Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:26:53 GMT

دعوت به ضیافتی عجیب!

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۸۷۱

دعوت به ضیافتی عجیب!

برای خواندن درباره آنچه در برهه‌ای بر سرزمین‌مان گذشته حتماً لازم نیست که ادبیات جنگ در زمره علاقه‌مندی‌هایمان باشد؛ همین که می‌دانیم ایران برای هشت سال صحنه نبرد بوده و دلاوری و رشادت زنان و مردان بسیاری را برخود دیده کافی است.

در این بین اگر قرار به انتخاب چند اثر باشد بد نیست که نوشته‌های مجید قیصری را فراموش نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیصری افزون بر اینکه سال‌هاست درباره جنگ می‌نویسد با داستان‌ها و رمان‌های خود نشان داده که بدون استناد به تحقیق و پژوهش سراغ این حوزه ادبی نمی رود.  
بنابراین اگر پیش‌تر اثری از او نخوانده‌اید می‌توانید با داستان بلند «ضیافت به صرف گلوله» شروع کنید، تازه‌ترین نوشته این نویسنده که با همراهی انتشارات «کتاب کوچه» روانه کتابفروشی‌ها شده است. داستان این کتاب به دوران بعد از جنگ تحمیلی بازمی‌گردد و ماجرای آن درباره شخصیت‌هایی است که طی حادثه ای ناچار به مرور و یادآوری خاطرات گذشته خود می‌شوند.
داستان از کارت دعوت‌های ناشناسی شروع می‌شود که برای چند نفر ارسال می‌شود، آن هم در شرایطی که معلوم نیست میزبان کیست و خانه به چه کسی تعلق دارد. حتی دلیل این دعوت هم نامشخص است! با این حال دعوت‌شدگان به محل میهمانی می‌روند و آنجا با لکه‌های خون روبه‌رو می‌شوند.
ماجرای اصلی این کتاب که پیرامون خاطرات شخصیت‌ها و شخصی به نام سرگرد بهزاد فرحان شکل گرفته حول همین لکه‌های خون شکل می‌گیرد و... همان طور که پیش‌تر هم درباره این کتاب گفته شده، مخاطب وقتی پای دیالوگ‌های «ضیافت به صرف گلوله» می‌نشیند و با شخصیت‌های آن همراه می‌شود به یاد دردها و خاطرات جنگ می‌افتد و در این بین فرصتی برای آشنایی بیشتر با آدم‌هایی پیدا می‌کند که شاید برخی از ما  آنان را فراموش کرده باشیم.
مجید قیصری
نشر کتاب کوچه


 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب مارچلو بیلسا: یک بازیکن آماتور به تیم ملی اروگوئه دعوت شد!
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • تصمیم عجیب بیلسا: دعوت بازیکن آماتور به تیم ملی!
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • چاپ کتاب تصویری «همه‌ش مال جوجه باشه!» برای کودکان
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • داستان عجیب بازیکن مورد علاقه استقلال