Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@15:44:27 GMT

ملت افغانستان با مردم مظلوم فلسطین احساس همبستگی می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۷۱۳

ملت افغانستان با مردم مظلوم فلسطین احساس همبستگی می‌کنند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از ستاد خبری دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی بامیانی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی از شبکه عبرات تی وی پخش شد، اظهار داشت: امروز کشورهای مختلف اسلامی از جمله سوریه، عراق، یمن و افغانستان زخم جنگ و آوارگی را چشیده و می‌چشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با بیان اینکه مسئله فلسطین همواره نزد مردم افغانستان مهم بوده است، افزود: امام خمینی(ره) با نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رضان به نام روز قدس، مسلمانان را پیرامون فلسطین و قدس یکپارچه کردند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای علمای شیعه افغانستان ادامه داد: در ۴۰ سال اخیر مردم افغانستان درد و رنج مردم فلسیطن را بیش از هر زمان و ملت دیگری درک می‌کنند، چون مردم افغانستان نیز در چند دهه اخیر طعم تلخ اشغال، ناامنی، جنگ و کشتار را با گوشت و پوست خود احساس کرده اند.
 
وی ادامه داد: افغانستان  ۲ بار در سال ۱۳۵۸ و ۱۳۸۰ اشغال شد به همین دلیل آنان، مشکلات، گرفتاری‌ها، آوارگی ها، ناامنی ها و اسارت های مردم فلسطین را به خوبی درک می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین رضوانی بامیانی تأکید کرد: رضوانی بامیانی، اظهار داشت: مردم افغانستان اولین کسانی بودند که به ندای ملکوتی امام خمینی(ره) در دفاع از آرمان قدس لبیک گفتیم و سالانه نیز روز قدس را به صورت باشکوه در افغانستان گرامی می داریم.
 
وی گفت: از خداوند توفیق آزادی قدس شریف را داریم تا مردم فلسطین از آوارگی رها شوند و کشوری عزتمند به نام فلسطین در سرزمین آبا و اجدادی خود تشکیل دهند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن مردم افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین

دانشجویان دانشگاه کمبریج انگلیس هم به صف حامیان فلسطین پیوستند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • حجاج دیگر کشورها در مراسم حج محبت زائران ایرانی را احساس کنند
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • فیلم/همبستگی دانشجویان دانشگاه کمبریج در انگلیس با غزه و فلسطین
  • اعلام آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • آمادگی دانشگاه رازی برای پذیرش و جذب تمامی استادان و دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا