Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@17:27:07 GMT

بی معنی‌های زیبا

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۳۹۱۷

بی معنی‌های زیبا

با همکاری و همراهی 6 شاعر کودک دو مجموعه شعر منتشر کردیم که برای کودکان پیش دبستانی و اوایل دبستان مناسب است اما حال و هوای شعرها به گونه‌ای است که آدم بزرگ‌ها هم می‌توانند از آن لذت ببرند.

 اشعار کتاب‌های «اسمش چیه؟» و «هیچ هیچ هیچانه» را با الهام از شعرهای عامیانه قدیمی سرودیم و به همین دلیل جذابیت خاصی برای بچه‌ها دارد که با آنها بازی‌های کلامی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مانند همان شعر‌های قدیمی «اتل متل» یا «یه توپ دارم قلقلیه» که شاعران‌شان مشخص نیست. در فارسی به این گونه شعرها مهمل گفته می‌شود. اشعاری که معنا و موضوع خاصی ندارند و بی‌معنی هستند و در عین بی‌معنی بودن یک هماهنگی و زیبایی در این گونه شعرهاست که روح نواز و برای بچه‌ها شادی آور است. نام «هیچانه» به همین اشعار مهمل و بی‌معنی اشاره دارد.
من همراه مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، اسدالله شعبانی، شکوه قاسم نیا، بابک نیک طلب و بیوک ملکی دورهم جمع شدیم و سال‌ها در این زمینه کار کردیم و از تعداد زیادی شعر که با این حال و هوا سروده بودیم بهترین‌ها را برای انتشار در این دو کتاب انتخاب کردیم. کتاب‌هایی که موفق هم بودند و استقبال خوبی از آنها شد. «اسمش چیه؟» و «هیچ هیچ هیچانه» با نقاشی‌های زیبایی هم چاپ شده و همان‌طور که چند شاعر اشعارش را سروده‌اند از کارهای تصویرگرهای مختلف هم برای تصویرگری کتاب استفاده شده است. پیشنهاد می‌کنم بچه‌ها همراه پدر و مادر و اعضای خانواده یا تنها این کتاب‌ها و اشعارشان را بخوانند و حفظ کنند. چون این شعرها موسیقی و موضوعات طنز هم دارند و می‌توانند کودکان را شاد و به بازی‌های شاد دعوت کنند و هم بچه‌ها می‌توانند با آنها آواز بخوانند.
«اسمش چیه؟» و «هیچ هیچ هیچانه»
نویسندگان: جعفر ابراهیمی، مصطفی رحماندوست، افسانه شعبان‌نژاد، اسدالله شعبانی، شکوه قاسم نیا، بابک نیک طلب و بیوک ملکی
نشر: افق
سال انتشار: 1398

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بی معنی بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها

دریافت 24 MB

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از مردم شاهرود در اقدامی زیبا نسبت به پاک سازی طبیعت اقدام کردند. گزارش اختصاصی این پویش زیبا را برای خبرگزاری مهر استان سمنان مشاهده می‌کنید با این توضیح که دوست داران طبیعت در این فصل سال از مردم تقاضا دارند که نسبت به جمع آوری زباله‌های خودشان از طبیعت اقدام کنند.

کد خبر 6093207

دیگر خبرها

  • تلاش برای پاکسازی طبیعت از زباله‌ها
  • فلسفه نامگذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • طنین شعار «مرگ بر اسراییل» در سراسر جهان
  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فلسفه نام‌گذاری ماه‌های شمسی چیست؟
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • طبیعت قم در اردیبهشت زیبا
  • تصاویری زیبا از علاقه توله خرس قطبی به مادرش
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر