Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@03:03:27 GMT

شب های قدر از زمان حضرت آدم وجود داشته است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۲۹۹

شب های قدر از زمان حضرت آدم وجود داشته است

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر گلپایگانی استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مولای متقیان علی بن ابی طالب(ع) و اهمیت لیالی القدر، بیان نمود: نکته مهم این است که شب های قدر در زمان پیامبراسلام و حتی گذشته تر نیز بوده است؛ از زمانی که خداوند متعال آدم را خلق کرد شب های قدر بوده است، درواقع نزول ملائکه علاوه بر آنکه بر پیامبر وجود داشته است بر پیامبران پیشین نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نزول سوره "قدر" در سال چهارم هجری به طور غیرحتمی انجام گرفته است؛ با این وجود نزول جبرئیل در این شب انجام شده است که امکان دارد اعلام نشده باشد، این سوره مرتبه ای نیز در معراج بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل شده است.

وی ادامه داد: شب های قدر پیش از شهادت حضرت امیر(ع) واقع شده بوده؛ همانگونه که همگان واقف بر این مسئله هستند، حضرت دارای جایگاه ومقام والایی می باشند که در کلمه به کلمه زیارت جامعه از ایشان بیان شده است.

گلپایگانی اضافه کرد: ایشان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که می توان به تولد ایشان در خانه خدا اشاره نمود، در زمانی که حضرت مریم به خانه خدا وارد شدند ندا آمد از این خانه خارج شو، اما زمانی که فاطمه بنت اسد نزدیک خانه خدا شد به اذن پروردگار دیوار کعبه شکافت و حضرت را بدنیا آوردند.

وی عنوان کرد: شهادت ایشان نیز در خانه خدا اتفاق افتاد؛ در ارتباط با اهمیت محل شهادت حضرت، به روایت شیعیان نماز در مسجد کوفه تمام است که نشان از اهمیت این مسجد بعد مسجدالحرام است.

وی در پایان تاکید کد: امت اسلامی با استعانت به قرآن ، ولایت و حدیث ثقلین که نقطه اتصال خداوند متعال هستند و نیز پدر ائمه وامت اسلامی یعنی امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع)؛ ایشان را واسطه فیض قرار داده زیرا خداوند متعال نسبت به اهل بیت (ع) نگاه ویژه ای دارد.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رمضان1400 شب های قدر خانه خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند

صبح امروز خادمان حرم امام رئوف در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان؛ حضرت امام جعفر صادق (ع)، با حضور در دسته عزاداری هیئت عالم آل محمد، به سوگ و ماتم آن امام همام پرداختند.

این مراسم با حضور جمعی از خادمان ، زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) مقابل ایوان باب الکاظم (ع) آغاز شد و عزاداران با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی، در سوگ شهادت مظلومانه امام صادق (ع) به سوگواری پرداختند.

حزن و اندوه عزاداران در این مراسم وصف‌ناپذیر بود و اشک‌ها در چشمانشان حلقه زده بود.

آستان قدس رضوی در ایام شهادت ائمه معصومین (ع) با برگزاری برنامه‌های مختلف عزاداری، به سوگ و ماتم این خاندان معصوم می‌نشیند و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس این بزرگواران ابراز می دارد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین نکوداشت ۱۶ اردیبهشت روز مراغه
  • برگزاری آیین نکوداشت روز مراغه
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • چهارمحال و بختیاری در سوگ شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • برپایی اجتماع صادقیون در استان سمنان+ فیلم
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند