Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@18:02:48 GMT

این نوشیدنی محبوب آلزایمر را از شما دور می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۱۷۶

این نوشیدنی محبوب آلزایمر را از شما دور می‌کند

به گزارش برنا، مطالعات محققان حاکی از آن است، مصرف برخی از نوشیدنی‌ها به درامان ماندن از بیماری آلزایمر و حفظ سلامتی دوره سالمندی کمک می‌کند.

کارشناسان علمی باور دارند، مصرف مواد غذایی که سرشار از «فلاوونوئید» هستند به کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر کمک می‌کنند؛ چای سیاه از جمله مواد غذایی است که به میزان زیادی حاوی این ماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقیقات متعددی نشان داده، فلاوونوئید‌ها اثرات آنتی اکسیدانی دارند و بدن را در برابر بیشتر بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند.

براساس نتایج به دست آمده کسانی که بیشترین فلاوونوئید‌ها را مصرف کرده‌اند، احتمال ابتلا به بیماری نظیر آلزایمر را به نصف کاهش می‌دهد.

محققان همچنین معتقدند که مواد غذایی سرشار از فلاونوئید‌ها همانند سیب، چای سیاه روغن زیتون، گلابی، پرتقال و کلم بروکلی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهند.
تحقیقات نشان داده است که مصرف ۵۰۰ میلی‌گرم فلاونوئید در روز خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد؛ محققان دانشگاه راش در شیکاگو بیش از ۹۰۰ سالخورده را به مدت ۱۲ سال تحت بررسی قرار دادند و به نتایج کنونی صحبت می‌کنند.

توماس هلند، نویسنده اصلی این پژوهش گفت: «برای تأیید نتایج تحقیقات بیشتری لازم است، اما این یافته‌ها نیز امیدوار کننده است؛ خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن چای بیشتر می‌تواند روشی نسبتاً ارزان و آسان برای کمک به مردم برای جلوگیری از زوال عقل آلزایمر باشد».

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نظر می رسد فرمول رسیدن به آرزوهایمان این است که موانع را کنار بزنیم و مسیر را پیش روی خود هموار کنیم. این داستانی است که توسط بسیاری از سخنرانان انگیزشی و خودیاری نقل شده است.

بیشتر بخوانید: چه زمان‌هایی در زندگی باید نه بگوییم؟

اما طبق یک مطالعه جالب در کالج اقتصاد دانشگاه هاروارد حقیقت شگفت انگیزی در مورد انگیزه و موفقیت طولانی مدت مطرح شده است. محققان این دانشگاه اثر پذیرش در بین همه افراد مذکر و مونث را مطرح می‌کنند.

طبق این مفهوم رسیدن به موفقیت به بهترین وجه لزوما پاک کردن موانع نیست بلکه پذیرش آنهاست که همیشه همراه اصطحکاک و چالش است.

محققان هاروارد این قضیه را با ارائه شغلی برای رانندگان کامیون در حمل و نقل بارهای مشتری‌ها امتحان کردند. از بین ۲۷هزار راننده ثبت نام کرده در دپارتمان حمل و نقل ایالت اورگان دو مرحله ثبت نام سخت و آسان ترتیب دادند و در مراحل بعد معلوم شد کسانی بیشتر به کار خود متعهد ماندند که مراحل ثبت‌نام سخت‌تری را پشت سر گذاشته بودند.

محققان هاروارد می‌گویند: چه چیزی می تواند موانع اضافی را جذاب کند؟ این تحقیق چندین نظریه را پیشنهاد می‌کند. شاید مقاومت اولیه مالکیت روانی ما را بر اعمالمان تقویت کند و نتایج را شخصی‌تر و در نتیجه مهم‌تر کند.

تلاش لازم برای غلبه بر موانع ممکن است تمرکز ما را بیشتر کرده و جاه‌طلبی را کاهش دهد. پیامدهای تاثیر پذیرش برای هدف گذاری و دستیابی، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای، جالب است. این نشان می دهد که موفقیت پایدار و تغییر رفتار ممکن است از پاک کردن همه چالش ها نشات نگیرد، بلکه از معرفی دقیق موانعی که نیاز به مشارکت فعال و تعهد ما دارند، ناشی شود.

منبع: اطلاعات آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228744 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال