Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@15:54:30 GMT

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی در جده

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۵۹۶۳

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی در جده

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی روز چهارشنبه (دیروز) در جده با «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» همتای سعودی خود دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه، همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، راهکارهای توسعه این روابط و تحولات منطقه‌‌ای و بین‌المللی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بن زاید در حساب توئیتری خود با اشاره به دیدارش با محمد بن سلمان نوشت: «درباره پاره‌ای مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش همکاری برای مقابله با چالش‌ها و تقویت ثبات در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم».

 

در این نشست «ترکی بن محمد بن فهد بن عبدالعزیز» وزیر مشاور دولت سعودی، «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» معاون وزیر دفاع، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مسئولان سعودی و نیز «طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی، «علی الشامسی» معاون دبیر کل شورای عالی امنیت ملی و «نهیان بن سیف آل نهیان» سفیر امارات در ریاض حضور داشتند.

به جزئیات گفت‌وگوهای ولی‌عهد ابوظبی با همتای سعودی خود اشاره‌ای نشده است اما سفر بن زاید به عربستان پنج روز پس از سفر وزیر خارجه این کشور به ابوظبی و دیدار با بن زاید صورت گرفت.

دیدار بن زاید با بن سلمان همچنین در حالی برگزار شد که منطقه ظرف چند روز گذشته شاهد تحولاتی از جمله سفر فرستادگان آمریکایی و سازمان ملل به عمان برای بررسی موضوع آتش‌بس در یمن بود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ولی عهد ابوظبی محمد بن زاید ولی عهد سعودی محمد بن سلمان بن سلمان بن زاید محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و "بن الطوق الماری" وزیر اقتصاد و رئیس طرف اماراتی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ابوظبی برگزار می‌شود.

آخرین اجلاس این کمیسیون در فروردین ۱۳۹۳ برگزار شده است. این نشست پس از گذشت ۱۰ سال به‌منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و حمل‌ونقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • خاندوزی: گفت‌و‌گوی سازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم
  • خاندوزی: گفت و گوی سازنده ای با همتای سعودی داشتیم
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران