Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@11:00:57 GMT

بارش‌های سیستان و بلوچستان در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۳۸۱

بارش‌های سیستان و بلوچستان در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های اردیبهشت سیستان و بلوچستان در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه است.

به گزارش تسنیم، در حالی تا یک هفته قبل تمام بارش‌های هفت ماه نخست سیستان و بلوچستان به زحمت به پنج میلیمتر می‌رسید که حالا با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان، نه تنها میانگین بارش‌های استان به بیش از ۱۲ میلیمتر رسید که حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی برای اردیبهشت ماه به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حیدری در این رابطه اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه یافت و تعداد ایستگاه‌های تحت تأثیر بارش به ۱۲۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی رسید به طوری که بارش‌های ۳۵ ایستگاه بین ۲۰ تا ۱۰۵ میلیمتر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های این سامانه هم به لحاظ وسعت تأثیر و هم به لحاظ ارتفاع بارش در این موقع از سال کم سابقه بوده به طوری که حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در ایستگاه‌های بارانسنجی استان به ثبت رسید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا بر اساس داده‌های سازمان هواشناسی طی هفت روز گذشته منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۱.۹ میلیمتر بارش در این بازه زمانی دریافت شده که این میزان در بلندمدت ۶.۲ میلیمتر است بنابراین ۸۹.۹ درصد بارش بیشتر در این بازه زمانی دریافت شده است.

از ابتدای ماه جاری منتهی به ۸ اردیبهشت‌ماه  در کشور به‌طور میانگین ۱۲.۱ میلیمتر بارش ثبت شده، در حالی که میزان آن در بلندمدت ۶.۹ میلیمتر است. در نتیجه ۷۴.۲ درصد با افزایش بارش نسبت به بلند مدت روبرو بوده‌ایم.

از ابتدای سال جاری تا ۸ اردیبهشت‌ماه به‌طور میانگین ۱۷۸.۸ میلیمتر بارش در کشور ثبت شده که نسبت به میانگین بلند مدت(۲۰۵.۱ میلیمتر) با کاهش ۱۲.۸ درصدی بارش روبرو هستیم.

جدول اطلاعات پهنه‌ای بارش‌ استان‌ها از ابتدای سال آبی جاری (اول مهرماه سال گذشته) نشان می‌دهد تنها استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت بارش بیشتری دریافت کرده‌اند که این میزان برای خراسان جنوبی ۱۴.۷ درصد، یسیتان و بلوچستان ۵۴.۹ درصد، کرمانشاه ۱.۹ درصد، گلستان ۳.۶ درصد، همدان ۱.۶ درصد و یزد  ۳۵.۹ درصد است.

بارندگی در سایر استان‌ها  کمتر از حد نرمال بوده است و در این زمینه  قزوین بدترین وضعیت را تجربه می‌کند چراکه ۴۱.۳ درصد کمتر از حد نرمال طی سال آبی جاری بارش دریافت کرده است.

استان تهران نیز از جمله استان‌هایی است که با کم‌بارشی روبرو بوده است. در حالی که میانگین بارش تهران در بلند مدت ۲۲۸.۹ میلیمتر است ولی در سال آبی جاری تنها به‌طور میانگین ۱۴۰.۷ میلیمتر بارش دریافت کرده است که نشاندهنده کاهش ۳۸.۵ درصدی بارش در این استان است.

به گزارش ایسنا شروع سال آبی در ایران از ابتدای پائیز است. به این ترتیب یک سال آبی در ایران از ۱ مهرماه شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می یابد.

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد