Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:49:30 GMT

در انتخابات بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک استفاده می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۷۲۷

در انتخابات بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک استفاده می‌شود

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده و تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در جریان بازدید از کارگاه آماده سازی تجهیزات الکترونیکی انتخابات کشور، با تشریح این موضوع که رویکرد وزارت کشور, متمرکز بر تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در امر خطیر برگزاری انتخابات است، گفت: امروز زیرساخت‌های الکترونیک خوب و قابل توجهی در کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با هیئت نظارت مرکزی مجلس در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در برخی کلانشهرها و شهرهای کشور، افزود: در انتخابات پیش روی شوراها در کلانشهرها به جز تهران، مراکز استان‌ها و تعدادی از شهرها از صندوق الکترونیک استفاده می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز از نزدیک در جریان آخرین وضعیت به روز رسانی دستگاه‌های صندوق الکترونیک قرار گرفته‌ایم، تشریح کرد: خوشبختانه روند کار مثبت و رو به جلو است.

عرف خاطر نشان کرد: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روز رسانی شده و امید داریم تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارسال دستگاه‌های صندوق الکترونیک به استان‌ها طی هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از سوی استانداری‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: امید داریم با این اقدام هم به بند ۱۲ سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و هم گامی به سوی الکترونیکی کردن کامل انتخابات در کشور برداشته باشیم.

عرف ابراز امیدواری کرد: به امید خدا با روند رو به جلوی موجود، در آینده‌ای نزدیک در همه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی در خصوص مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینکه شامل مرحله صندوق رای‌گیری شامل این فرآیند می‌شود، گفت: در گذشته، بدون صندوق الکترونیک هم ۲۴ مرحله از ۲۵ مرحله کلی انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و این موضوع در انتخابات اسفند ماه سال ۹۸ هم انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در مرحله قبلی، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود.

عرف با بیان اینکه با آمدن صندوق الکترونیک، دیگر همه مراحل، کاملاً الکترونیکی است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هیئت نظارت مرکزی با قرار گرفتن صندوق الکترونیک در برگزاری انتخابات شوراها موافقت کرد.

وی اضافه کرد: در دوره قبل در ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفته بود و در این دوره قرار بر این است که برگزاری انتخابات شوراها در کلان شهرها به جز تهران و تعدادی از مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر با صندوق الکترونیک انجام گیرد که این امر باعث افزایش سرعت عمل در شمارش آرا و اعلام نتایج می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس ستاد انتخابات کشور برگزاری انتخابات صندوق الکترونیک استفاده می شود هزار صندوق دستگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز

فاتح  اظهار کرد: یک هفته قبل از روز انتخابات یعنی از بامداد روز سیزدهم اردیبهشت ماه امسال تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی افزود: هشت نفر از نامزد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم انتخابات راه پیدا کردند که از این تعداد ۴ نفر در روز ۲۱ اردیبهشت توسط مردم تبریز، آذرشهر و اسکو انتخاب می‌شوند و جمع نمایندگان این حوزه انتخابیه به شش نفر خواهد رسید.

فرماندار شهرستان تبریز با بیان اینکه تبلیغات نامزد‌ها تا ساعت هشت صبح روز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه خواهد بود ادامه داد: انتخابات در دور دوم به صورت تمام الکترونیکی و بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

گفتنی است نشست آموزشی کاربران یارانه مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در محل فرمانداری شهرستان تبریز برگزار شد.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود بنابراین شمارش دستی در این مرحله صورت نخواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • جزئیات جدید درباره دور دورم انتخابات مجلس /انتخابات در این حوزه ها، الکترونیکی نیست
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست