Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تا پایان امسال افزایشی در کرایه‌های بخش ناوگان مسافربری اعمال نخواهد شد، گفت: در صورت بهبود وضعیت شرایط کرونا و عادی شدن شرایط برای استفاده ۱۰۰درصدی از ظرفیت ناوگان، کرایه‌ها تعدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شرایط اقتصادی و نرخ تورم را نیز در تغییر نرخ کرایه‌های حمل‌ و نقل موثر دانست و افزود: به دلیل آنکه یارانه‌ای در خصوص تجهیزات به رانندگان تعلق نمی‌گیرد، تمامی هزینه‌های خرید و نگهداری ناوگان از مجموع کرایه‌های اخذ شده تامین می‌شود و بنابراین اگر شرایط فعلی اقتصادی همراه با شرایط کرونا بهبود یابد کرایه‌ها نیز تعدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید

بررسی مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازی بروجن/ دو نقطه حادثه خیز حذف می‌شود

امانی با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان مسافربری از جمله سواری کرایه، مینی‌بوس، ون و اتوبوس از برنامه‌های کاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۰ است و ۹۵ درصد از رانندگان و شرکت‌های فعال در بخش مسافربری نیز از تسهیلات اولیه نوسازی استفاده کرده اند، اضافه کرد: برای اعطای تسهیلات جدید در قالب وام‌های کم‌بهره رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

او به ایمن سازی جاده‌ها به ویژه راه‌های شریانی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی تا پایان دولت دوازدهم اشاره کرد و ادامه داد: عملیاتی همچون لکه‌گیری، تعریض، نصب نیوجرسی و جداکننده عبور و مرور در جاده‌هایی که نیمه‌کاره باقی مانده است هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات به پایان خواهد رسید و در این مدت بیش از ۲۵۰ نقطه حادثه‌خیز نیز رفع می‌شود.

امانی تکمیل ساختمان پاسگاه‌های پلیس‌راه و بازسازی راهدارخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دانست و گفت: اقدامات لازم برای احداث ۳۵ پاسگاه جدید تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌زودی آغاز می‌شود.

او با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور از طریق طرح ابرار آماده آسفالت است افزود: هم‌اکنون ۴۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال ساخت است که امید می‌رود تا پایان دولت با همکاری مطلوب بخش خصوصی ۱۰۰ مجتمع به بهره‌برداری برسد.

امانی درباره توسعه پایانه‌های مرزی نیز به بهره‌برداری از ۲ پایانه جدید در مرز ایران و پاکستان در چهار ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طرح جامع پایانه مرزی «رازی» در آذربایجان غربی تا پایان تیرماه افتتاح می‌شود و طرح‌های ایمن‌سازی محور‌های منتهی به مرز‌ها نیز در حال اجراست.

او، قیر را از ابزار‌های اصلی برای اجرای طرح‌های راهداری و راه‌سازی عنوان کرد و افزود: ۴۸ درصد از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای تامین قیر در بودجه ۱۴۰۰ مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تخصیص این اعتبار بخشی از نیاز‌های راه‌سازی و راهداری کشور در سال جاری برطرف می‌شود.

امانی همچنین به شکل‌گیری فعالیت‌های خیری راه و ترابری در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از ظرفیت‌های سازمانی برای کمک به توسعه این امر خداپسندانه استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی حمل و نقل خواهد شد کرایه ها تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند

ناصر امانی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران در جریان ارائه گزارش بازدید از محله جوادیه با بیان این که ۴۴درصد از بافت این محله فرسوده است، اظهار داشت: علی‌رغم تسهیلاتی که شورا و شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، به دلیل ریزدانگی، نزدیک به ۱۰۰فقره پروانه نوسازی بافت فرسوده در این محله صادر شده است.

به گزارش ایلنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که شهرداری در روز‌های اخیر به‌خوبی در جمع آوری معتادان عمل کرده است، گفت: مساله‌ای که وجود دارد بازگشت معتادان است؛ کما این که در گذشته نیز بار‌ها به محل بازگشته‌اند.

امانی با بیان اینکه سقف یکی از مدارس محله جوادیه در حال ریزش است، تصریح کرد: تجمع ده‌ها نفر از اتباع در یک واحد مسکونی، نارضایتی مدیران مدارس و درخواست برای راه اندازی مدرسه مجزا برای اتباع در این بازدید مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین درخواست‌های مردم محله جوادیه شامل ساماندهی اتباع بیگانه، جلوگیری از ورود آن‌ها به محلات قدیمی و تعیین تکلیف ریل‌های راه‌آهن است که هیچ‌یک به مسئولیت شهرداری بازنمی‌گردد و وزارت کشور و اداره اتباع باید به این موضوعات رسیدگی کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • تحلیل کارشناسی بحران مسافربری جاده‌ای؛«واردکننده راننده اتوبوس می‌شویم!» | ثبت ساعت یک روش بی‌فایده و پرهزینه است
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • روایت‌هایی از نخستین شرکت‌های مسافربری | وقتی گاریخانه‌ها به گاراژ تبدیل شدند
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند