Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:42:25 GMT

روز قدس عصاره بصیرت رمضانی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۲۰۰

روز قدس عصاره بصیرت رمضانی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  روز قدس یا روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

در واقع روز قدس نماد وحدت و اراده امت اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین، غزه و دیگر کشور‌های اسلامی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال ۵۸ تاکنون که امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را «روز قدس» نامید، این روز مبارک فرصتی شد که مسلمانان جهان اسلام برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و فریاد «محو اسرائیل» را سر دهند.

بیشتر بخوانید

سردار سلیمانی اسطوره‌ای ماندگار در دل تاریخ

چقدر سعی کرده اند در طول این سال‌ها که روز قدس را که نماد صف بندی حق در مقابل باطل است، تضعیف کنند. روز قدس نشان دهنده‌ی صف بندی حق و باطل، صف بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌ی صهیونیزم است که به وسیله‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرت‌های استکباری به جان امت اسلامی افتاده است.

روز قدس یک پیام جهانی هم دارد. نشان دهنده‌ی این است که: امت اسلامی زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولت‌های عالم برخوردار باشد.

این روز مخصوص ایران نیست؛ روز دنیای اسلام است و لذا در همه دنیای اسلام، مسلمانان حضور خود را برای دفاع از برادران فلسطینی خود نشان دادند. مسلمانان در این روز اراده عمومی خود را برای مقابله با ترفند‌های امریکا و اسرائیل در فلسطین مظلوم و خونین بروز دادند؛ اما ملت ما در این زمینه پیشتاز بوده است.

قدس همچنان اولویت جهان اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: قدس همچنان در اولویت جهان اسلام است.

امام جمعه شهرکرد در پیام جمعه گذشته با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: طبعا به لحاظ همین شرایط کرونایی راهپیمایی و امثال این‌ها نخواهد بود، اجتماعی ظاهرا گفته می‌شود وجود ندارد، اما این‌ها به معنای آن نیست که روز قدس را نشناسیم و قدس امروز از اولویت بیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ادامه داد: قدس همچنان در اولویت جهان اسلام است و در اولویت مقاومت است و خوشبختانه امروز به فضل پروردگار مقاومت به خوبی نشان داده است که همان وعده‌ای که رهبر انقلاب فرمودند که ان‌شاءالله نزدیک است و طولی نمی‌کشد که آن وعده زودتر از آنچه گفته شده ما نابودی صهیونیست‌ها را در منطقه خواهیم دید.

او با اشاره به ضربات موشکی جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: همین چند موشک ضعیف از نظر ظاهری، آنچنان لرزه بر اندام صهیونیست‌ها انداخت و آنچنان این‌ها را به مشکلات انداخت و بدن صهیونیست‌ها را لرزاند؛ این ضربات موفق جبهه مقاومت نشان داد این‌ها خیلی ضعیف هستند منتها عربده‌کشی می‌کنند و خودشان را با عربده‌کشی‌ها می‌خواهند سرپا نگه بدارند.

برنامه‌های روز قدس به صورت مجازی اجرا می‌شود

موسی انصاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی، راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در استان برگزار نمی‌شود و برنامه‌های بصیرت‌افزایی ویژه این روز در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

او افزود: امسال برنامه‌های روز جهانی قدس با محوریت فضای مجازی برگزار می‌شود، اما در۲حوزه میدانی و محیطی و رسانه نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

انصاری ادامه داد: اگر چه امسال راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود، اما در محل‌هایی که در سال‌های قبل راهپیمایی برگزار می‌شد، با پرچم برافراشته قدس فضاسازی می‌شود و از این طریق ضمن یادآوری راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهیم.

انصاری ادامه داد: همچنین در یکی از میادین شهر شهرکرد با برافراشتن پرچم قدس شریف و به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی با شعار "از میدان قدس شهرکرد تا قدس شریف" روز جهانی قدس گرامی‌داشته می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری همچنین از برگزاری برنامه بصیرتی در مساجد استان بین۲نماز مغرب و عشاء خبر داد و گفت: این برنامه نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود برگزار می‌شود.

انصاری در ادامه به اجرای برنامه‌های روز قدس در قالب فضای مجازی و پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و افزود: به اشتراک‌گذاری مطالب با هشتک «قدس شریف نزدیکیم»، مسابقه کتابخوانی و نقاشی، تولید و انتشار موشن‌گرافی، کلیپ، طرح و پوستر با موضوع قدس و انزجار از رژیم صهیونیستی، برگزاری جلسات تبیینی به صورت مجازی و روشنگری در خصوص خرابکاری‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

او بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها را از دیگر برنامه‌های استان برای بزرگداشت روز جهانی قدس دانست و گفت: برگزاری مسابقه پیامکی، حضور سخنرانان کشوری و اجرای برنامه‌های تبیینی در این قالب برگزار می‌شود.

روز قدس امسال باز هم به جهانیان اعلام می‌کنیم که ایران اسلامی و ایرانی مسلمان، درس شجاعت و شهادت را در مکتب نبوی وعلوی فراگرفته و در جانش رسوخ کرده است و هرگز در برابر ظلم و ستم خاموش نمی‌نشینند.

ایرانیان با تمام وجود از حقیقت و مظلوم دفاع می‌کنند تا پرچم عدالتخواه ایران اسلامی را به دست صاحب اصلی عدالت گستر حضرت، ولی عصر «ارواحناه فداه» بسپارند و در رکاب آن حضرت، عدالت در سراسر جهان گسترده شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز جهانی قدس مردم فلسطین رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس امت اسلامی جهان اسلام برنامه ها روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی

به گزارش رسانه جنگ مقاومت اسلامی عراق، در بیانیه این گروه آمده که پایگاه «اسپیِر» را با استفاده از پهپاد هدف قرار داده است. این گروه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تداوم مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه هوایی نظامی رژیم اشغالگر اسرائیلی را در ایلات هدف قرار دادند.

این چهارمین حمله به سرزمین‌های اشغالی در کمتر از ۱۲ ساعت گذشته است.

ساعاتی پیش به ترتیب، پایگاه «یاردن» در جولان اشغالی، پایگاه اسرائیلی "یوهنتن" در شمال فلسطین اشغالی و پایگاه هوایی اسرائیل را در بندر ایلات (ام الرشراش) واقع در جنوب فلسطین اشغالی توسط این گروه مقاومت هدف قرار گرفت.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیرو‌های مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد. این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • چهارمین حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه رژیم صهیونیستی
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی عراق علیه رژیم صهیونیستی
  • قدرت‌نمایی مقاومت بحرین و پیام‌های آن برای منطقه
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ در غزه جدی‌تر شده است
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است