Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانی گفت: سه واژه «شهید، معلم و بسیج» واژه‌های مقدسی هستند که این سه واژه برای تعالی و تقویت معنویت همواره در تاریخ نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رشید قربانی در آئین غبار روبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا که در مزار شهدا گمنام سنندج برگزارشد؛ با تسلیت شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، سه واژه «شهید، معلم و بسیج» را بسیار مقدس دانست و اظهار کرد: این سه واژه برای تعالی و تقویت معنویت همواره در تاریخ نقش‌آفرینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شهدا، معلمان و بسیجیان همواره در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش کرده‌اند؛ افزود: آنها رسالت تعالی انسان که مهم‌ترین هدف آفرینش است را بر عهده دارند.

 

قربانی با اشاره به اینکه در هفته تجلیل از مقام شامخ معلمان قرار داریم؛ به سخنان مقام معظم رهبری در مورد شان و جایگاه معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور نقش بی بدیل و جایگاه ارزشمندی در دین مبین اسلام دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به خدمات و تلاش‌های معلمان دلسوز در طول 15 ماه از ایام شیوع ویروس کرونا، تلاش های این عزیزان را قابل تقدیر دانست و گفت: در کنار معلمان زحمت کش، فرهنگیان بسیجی نیز در در قالب کمک‌های مومنانه و تهیه تبلت دانش‌آموزی، اقلام بهداشتی و خوراکی برای خانواده دانش‌آموزان محروم و نیازمند، کارهای ارزشمندی انجام دادند.

 

قربانی با اشاره به سخنان مقام عالی وزارت در ایام هفته گرامیداشت مقام معلم امسال، گفت: آموزش و پرورش در تمام جوامع دنیا با شیوع ویروس کرونا با موانع و مشکلات زیادی مواجه شد و خوشبختانه در کشور ما بویژه در استان فرهنگی کردستان بسیار موفق تر عمل کردند و تلاش‌های دلسوزانه داشتند.

 

وی با اشاره به اینکه در طول این ایام اکثر مدارس روستایی به صورت چند روز در هفته و نیمه حضوری کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند؛ اعلام کرد: علیرغم عدم برخورداری استان کردستان، به دلیل عرق فرهنگی مردم، تحصیل دانش‌آموزان در اولویت قرار گرفت و از این لحاظ جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

 

وی با تقدیر از زحمات بی‌وقفه تمامی معلمان دلسوز و زحمت کش استان کردستان تصریح کرد: با همت این عزیزان امسال ۲۴۲ نفر از دانش‌آموزان افتخار آفرین استان با درخشش در این مسابقات، به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از رشد سه برابری آمار قبولی دانش‌آموزان استان در مرحله اول المپیادهای علمی در سال جاری به سال گذشته خبرداد  و گفت: در المپیادهای علمی سال گذشته نیز تعداد 82 نفر از دانش‌آموزان مستعد استان به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد 3 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: مزار شهدای سنندج آموزش و پرورش کردستان دانش آموزان سه واژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند، گفت: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد، دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، هشتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با معلمان منتخب و نمونه استان که در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و فرهیختگان این عرصه، به روایتی از کتاب سیر و سلوک منصوب به سید بحرالعلوم اشاره و اظهار کرد: طبق آموزه‌های این کتاب، امام سجاد(ع) فرمودند «کسی که برای تربیت خودش، حکیمی نداشته باشد که او را ارشاد کند به سوی هلاکت و تباهی خواهد رفت».

وی با بیان اینکه همه ما مدیون آموزش و خدمات معلمانی هستیم که در کودکی به ما خواندن و نوشتن آموختند، افزود: شاگردانی که در کلاس درس معلم حاضر می‌شوند تا خواندن و نوشتن و علم بیاموزند در آینده ممکن است بزرگان و دانشمندانی همچون شهید تهرانی‌مقدم شوند؛ شهیدی که موشک‌هایش امروز قادر است موشک‌های نقطه‌زن آمریکا در اقیانوس اطلس را هدف قرار دهد و او خود معلم جبهه مقاومت شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه طبق روایت امام سجاد(ع)، ما وظیفه داریم برای خودسازی خود تلاش کنیم و انسان برای رسیدن به کمالات باید در مسیرش یک همراه خوب داشته باشد و لذا در هرجا نیازمند به معلم هستیم، معلمی که به ما درس و پیام دهد، گفت: طبق روایتی دیگر از بزرگان «کسی‌که به استاد رسید نصف راهش را طی کرده است» یعنی پیدا کردن استاد خوب هم هنر است و ما همیشه نیازمند به معلم و استاد هستیم‌.

وی معلمی را شغل انبیاء دانست و با بیان اینکه معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود تلاش کند، افزود: یک معلم تا آخر عمر باید با کتاب، دفتر و قلمش مأنوس باشد؛ دانش‌آموز هم دلداده معلمی خواهد شد که علم و تقوا را در هم آمیخته باشد و لذا دانش‌آموز همواره خود را مدیون چنین معلمی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خطاب به این معلمان زحمتکش گفت: پس از ارتقاء خود سعی کنید برای ارتقای علمی و معنوی دیگران، دانش‌آموزان و دانشجویان خود از هیچ تلاشی دریغ نکنید و هرآنچه که آموخته‌اید را انتقال دهید که اگر چنین نکنید حسادت و بخل ورزیده‌اید. اگر امروز نام و آثار بزرگانی همچون ابن‌سینا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه طباطبایی ماندگار شده به این دلیل است که‌ آنان تمام اندوخته‌های خود را در قالب تربیت شاگرد یا در قالب گفتار، نوشتار و کتاب انتقال داده و به بشریت عرضه کردند.

امام جمعه رشت با تأکید بر ضرورت همراهی‌ با نیکان و معلمان خوب تصریح کرد: به زیرمجموعه و شاگردان‌تان یاد دهید که با انسان‌ها و معلمان و استادان خوب خود همیشه ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • معلم باید برای ارتقای معنوی و علمی خود و دیگران تلاش کند
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد