Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزلسفلی مسئول بسیج سازندگی فارس در سومین نشست مجامع و شورای جهادی استان، اظهار داشت: توانمندسازی تخصصی گروه‌های جهادی، تشکیل قرارگاه‌های جهادی استانی با هدف به کارگیری توان‌های تخصصی جهادی، و گروه‌های جهادی امدادی، از اهداف پیش رو برای سال ۱۴۰۰ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اولین قرارگاه جهادی تخصصی با عنوان قرارگاه جهادی تخصصی مدرسه ساز تشکیل شده و قرارگاه جهادی تخصصی آب، و... در دست بررسی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه در هفته بسیج، بیش از ۴۵۰ برنامه توسط گروه‌های جهادی استان اجرا می‌شود، به رزمایش ۸ هزارنفری گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در این رزمایش، افراد در قالب ۷۴۴ گروه جهادی طی دو روز در حوزه و عرصه‌های مختلف به ارائه خدمت در مناطق محروم استان خواهند پرداخت.

سردار محمد زهرایی هم اظهار داشت: در اصلاح قانون بسیج سازندگی، شخصاً از سیل سال ۹۸ با قولی که به خانواده‌های شهدای جهادی دادم، پیگیری را شروع کردم و امروز پس از بیش از یک سال و نیم، این اصلاحیه آماده شده و در انتظار ورود به صحن مجلس است.

او با اشاره به انجام اقداماتی در راستای حمایت از گروه‌های جهادی گفت: واگذاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشابه آنچه که به دیگران داده می‌شود قیمت متعادل، به تقویت گروه‌های جهادی می‌انجامد. در این راستا پروژه‌های آب ۱۰ روستا امسال به گروه‌های جهادی واگذار شده‌اند.

به گفته سردار زهرایی، تقویت قرارگاه‌های جهادی استان‌ها هم باعث تقویت گروه‌های جهادی در سطح استان می‌شود که این طرح هم در دست اجراست.

او با بیان اینکه راه اندازی مجمع خیرین جهادی یکی دیگر از راه‌هایی که به تقویت گروه‌های جهادی می‌انجامد، گروه‌های جهادی را از تکیه بر سیستم بروکراسی نهی کرد و گفت: به دنبال راه‌های خارج از سیستم بروکراسی برای تقویت گروه‌های جهادی باشید.

مسئول بسیج سازندگی کشور در ارتباط با شورا‌ها و مجامع جهادی گفت: این شورا‌ها و مجامع، یک هویت مستقلی دارند، اگرچه هنوز به وزن شبکه‌های موجود در بسیح نرسیده اند و نیازمند زمان برای جاافتادن هستند.

سردار زهرایی همچنین از تدوین نقشه پنج ساله بسیج سازندگی خبر داد و گفت: محتوای این طرح، جهادی است و مسیر راه گروه‌های جهادی در این سند مشخص شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور، با اعلام آغاز رزمایش ۸ هزار نفری گروه‌های جهادی فارس به مناسبت هفته بسیج سازندگی، با بیان اینکه این رزمایش تا کنون در چند استان برگزار شده، رمز این رزمایش را به واسطه ایام شهادت امیرالمومنین (ع)، «یا علی ابن ابی طالب» اعلام کرد و با این اعلام، رزمایش آغاز شد و تا عصر روز جمعه، ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام درستگار، دبیر مجمع جهادی استان فارس اظهار داشت: تهیه شناسنامه شهدا و جهادگران بسیجی، و هویت بخشی به مجمع جهادی استان، از ایتدای تشکیل مجمع مدنظر بوده است.

او با بیان اینکه ۳۵۰۰ گروه جهادی در استان داریم، مجمع جهادی فارس را طلایه دار مجامع جهادی کشور دانست و گفت: جلسات و کارگروه‌ها در سهرستان‌ها به صورت مرتب تشکیل جلسه می‌دهند و در سطح استان هم تاکنون ۳۰ جلسه تشکیل شده است.

درستکار تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های فارس، خاصه در حوزه عمرانی، توقع داریم در سفر‌های استانی، به فارس توجه ویژه‌ای بشود، چرا که کمتر گروهی در فارس داریم که از لحاظ تجهیزات، در رفاه باشد.

او همچنین با اشاره به حضور مدام نیرو‌های جهادی در فعالیت ها، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کار جهادی و لالا رفتن سن نیروها، به نظر می‌رسد که این نیرو‌ها باید به نحوی در سازندگی جذب شوند، چراکه در غیر این صورت، نیرو‌ها ذبح می‌شوند.

در این جلسه، مسئولان مجمع‌های جهادی شهرستان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس، نیازها، معضلات و خواسته‌های خود را با مسئول بسیج سازندگی کشور مطرح کردند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست مجامع شورای جهادی فارس بسیج سازندگی تقویت گروه های جهادی مسئول بسیج سازندگی جهادی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز نشست خبری رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در آستانه هفته بسیج سازندگی برگزار شد.

محمد زهرایی در این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار جام جم آنلاین مبنی بر اینکه تاکنون چند نفر از جهادگران شهید در کشور شناسایی شده اند، عنوان کرد: تا مدتی پیش برای شناسایی افرادی که در گروه‌های جهادی دچار حادثه شده بودند، اقدامی انجام نشده بود. اما از حدود شش سال پیش که در بسیج سازندگی فعالیت خود را آغاز کرده ام، اقدامات لازم برای شناسایی این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حدود شش سال گذشته شهدای جهادگری شناسایی شده اند که مربوط به دهه هفتاد هستند، ادامه داد: به این ترتیب تاکنون ۶۰شهید جهاد خدمت در کشور شناسایی شده اند.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور یادآور شد: برای شناسایی شهدای جهادگر قواره‌ای تهیه و در ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز مطرح شده است.

زهرایی عنوان کرد: در واقع برای شهید محسوب شدن این افراد مواردی در نظر گرفته شده است، برای نمونه شخصی شهید شناخته می‌شود که با حکم در گروه‌های جهادی شرکت کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این فرد جهادگر باید در عرصه دچار حادثه شده و با گروه جهادی ثبت شده همراه شده باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: برای این مهم نیز قانون را اصلاح کرده ایم، زیرا در قانون بسیج سازندگی سال ۹۸ به بحث درمان و شهید شناخته شدن جهادگران اشاره‌ای نشده بود.

زهرایی ادامه داد: بنابراین از نمایندگان مجلس تقاضا داریم رسیدگی به این مهم را هر چه زودتر در صحن مجلس مطرح کنند.

 همه با هم برای خدمت رسانی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه شعار امسال در نظر گرفته شده برای هفته بسیج سازندگی «همه با هم برای خدمت‌رسانی» است، یادآور شد: بسیج مردمی‌ترین تشکیلات انقلابی است، تشکیلاتی که به الگویی برای بلاد اسلامی تبدیل شده است.

 وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شد، عنوان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار مسکن توسط بسیج سازندگی احداث شده است.

زهرایی با بیان اینکه سال گذشته در گسترش کمی ۱۱ هزار گروه جهادی به جمع ما پیوستند، توضیح داد: اکنون در سامانه اطلس بیش از ۶۲ هزار گروه جهادی ثبت شده که ۵۱ هزار گروه فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: سال گذشته جشنواره جهادگران در ۴۴ نقطه از کشور برگزار شد و اختتامیه این جشنواره در هفته بسیج برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به گسترش کیفی یادآور شد: برای این مهم اقشار تخصصی را پای کار آوردیم و در هفته بسیج سازندگی از مدرسه‌ای که مدرسه جهاد است و رویکرد آموزشی دارد رونمایی می‌شود. 

 زهرایی به دیگر اقدامات جهادگران اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه تهیه و اهدا شد. علاوه بر این ۴ میلیون بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه ما موضوع اشتغال را هم دنبال می‌کنیم، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار پروژه سازندگی در سال گذشته اجرا شد و در این مدت زمینه آزادی ۲۹۰۰ زندانی هم فراهم شد.
 وی با اشاره به قرارگاه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این قرارگاه طرح‌های اشتغال زایی و اشتغال دنبال می‌شود. ما به دولت در سال گذشته تعهد اشتغال دادیم و حدود ۱۲۳ هزار شغل در سال گذشته ایجاد شد.

زهرایی یادآور شد: ۳۰ هزار فرصت شغلی نیز از طریق صندوق قرض‌الحسنه ایجاد شد و ۲۷ هزار فرصت شغلی در واحد‌های صنعتی فراهم شد.

به گفته وی بیش از هزار مانع زدایی در این بخش اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: حدود ۵ هزار اشتغال نیز در شر‌کت‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن