Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:25:52 GMT

شهید مطهری الگوی بارز نسل های انقلابی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۶۱۰۵

شهید مطهری الگوی بارز نسل های انقلابی است

حجت الاسلام احمد رسولی روز پنجشنبه در مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری (ره) و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه امام رضا (ع) فردیس افزود: کتاب‌های شهید مطهری به عنوان دیگر افتخارات  است و این شهید والامقام ارتباط خوبی با جوانان داشت و امروزه اندیشه و کتب شهید مطهری بهترین گنج برای نسل جوان است.

وی اضافه کرد: امروز سپاه پاسداران مفتخر است که اندیشه استاد شهید مرتضی مطهری در بین مردم به یادگار مانده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسولی با تاکید بر موضوع انتخابات بیان داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات می تواند یکی دیگر از نشانه های قدرت نرم باشد و مسائله امنیت در انتخابات شاخص پیشرفت جمهوری اسلامی است زیرا امنیت ما حاصل خون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است.

وی با بیان اینکه این هفته در سپاه به عنوان هفته تعلیم و تربیت و آموزش عقیدتی و سیاسی نامگذاری شده است، گفت: تعالی معنوی و رشد بالنده برای ساخت سرمایه انسانی مومن، کارآمد و جریان‌ساز در راستای مانع‌زدایی‌ها و هموارسازی مسیر انقلاب اسلامی در مسیر طلوع ولایت عظمی از مهمترین برنامه‌های اصلی سپاه و بسیج است.

 معاون هماهنگ‌کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک ارتش مذهبی است که در دنیا براساس اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی طراحی و بنا نهاده شده است؛ تمام تلاش دشمن بر این بود تا از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی از رشد و تقویت این انقلاب جلوگیری کند اما امام راحل با تشکیل سپاه پاسداران، دشمنان را از رسیدن به این هدف شوم ناکام گذاشتند.

وی گفت: آمریکای جنایتکار امروزه قدرت جهانی ندارد و انقلاب اسلامی ایران را بزرگترین دشمن خود در منطقه و جهان می‌داند استکبار برای ازبین بردن و نابود کردن انقلاب اسلامی، از راه‌های مختلفی نظیر جنگ، ترور، توطئه، تحریم، نفوذ وارد شد که در هر کدام با روسیاهی صحنه را ترک کرد.

رسولی افزود: به اعتراف دشمنان انقلاب اسلامی و نظام مقدس، انقلاب اسلامی ایران امروزه مرزهای غرب را درنوردیده و خواب را از چشم دشمنانش گرفته است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان فردیس با اشاره به این مهم که سه عامل تقوا، علم و جهاد در راه خدا موجب برتری انسانها بر یکدیگر است در وصف استاد شهید مرتضی مطهری گفت: این شهید والامقام انسان با تقوایی بود که علم خود را در راه مبارزه با جهل به کار بست و با جهاد در راه خدا به شهادت رسید و امروز می بینیم که با نامگذاری روز معلم به نام این مرد بزرگ همگان وی را تکریم می کنند.

سرهنگ احسان علیزاده افزود:  معلمان و مربیان امروز همچون شمع برای آرمان های اسلام و ارزش های انقلابی می سوزند تا این آرمان ها را به نسل های بعدی انتقال دهند.

حجت الاسلام محمودرجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهرستان فردیس  بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه این نهاد را پاسداری از سپاه پاسداران انقلابی اسلامی برشمرد. 

وی آموزش های عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج را از مهمترین بحث ها دانست و افزود: سپاه به عنوان پاسدار دستاوردهای انقلاب اسلامی با رویکرد تربیت محور و معنویت افزایی به مسائل فکری، اعتقادی، اخلاقی و رفتاری توجه ویژه ای دارد

وی در ادمه گفت: اگر انقلاب های توحیدی، صدر اسلام و عصر حاضر را بررسی کنیم، انقلاب اسلامی ایران کامل ترین و جامع ترین انقلاب در میان تمام انقلاب هاست .

رجبی گفت: امروز بسیجیان ما باید با سلاح اعتقادی در میدان نبرد با مستکبران حاضر شود و تا در مقابل ایجاد شبهات دوستان غافل یا دشمنان دانا به خوبی پاسخگو باشد.

برچسب‌ها شهید مرتضی مطهری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردیس روز معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهید مرتضی مطهری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردیس شهید مرتضی مطهری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فردیس روز معلم اخبار کنکور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است

فرمانده کل سپاه در پیامی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی تاکید کرد: باور داریم رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر خواهد بود. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن 17 اردیبهشت ماه روز  بسیج سازندگی گفت: حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی از شاخصه‌های برجسته‌ی «سازمان بسیج سازندگی» است.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

17 اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام "بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • یادواره شهدای نیر با محوریت فضائل استاد شهید مطهری
  • برگزاری یادواره شهدای طلبه و فرهنگی در شهر خرو
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • سه جریان مخالف استاد مطهری