Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@22:36:20 GMT

 «تارهای ممنوعه» در ۲ جشنواره جهانی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۴۷۸۰

 «تارهای ممنوعه» در ۲ جشنواره جهانی

فیلم مستند «تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری و تهیه‌کنندگی افسانه سالاری در تازه‌ترین حضور جهانی خود به چندین جشنواره در آمریکا راه پیدا کرد.

به گزارش ایlkh، مستند «تارهای ممنوعه» هم اکنون در جشنواره در حال برگزاری «Mother Tongues» حضور دارد. همچنین به دو جشنواره «Queens World» و فونیکس نیز راه پیدا کرده که طی دو ماه آینده برگزار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان برگزاری جشنواره «Mother Tongue»، «ان پدرسون» از برگزارکنندگان این جشنواره با تمجید از مستند «تارهای ممنوعه» گفت: فیلم نگاه شگفت انگیزی به خوشی‌ها و چالش‌های چهار عضو یک گروه و ابراز وجود از طریق موسیقی دارد. این مستند داستانی مهم از احساس ارتباط با یک مکان را تعریف می‌کند، حتی اگر شما هرگز آنجا نبوده باشید. ما اعتقاد داریم بسیاری از افراد می‌توانند با این موضوع ارتباط برقرار کنند و گفتن این داستان درمانی دارد. از این رو فیلم برای موضوع امسال ما، "قدرت شفابخشی داستان" مناسب بود.

این مستند که ساخته حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران است پس از حضور در جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، نخستین نمایش جهانی خود را در IDFA (جشنواره بین‌المللی مستند آمستردام) داشت.

«تارهای ممنوعه» که پخش بین‌المللی آن را Venera Films برعهده دارد چندی پیش در جشنواره بین‌المللی سانتا باربارا به صورت آنلاین و همچنین سینما ماشین به نمایش درآمد که به دنبال استقبال خوب مخاطبان تمامی بلیت‌های آن فروخته شد.

«تارهای ممنوعه» روایت چهار جوان افغانستانی ساکن ایران است که به دنبال رؤیای ستاره راک شدن و برگزاری اولین کنسرت، سفری از ایران به سوی افغانستان آغاز می‌کنند. سفری که با خطرهای بسیاری همراه است.

کد خبر 491527

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فیلم فیلم سینمایی سینما سینما ایران سینمای ایران سینمای جهان جشنواره سینمای مستند فیلم مستند مستندسازي مستند ساخت مستند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تارهای ممنوعه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهدی میزبان، در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر که در جعفرآباد مغان برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت عشایری کشور ۲۵۱ هزار خانوار با یک‌ میلیون ۱۰۰ هزار نفر است که این قشر زحمت کش، نقش بسیار تاثیرگذاری در تولید دارند.
وی افزود: عشایر با تشکیل ۱.۴ درصد جمعیت کشور، ۲۵ درصد گوشت‌ قرمز و ۳۵ درصد صنایع‌دستی کشور را تولید می‌کنند.معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: سازمان امور عشایر ایران دو وظیفه اصلی خدمات‌رسانی به عشایر و هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مطالبات عشایر را انجام می‌دهد.

میزبان بیان کرد: باید به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، هویتی، اقتصادی و اجتماعی عشایر توجه شود و آنها را به ثبت برسانیم.وی با اشاره به اینکه این جشنواره طی دهه‌ها برگزاری به صورت ملی، تبدیل به یک جشنواره بین‌المللی شد و این دومین دوره بین المللی آن است، تصریح کرد: نیاز است در سال‌های آینده کنگره ملی عشایر و کنگره عشایر شاهسون در منطقه مغان برگزار شود.
میزبان گفت: برگزاری این جشنواره برای همکاری‌های بین دستگاهی و مدیریت کوچ عشایر طراحی شده و مجموعه‌ای از آداب و رسوم و فرهنگ و هنر عشایر در آن به نمایش گذاشته می‌شود که نقش ترویجی و هویتی برای جوانان نیز دارد.
وی ادامه داد: عشایر مغان به‌عنوان ممتازترین مرزداران در شمال غربی کشور هستند که متاسفانه مستندات فرهنگی قابل توجه‌ای در این حوزه انتشار داده نشده است.
معاون توسعه و امور زیربنائی سازمان امور عشایر کشور اذعان کرد: برندهای زیادی در حوزه عشایر در کشور وجود دارد و لازم است برندهای پنیر در منطقه مغان که از طریق دام عشایر تهیه می‌شود با نام عشایر شاهسون برندسازی شود.
وی یادآور شد: شاهسون‌ها در حکومت صفوی که بعد از ساسانیان اولین حکومت ملی در ایران را بوجود آوردند، نفش ممتازی داشتند.میزبان افزود: مسکن عشایر شاهسون تحت عنوان "آلاچیق" در کشور مطرح است اما شاهسون‌شناسی در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی جایگاه چندانی ندارد که در این زمینه باید فرهنگ دوستان و محققین و علاقه‌مندان منطقه کار کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک