Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@13:56:33 GMT

این میوه و سبزیجات را به هیچ وجه دور نریزید

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۵۹۲

به گزارش جام جم آنلاین، اینطور ثابت شده که پوست ۹ نوع میوه و غذای گیاهی را به هیچ وجه نباید دور بیندازید:

پوست مرکبات: برخی از مزایای تغذیه ای مرکبات در پوست آنها نهفته است. هر دو قاشق چای خوری از پوست مرکبات، ۳ گرم فیبر دارد.

همچنین ثابت شده که میزان ویتامین ث پوست مرکبات، ۵ برابر بیشتر از گوشت آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوست مرکبات همچنین حاوی ویتامین ها و املاح معدنی از جمله ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین، فولات، ویتامین ب ۶، ویتامین ب ۵، ویتامین آ، کلسیم، آهن، پتاسیم، روی و منیزیم است.

پوست موز: پوست موز حاوی تریپتوفان است که منجر به تقویت خلق و خوی و تقویت سیستم عصبی می شود.

پوست هندوانه: حاوی اسید سیترولین است که در بدن به آرژنین تبدیل می شود و به بهبود گردش خون، افزایش جریان خون، بهبود سلامت قلب، افزایش ایمنی بدن و کاهش خستگی عضلانی کمک می کند. علاوه بر این، پوست هندوانه حاوی ویتامین های ث و ب ۶ است.

ساقه های بروکلی: ساقه این سبزی حاوی سولفورفان است؛ یک آنتی اکسیدان فیتوشیمیایی که خواص ضدالتهابی دارد و از سلول ها در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کند و منجر به غیر فعال کردن سلول های سرطان زا می شود.

هسته آناناس: غنی از بروملین است و خواص ضد التهابی دارد. مصرف هسته آناناس منجر به کاهش ورم مفاصل شده و درد عضلانی را کم می کند. هسته آناناس حاوی خواص ضد التهابی نیز هست و اثرات بالقوه برای مبارزه با سرطان دارد.

پوسته پیاز: در پوسته کاغذی پیاز کروستین فراوانی وجود دارد؛ فلاونوئیدی که منجر به مبارزه با التهاب، کاهش فشار خون، جلوگیری از تشکیل پلاک در شریان ها و حفظ سلامت قلب می شود. پیاز سرخ حاوی کورستین بیشتری نسبت به پیاز زرد و سفید است.

برگ کرفس: برگ های این گیاه غنی از منیزیم، کلسیم، و ویتامین ث هستند. شما میتوانید برگ های کرفس را به سالاد به عنوان یک نوع سبزی اضافه کنید.

دانه‌های کدو تنبل: دانه ‌های کدو یا همان تخم کدو را که همه می‌ شناسیم، اما شاید از خواص جالب و مفیدش چیزی ندانید. این تخمه جادویی سرشار از منیزیم بوده و برای پوکی استخوان، پروستات، انگل ‌زدایی، کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان مفید است.

پوست کیوی: شبیه به پوست مرکبات، سرشار از ویتامین ث بوده و فیبر آن بیشتر از پوست سایر میوه ها است. بخشی از ویتامین ای موجود در این میوه در پوستش نهفته است.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مرکبات فیبر موز سلامت قلب پوست مرکبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از صادرات مرکبات و کیوی از مبدأ استان مازندران خبر داد و افزود: امسال ۷۶ هزار و ۵۷۷ تن پرتقال در قالب ۳ هزار و ۶۳۴ محموله و ۲۵ هزار و ۱۲۱ تن نارنگی در قالب هزار و ۳۱۹ محموله از مبدأ مازندران صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۰۱ هزار و ۷۰۰ تن مرکبات در قالب ۴ هزار و ۹۵۳ محموله از استان صادرات داشتیم، گفت: ۲۴ هزار و ۲۰ تن کیوی نیز در قالب یک هزار و ۵۵ محموله صادرات انجام شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات ۱۰ هزار و ۲۵۶ تن کیوی با ۴۲۵ محموله طی سال گذشته از مازندران به کشور هند خبر داد.

مؤمنی با اشاره به اینکه سال قبل ۴۸ هزار و ۹۱۲ تن با ۲ هزار و ۴۵۱ محموله پرتقال از استان مازندران صادرات انجام شد، ادامه داد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۸۷ تن نارنگی با ۷۳۵ محموله صادر شد.

کد خبر 6089711

دیگر خبرها

  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان