو ۹ با ویژگی‌های فنی، لوکس و تجاری خود نیاز‌های سفر را کاملاً برآورده می‌کند و به سرنشینان اجازه می‌دهد تا از سفر با کیفیت، حتی در زندگی کاری پرمشغله خود لذت ببرند.

در آینده، تیگو ۹ به‌روزرسانی و ارتقای محصول را ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد.

دیگر خبرها

  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • فروشگاه کولرگازی در تهران