Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:10:37 GMT

استرازنکا، یک واکسن تضمین شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۶۱۰۴

استرازنکا، یک واکسن تضمین شده است

به گزارش ایرنا، پیمان قجربیگی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکنش استرازنکا موجب نگرانی برخی از شهروندان شده است، در حالی که این واکسن هیچگونه عارضه ای نداشته و تنها یک سری واکنش‌ دارد که این واکنش ها در بدن افراد مختلف متفاوت است.
وی ادامه داد: رعایت کردن یک سری نکات خاص، جهت ایمن سازی بدن در هنگام تزریق واکسن کووید ۱۹ باعث می‌شود از شدت واکنش‌های این واکسن بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قجربیگی اظهار داشت: این واکسن پس از تزریق تا ۷۲ ساعت با تب سستی و بی‌حالی، حالت تهوع و سرگیجه همراه است.

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین، با اشاره به گزارش های موردی مبنی بر بروز حوادث ترمبوآمبولیک (لخته شدن خون) بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای جلوگیری از خطر احتمالی این عارضه که البته مختص به تمام واکسن ها است؛ از داروهای هورمونی مانند داروهای ضد بارداری خوراکی ، داروهای استروژنی، استروئید های آنابولیک با مشورت پزشک خود استفاده کنند.
وی همچنین افزود: با توجه به احتمال بروز حساسیت بعد از تزریق واکسن توصیه می شود، بیمار در روز تزریق واکسن، به مقدار زیاد و قابل توجهی آب بنوشد. 
وی تصریح کرد: پیش از تزریق واکسن به جهت پیشگیری از عوارض احتمالی واکسن استفاده از استامینوفن، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و آنتی هیستامین ها توصیه نمی شود چرا که استامینوفن می تواند باعث کاهش پتانسیل ایمنی زایی واکسن و آنتی هیستامین ها باعث پوشانده شدن عوارض آنافیلاکسی شوند.
وی بیان کرد: آنافیلاکسی یک واکنش است که در بعضی از افراد که به آلرژی‌های شدید مبتلا هستند؛ رخ می دهد و بر همین اساس سیستم ایمنی بدن، یک سری مواد شیمیایی آزاد می‌کند که این شرایط می‌تواند به شوک آنافیلاکسی منجر شود. در این حالت، ناگهان فرد دچار افت فشار خون می‌شود و مسیرهای تنفس طبیعی باریک و گاهی حتی مسدود می‌شود. این شرایط بسیار خطرناک است و اگر فورا درمان نشود، عوارضی جدی و حتی مرگ را به‌دنبال خواهد داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین سازمان غذا و دارو قزوین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین سازمان غذا و دارو ویروس کرونا استان قزوین سازمان غذا و دارو قزوین بهداشت و سلامت اخبار کنکور تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از نیویورک، ایلان ماسک کارآفرین آمریکایی گفت برنامه‌های ارائه شده برای یک توافقنامه امنیتی جهت تضمین حمایت از اوکراین برای ده سال آینده «دیوانگی» است.

ماسک اظهار داشت: «این دیوانگی است. جنگ ابدی (است)».

پیش از این، دیوید ساکس، کارآفرین دیگر آمریکایی در شبکه ایکس نوشت «اوکراین در حال کار بر روی یک توافقنامه امنیتی با آمریکا است که حمایت این کشور را برای ده سال آینده تضمین خواهد کرد».

به گفته وی، کمک ۶۱ میلیارد دلاری که واشنگتن اخیرا تائید کرده است، «فقط آغاز کار بود».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشتر گفته بود که مقامات اوکراینی و آمریکایی در حال بحث در مورد میزان کمک‌های نظامی و مالی به کی یف برای ده سال آینده به عنوان بخشی از مذاکرات بر سر یک توافقنامه امنیتی دوجانبه هستند.

 

دیگر خبرها

  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور