Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سایه سرد و سنگین کرونا در محفل همدلی‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه مردم به یکدیگر گرمی‌بخش خانه‌های بسیاری از محرومان و مستمندان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سمنان ، از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 14 ماه می‌گذرد؛ ویروسی که بی‌امان می‌تازد و تاکنون میلیون‌ها انسان را فارغ از رنگ پوست و نژاد و مذهب گرفتار خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویروس منحوس معادلات و محاسبات را در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی و ... برهم ریخته است و مشکلات و خسارت‌های جبران‌ناپذیر مالی و جانی به بار آورده است.

اما سایه سرد و سنگین کرونا در محفل همدلی‌ها و کمک‌های نوع‌دوستانه مردم به یکدیگر گرمی‌بخش خانه‌های بسیاری از محرومان و مستمندان شده است.

گروه‌ها، نهادها و اقشار مختلف مردم ایران با شیوع ویروس کرونا به داد همنوعان آسیب‌دیده خود از این حادثه شتافتند و در میان این گروه‌ها نام خانواده شهدای مدافع حرم همچون همیشه می‌درخشد.

اینجا در سمنان حسینیه شهدای مدافع حرم به همت پدر شهید عباس دانشگر از شهدای مدافع حرم سمنان شکل‌گرفته است؛ حسینیه‌ای که با شیوع ویروس کرونا به کارگاه تولید ماسک تبدیل شد.

پدر شهید عباس دانشگر می‌گوید: در این حسینیه اقدامات و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌دیده از کرونا است.

 وی اضافه می‌کند: در کارگاه خیاطی که در حسینیه شهدای مدافع حرم سمنان راه‌اندازی شده است از ظرفیت زنان سرپرست خانوار استفاده شده و روزانه بیش از 20 زن سرپرست خانوار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در حسینیه شهدای مدافع حرم به‌طور تمام‌وقت مشغول کار هستند.

این پدر شهید عنوان می‌کند: اکنون با ایجاد اشتغال برای زنان سرپرستان خانوار در این کارگاه اقدام به دوخت و تولید انواع سبدهای نان، دم‌کنی، محافظ دستگیره یخچال، زیر بشقابی، پیش‌بند، دستمال‌سفره، دستگیره تابه، جا قاشقی‌های چوبی و تزیینی، محافظ دستگیره یخچال فریزر، باکس سبزی رومیزی و نم‌گیر ظروف و .... کرده و در حال حاضر این محصول به کشورهای خلیج‌فارس صادر می‌شود و گام‌های خوبی در راستای تولید ملی و ارزآوری برداشته شده است.

ستاد اجرایی امام الگویی جهانی در حمایت از تولید و اشتغال استاصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن روی میز دولت

وی می‌گوید: حمایت از تولید و اشتغال در سالی که به نام «تولید، مانع زدایی و پشتیبانی» نام‌گذاری شده است؛ بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید در راستای تحقق آن گام‌های محکمی برداشته شود.

عبور از شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور مستلزم وحدت و همدلی آحاد مردم است و مردم همچون هشت سال دفاع مقدس در کنار هم‌سنگرهای وفاق و همدلی را حفظ کرده و به کمک یکدیگر بشتابند.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد