Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@17:36:16 GMT

ساماندهی رودخانه مرزی ارس تسریع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۶۶۴

ساماندهی رودخانه مرزی ارس تسریع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل گفت: سا ماندهی رودخانه مرزی ارس در پارس آباد مغان با تامین اعتبار لازم تسریع می‌شود.

عباس جنگی مرنی روز پنجشنبه در بازدید  از طرح ساماندهی رودخانه مرزی ارس پارس آباد افزود: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال و با استفاده از اعتبارات متمرکز طرح ملی ساماندهی رودخانه های مرزی در  حال اجرا است و هم اکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، از فرسایش و تخریب اراضی مرغوب تراس بالای رودخانه ارس جلوگیری و ساحل رودخانه در برابر سیلاب‌ها حفاظت خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بر تسریع عملیات اجرایی پروژه لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان تاکید کرد و گفت: دریافت اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال از مدیریت بحران برای پروژه های آبی مهم استان اردبیل برای اولین بار انجام شده است که ۲۵۰ میلیارد ریال از آن برای پروژه مرمت و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ۸۰ میلیارد ریال دیگر هم برای ساماندهی رودخانه بالهارود اختصاص می‌یابد.

جنگی مرنی ادامه داد: ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام عملیات لایروبی و مرمت سد انحرافی میل و مغان نیازمند است که برای تخصیص آن تلاش می‌شود تا این پروژه بموقع تکمیل شده و آب آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و خدمات منطقه مغان به صورت پایدار انجام شود.

فیروز ندایی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اردبیل هم در این بازدید  بر لزوم کنترل و حفاظت سواحل رودخانه‌های مرزی بعنوان یکی از اولویت‌های شرکت آب منطقه ای اردبیل اشاره کرد و افزود: رودخانه‌های مشترک شریانهای حیاتی استان هستند و باید ضمن بهره برداری مناسب، حفاظت و از تخریب سواحل جلوگیری کرد.

رود خانه ارس مهمترین و پر آب ترین رودخانه شمالی ایران در منطقه آذربایجان است که از غرب جلفا در استان آذربایجان شرقی تا اصلاندوز مغان در استان اردبیل در طول نوار مرزی ایران ، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان به طول ۹۱۰ کیلو متر جریان دارد ./ایرنا


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساماندهی رودخانه شرکت آب منطقه ای استان اردبیل میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

او افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • بحران آب در مغان جدی است
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی