Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@14:23:54 GMT

موافقت گوگل با دورکاری بیشتر کارمندان

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۴۳۷

موافقت گوگل با دورکاری بیشتر کارمندان

گوگل انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان داد و اکنون به کارمندانش اجازه می دهد از نقاط مختلف کار کرده یا به طور کامل دورکار شوند.

به گزارش ایسنا، ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل صبح چهارشنبه در یادداشتی این طرح را برای کارکنان این شرکت تشریح کرد. این غول پرنفوذ سیلیکون ولی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که کارمندانش را در سال ۲۰۲۰ برای دورکاری به خانه فرستاد اما اکنون به مرور در حال بازگشایی دفاترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوگل پیش تر اعلام کرده بود کارمندان می توانند تا سپتامبر به دورکاری ادامه دهند.

این شرکت فضای دفاترش را تغییر داده تا آنها را مناسب مدل فعالیت هیبریدی کند که ترکیبی از دورکاری و حضور در دفتر است.

پیچای در ایمیلی به کارمندان اعلام کرد انتظار دارد حدود ۶۰ درصد از کارمندان گوگل چند روز در هفته در دفتر کار کنند و ۲۰ درصد دیگر به پایگاه های دیگر این شرکت نقل مکان می کنند در حالی که یک پنجم باقی مانده می توانند برای دورکاری دائمی تقاضا کنند. آلفابت که شرکت مادر گوگل است، در سه ماهه نخست حدود ۱۴۰ هزار کارمند مستقیم داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در اظهارنامه ای اعلام کرد این شرکت در سه ماهه نخست از هزینه های مربوط به تبلیغات، سفر و سرگرمی ۲۶۸ میلیون دلار صرفه جویی کرده است.

گوگل پیش از این به کارمندانش اعلام کرد انتظار دارد تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به محل کارشان برگردند اما این شرکت دسامبر گذشته اعلام کرد برنامه انعطاف پذیر جدیدی را آزمایش خواهد کرد که تحت آن، کارمندان سه روز در هفته در محل کارشان حاضر خواهند شد. از آن زمان گوگل جزییات اندکی از برنامه جدید خود را ارائه کرده و کارمندان خواستار پاسخ مدیریت بودند.

این غول اینترنتی در دوران پاندمی به سرمایه گذاری در فضای کار فیزیکی ادامه داد و به توسعه دفتر مرکزی خود در مونتین ویوی کالیفرنیا پرداخت. روث پورات، مدیرمالی آلفابت در جلسه اعلام درآمدهای سه ماهه اول این شرکت اعلام کرد آلفابت قصد دارد هفت میلیارد دلار در دفاتر و دیتاسنترها در سال ۲۰۲۱ هزینه کند. اما وادار کردن کارمندان به بازگشت اجباری به معنای از دست دادن افراد بانبوغ و جذب آنها توسط کارفرمایانی است که سیستم کاری انعطاف پذیرتری داشته و بر سیاستهای دورکاری تاکید دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/003HdF

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فون آرنا، به نظر می رسد گوگل پس از سال ها از تست های گاه و بیگاه، قابلیت دانلود و نصب همزمان اپلیکیشن را در پلی استور ارائه کرده است.

برای مشاهده شیوه عملکرد این ویژگی ۲ اپ را نصب کنید و خواهید دید که آنها همزمان دانلود و نصب می شود و دیگر نیازی به انتظار برای تکمیل دانلود یک اپ و شروع دانلود دیگری نیست. می توان این فرایند را داخل پلی استور و همچنین روی نمایشگر رصد کرد.

این به روز رسانی فقط برای نصب اپ های جدید فعال می شود و فقط ۲ اپ به طور همزمان دانلود می شوند. این درحالی است که اپ استور اپل می تواند دانلود و نصب همزمان ۳ اپلیکیشن را کنترل کند.

البته باید در نظر داشت دانلود همزمان گوگل پلی برای آپدیت نرم افزارها به کار نمی رود. هرچند افزودن این قابلیت برای آپدیت کارآمدتر از نصب اپ های جدید است. کاربران امیدوارند گوگل این روند را گسترش دهد.

کد خبر 6091933 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • همراهی کارمندان دانشگاه کلمبیا با دانشجویان حامی فلسطین
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!