Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم قربانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  ۷۲۸ هزار نفر در این استان سهامدار این شرکت هستند که از این تعداد ۵۲۸ هزار نفر روش غیرمستقیم سرمایه‌گذاری و مابقی نیز با روش مستقیم در مدیریت سهام خود سهیم هستند.

وی ارزش شرکت‌های سهام عدالت استان را حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش دارایی سبد هر سهامداری که۱۰ میلیون ریال سهم داشتند  ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده و سهامدارانی که پنج میلیون ریال سهام داشتند؛ ارزش دارایی ۱۶۰ میلیون ریال برآورد شده است و هم اکنون سهامدارانی که سهم خود را آزاد کرده اند به دلیل هیجانات بازار سهم آنان به شدت افت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری انتخابات در ۲۰ اردیبهشت ماه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در مورد چگونگی روند برگزاری این انتخابات اظهار داشت: انتخابات مجامع الکترونیکی سهام عدالت که بیش از این قرار بود در ۲۰ اسفندماه سال گذشته برگزار شود به تاخیر افتاد و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، دارندگان سهام عدالت با مراجعه به سایت سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس در صورت تمایل می‌توانند به طور مستقیم مالکیت و مدیریت سهام عدالت خود را در اختیار بگیرند و یا افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب می‌کنند؛ می توانند اعضای هیات مدیره  شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه انتخاب کنند.

قربانی پیش شرط مشارکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت، ثبت نام اعضای این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و دریافت کد احراز هویت بیان کرد.

سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سجام یک برنامه یکپارچه به منظور ثبت و نگهداری اطلاعات تمام سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه متشکل از بورس و فرابورس است که در سال ۱۳۹۷ توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است.

وی گفت: اطلاع رسانی دقیق از طریق پیامک به تمامی سهامداران قبل از برگزاری انتخابات ارسال شده است و تمامی سهامداران از روند برگزاری انتخابات مطلع هستند.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۲ نفر کاندیدا عضویت در هیات پنج نفره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی شده اند و تایید صلاحیت این افراد در چند روز آینده مشخص می‌شود.

اهمیت انتخابات

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی در مورد مزایای برگزاری این انتخابات گفت: برگزاری مجامع، مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در اختیار هیات مدیره جدید قرار می‌گیرد؛ نقش این هیات مدیره و عملکرد آنها تاثیر بسزایی در سوددهی یا زیان‌دهی شرکت‌ها دارد که مطابق آن سهامدار منتفع و یا متضرر می‌شود؛ سهامداران با مشارکت در مجامع می‌توانند نقش بسزایی در انتخاب مدیران اصلح جهت مدیریت دارایی‌شان داشته باشند.

قربانی بیان کرد: هیات مدیره این شرکتها ۳۰ درصد از دارایی ها را می توانند در طرح های استانی سرمایه گذاری کنند و این هم منوط به رضایت شرکت‌ها و تصویب سازمان بورس است.

وی بیان کرد: با توجه به ارزنده بودن این سهم‌ها، انتظار می‌رود بخشی از سرمایه‌های به دست آمده در تولید و فعالیت اقتصادی به کار گرفته شود تا از این طریق، این سرمایه‌ها تا چند برابر افزایش پیدا کنند و شرکت‌ها به پشتوانه این سهام اقدام به راه‌اندازی خطوط تولید با سوددهی بالا کنند.

قربانی یادآور شد: پیش از این انتخابات افرادی که عهده‌دار این شرکت‌ها بودند با این تصور که مالک این شرکت‌ها هستند اقدام به مدیریت با سلیقه شخصی می‌کردند اما با برگزاری انتخابات این مجامع، اختیار برعهده مردم قرار می‌گیرد و برای سهامشان تصمیم‌گیری بهتری می‌گیرند.

وی گفت: این انتخابات می‌تواند باعث روی کارآمدن هیات حاکمه آشنا به مسائل سهامداری و افرادی شود که تخصص بیشتری را برای حفظ منافع سهامداران دارند. فعالیت شرکت‌داری وابسته به عوامل بسیار متعددی از جمله هیات حاکمه آن شرکت، شرایط بازار، شرایط روابط بین الملل و مسایل سیاست‌های اقتصادی داخل کشور است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت خراسان شمالی توصیه کرد که دولت باید به گونه ای عمل کند که سهامدارن تصور نکنند که دولت در روند انتخاب هیات مدیره دخالت دارد و زمینه برای بخش خصوصی در فضایی آرام و بدون تنش فراهم شود.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سهام عدالت انتخابات سهام عدالت خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات سهام عدالت خراسان شمالی سهام عدالت انتخابات سهام عدالت خراسان شمالی اخبار کنکور برگزاری انتخابات میلیون ریال هیات مدیره شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۴۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از رشد ۱۹.۵ درصدی بارش باران در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

علیرضا گلرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: میزان بارندگی در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ۵۸.۶ میلیمتر بوده که این میزان پارسال ۲۰.۱ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های این سال زراعی، گفت: بارندگی از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال ۱۸۵.۸ میلیمتر بوده و این میزان در بلندمدت ۱۹۹.۴ میلیمتر بوده است. میزان بارندگی‌ها در این سال زراعی نسبت به دوره بلندمدت، کاهش ۶.۸ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته ۱۳۲ میلیمتر بوده که بارندگی‌های انجام‌شده در این سال زراعی نسبت به سال گذشته ۴۰.۷ رشد داشته است.

رئیس گروه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: ۷۷.۲۵ درصد پهنه خراسان شمالی در یک سال گذشته درگیر انواع خشکسالی بوده است. اکنون ۲۷.۶۱ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی خفیف، ۲۸.۲۱ درصد درگیر خشکسالی متوسط، ۲۵.۶۴ درصد درگیر خشکسالی شدید و ۵.۸۰ درصد درگیر خشکسالی بسیار شدید بوده است.

گلرخ افزود: از بین شهرستان‌های استان بام و صفی‌آباد ۱۰۰ درصد درگیر خشکسالی است. همچنین شهرستان شیروان با ۴۹.۶۷ درصد شرایط بهتری را نسبت به سایر مناطق استان از لحاظ خشکسالی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌های استان بوشهر در انتخابات اهتمام ویژه‌ای به امیدآفرینی داشته‌اند
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس