Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، سید حجت مدنی مدیر منطقه در حاشیه بازدید از انبار نفت اردبیل در خصوص تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی بیان کرد:با امعان به اینکه استان اردبیل از قطب های گردشگری کشور بوده و پذیرای مسافران و گردشگران زیادی در ایام تعطیلات و فصل تابستان می باشد، فروردین ماه امسال نیز با توجه به موقعیت ویژه استان ، شاهد شرایط متفاوتی در عرضه بنزین در جایگاههای سوخت بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدنی با اشاره به افزایش ۶۵درصد مصرف بنزین موتور در فروردین ماه سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزود: آمار نشانگر کاهش ۲۳درصد مصرف نفت سفید و افزایش ۳۳درصد مصرف نفتگاز  بخش غیر نیروگاهی در مدت مشابه سال قبل می باشد،
مدیر منطقه در پایان درصد میزان مصرف فرآورده‌های نفتی در فروردین ماه سال جاری را در بخش های حمل و نقل ۶۶درصد، حرارتی ۴درصد، برق (نیروگاه) ۲۱درصد، کشاورزی ۷درصد، پروژه های عمرانی ۱درصد و صنایع ۱درصد اعلام کرد.

46

کد خبر 1511920

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور درباره مصرف قارچ های سمی هشدار داد و از مردم و طبیعت گردان خواست به هیچ وجه این قارچ ها را مصرف نکنند.

چندی پیش سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در سه استان کشور بر اثر مصرف قارچ های وحشی خبر داد و اعلام کرد که امسال نسبت به سال های پیش، میزان مسومیت ها سه برابر افزایش یافته است. درهمین راستا نیز معاون اورژانس کشور هشدارهایی را به مردم ارائه کرده است.

دکتر حسن نوری ساری در گفت‌وگو با ایسنا درباره قارچ های وحشی گفت: هر ساله در ایام بهار، در استان‌هایی که بارش در آن مناطق زیاد است و خاک خوبی دارند؛ قارچ های مختلفی به صورت خودرو رشد می‌کنند. این قارچ ها در جنگل‌ها ،دامنه کوه‌ها، دشت ها و حتی باغچه ها نیز قابل مشاهده است و در این ایام تعداد آنها بسیار زیاد است. در واقع در تمام استان‌ها این قارچ ها یافت می‌شوند و تنها در مناطق کویری قارچ وحشی رشد نمی‌کند.

فقط قارچ‌های کارخانه‌ای را مصرف کنید

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: قارچ هایی که این چنین به صورت خودرو در طبیعت رشد می‌کنند؛ به «قارچ‌های وحشی» معروف‌اند و غیرقابل خوردن هستند و تنها قارچ‌هایی که در کارخانه‌ها تولید می‌شوند قابلیت مصرف برای انسان ها را دارند.

نوری با اشاره به علت غیرقابل خوردن این قارچ ها گفت: این قارچ ها را هیچ انسان و حتی حیوانی نمی‌تواند مصرف کند، چرا که اکثر این قارچ‌ها سمی هستند. برخی از این قارچ ها تنها عوارضی مانند اسهال و تهوع دارند و بعضی از آنها به شدت سمی هستند و باعث کشته شدن فرد مصرف کننده می‌شوند.

وی به طبیعت گردان و گردشگران توصیه کرد که به هیچ وجه هیچ قارچی را که در طبیعت مشاهده کرده‌اند؛ نخورند و حتی به آنها دست نزنند زیرا اکثر این قارچ ها قابل تشخیص نیستند.

قارچ‌های سمی با چشم قابل تشخیص نیستند

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه قارچ‌های سمی با چشم و بدون انجام آزمایش از قارچ‌های غیرسمی قابل تشخیص نیستند. یعنی هیچ مشخصه ظاهری مانند اندازه، رنگ، شکل کلاهک و ... وجود ندارد که بر اساس آن بتوان این دو نوع گروه قارچ را از هم شناسایی کرد بنابراین نباید به هیچ وجه این قارچ‌ها را مصرف کرد.

در صورت مسمومیت با قارچ چه کنیم؟

نوری در پاسخ به این پرسش که اگر فردی اشتباهی این قارچ‌ها را خورد بهترین کار چیست؛ به ایسنا گفت:بهترین روش این است که فرد را به استفراغ کردن مجبور کنیم تا قارچ از بدن وی کاملا خارج شود سپس مراجعه به مراکز درمانی بسیار مهم است.

عوارض قارچ‌های موسکاریا چیست؟

وی با اشاره به انواع قارچ‌ها افزود: برخی قارچ‌ها مانند «قارچ های موسکاریا» ممکن است در بدن فرد آبریزش ایجاد کنند. به این صورت که فرد بسیار عرق می‌کند. بزاق دهان زیاد می‌شود. آبریزش از چشم و بینی نیز اتفاق می‌افتد. همچنین ادرار نیز بسیار زیاد می‌شود که با دارو قابل درمان است.

مراقب توهم قارچ‌های جادویی باشید

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نوع دیگری از قارچ ها به نام «قارچ‌های جادویی»، توهم زا هستند. به صورتی که ممکن است به جای مواد مخدر نیز مصرف شوند.

نوری با بیان اینکه این نوع از قارچ مسخ شخصیت می‌آورد؛ گفت: متاسفانه آسیب این قارچ به حدی است که در شخصیت فرد تغییراتی ایجاد می‌کند. به صورتی‌که ممکن است یک استاد دانشگاه بسیار آرام و متین، در صورت مصرف این قارچ‌ها، در عرض چند ساعت به قدری در شخصیتش تغییر ایجاد شود که فرزند خود را به قتل برساند و تا پایان عمر پشیمانی به وجود آورد.

قارچ‌های آمانیتا و خطر مرگ با از کار افتادن کبد

این متخصص طب اورژانس افزود: قارچ دیگری به نام «قارچ های آمانیتا» وجود دارد که باعث اسهال و استفراغ در فرد مصرف کننده می‌شود. اگر این عوارض بعد دو ساعت خود را نشان دهند با یک سرم تراپی درمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به «قارچ های آمانیتا» افزود: اما اگر این عوارض بیشتر از شش ساعت بعد مصرف خود را نشان دهند، معمولا تا دو روز ادامه خواهند داشت و به یکباره تمام می شوند اما باعث از کار افتادن ناگهانی کبد و در نتیجه مرگ خواهند شد.

اگر با قارچ مسموم شدید با اورژانس تماس بگیرید

معاون آموزش و اعتبار بخشی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اگر علائم این مسومیت‌ها بسیار شدید بود؛ باید با اورژانس تماس گرفت تا همکاران ما بلافاصله برای درمان اقدام کنند.در غیر این صورت باید سریعا به مرکز درمانی مراجعه کرد.

نوری خطاب به افراد محلی و طبیعت‌گردان گفت: برخی قارچ های سمی توسط مراکز مربوطه شناسایی شده‌اند اما چون همه قارچ‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند به مردم هشدار می دهم که تصور نکنند قارچ‌ها را می‌شناسند؛ زیرا اکثر قارچ های وحشی سمی بوده و نمی توان آنها را از ظاهر تشخیص داد.

وی در پایان از مردم خواست که به هیچ وجه قارچ‌های وحشی را که در طبیعت یافت می‌شوند مصرف نکنند. همچنین در صورت مصرف سریعا آن را استفراغ کرده و بیمارستان مراجعه کنند.

٢٣٣٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902629

دیگر خبرها

  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری