Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:03:40 GMT

نقدینگی در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۵۷۷

نقدینگی در سال گذشته هزار هزار میلیارد تومان رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی آمار و ارقام گزارش اخیر بانک مرکزی که بیانگر رشد 40.6 درصدی نقدینگی در سال 99 بوده است، حکایت از رشد نگران‌کننده این متغیر در سال 99 دارد.

در پایان سال 98 میزان نقدینگی در کشور به 2 هزار و 472 هزار و 150 میلیارد تومان رسیده است که با احتساب رشد 40.6 درصدی در 12 ماهه منتهی به اسفند ماه 99، در مجموع حجم نقدینگی در پایان سال گذشته 3 هزار و 475 هزار و 742 میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب فقط در طول سال 99 حجم نقدینگی 1003 هزار میلیارد تومان (هزار هزار میلیارد تومان) رشد کرده است.

این میزان رشد نقدینگی در طول سال 99 معادل کل نقدینگی ایجاد شده از ابتدای تاریخ انتشار و خلق پول در ایران تا پایان سال 94 است.

هر چند که نقدینگی را نمی‌توان در چارچوب متغیرهای نسبی تحلیل کرد اما رشد 40.6 درصدی نقدینگی در یک سال، در شرایطی که در چند سال اخیر رشد اقتصادی کشور در مجموع نزدیک به صفر و رشد اقتصادی در 9 ماهه سال 99 فقط 2.2 درصد بوده، رشدی نگران کننده است.

همچنین پایه پولی در پایان اسفند ماه سال گذشته به عدد 455 هزار و 455 میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال 98 بالغ بر 29.2 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد نقدینگی آمار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، روز معاملاتی گذشته برخی سهامداران درصدی به شرکت‌ها ورود و برخی از شرکت‌ها خارج شدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این ورود و خروج‌ها بپردازیم. نکته مهم ورود و خروج سهامداران درصدی این بود که در روز معاملاتی گذشته ورود و خروج هایی بود که در فهرست سهامداران عمده ودی اتفاق افتاد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Iwm

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر رسید
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید