Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را «روز قدس» نام گذاری کردند و بعد از آن همه ساله مسلمانان در سراسر جهان در این روز  خشم و انزجار خود را از جنایات صهیونیست ها و کشتار مردم مظلوم فلسطین اعلام می کنند.

مردم افغانستان نیز همه ساله از روز جهانی قدس تجلیل می کنند و حمایت خود از قدس شریف را اعلام می دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، مولوی «محمد مختار مفلح»، رئیس حزب نهضت اسلامی مردم افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان پیشینه حمایت مردم افغانستان از فلسطین و برنامه های امسال برای تجلیل از روز قدس در افغانستان را تشریح کرده است که متن کامل آن را در زیر مشاهده می کنید:

روز جهانی قدس دغدغه دینی مردم افغانستان است

با پیروزی نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی، ایشان در سال ۱۳۵۸ روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند؛ روزی که هم همبستگی با ملت فلسطین انجام می‌شود و هم عبادت صورت می‌گیرد، زیرا دفاع از مظلوم عبادت است و امام خمینی (ره) یک ابتکار فوق العاده انجام داده است.

مردم افغانستان بنابر وجیبه دینی و انسانی خود، دقیقا بیش از ۶۰ سال قبل به برادران و خواهران فلسطینی خود کمک کرده و فرستادند و اعلام کردند که ما در کنار شما می‌ایستیم. بعد از آنکه روز جهانی قدس در افغانستان شکل گرفت، نهضت اسلامی افغانستان در سال ۱۳۸۵ یعنی ۱۶ سال قبل، روز جهانی قدس را برای اولین بار در افغانستان تجلیل کرد.

روز قدس سنتی است که پیشینه مبارک داشته و در دل مردم افغانستان جا دارد. در حقیقت روز جهانی قدس دغدغه دینی مردم افغانستان است؛ به این دلیل که قضیه فلسطین یک مساله مربوط به تمام جهان اسلام است؛ هرچند که دشمانان اسلام و گروه‌های قومیت گرا در جهان عرب تلاش کردند که مساله فلسطین را به جهان عرب مربوط  بسازند، اما این مساله تنها به عرب‌ها و فلسطینی‌ها ارتباط ندارد؛ بنابراین دفاع از شعائرالله یکی از اوجب واجبات است و ما باید در کنار برادران فلسطینی بایستیم.

ما امسال ۱۲ برنامه در شهر کابل برای تجلیل از روز جهانی قدس در دست اقدام داریم. مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه عکس، نقاشی و کاریکاتو، برنامه دیوار نویسی، نصب تابلو‌های حمایت از روز قدس، نشست علما و برخی اقدامات دیگر از جمله برنامه‌های حمایت از روز قدس در افغانستان است که امسال برگزار خواهد شد.

ما همانطور که نماز خواندن و روزه گرفتن را عبادت می‌شماریم، ایستادن در کنار برادران و خواهران خود در فلسطین را نیز عبادت می‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز جهانی قدس روز قدس افغانستان مردم افغانستان روز جهانی قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • واکنش یورگن کلوپ به دعوا با صلاح: قضیه برای من تمام شده است
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها پیش‌آهنگ تحولات جهانی باشند
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند