Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوشکی گفت: تاکنون ۳۹ هزار و۲۴۲ دوز واکسن کرونا به لرستان وارد شده و از فردا واکسیناسیون بالای ۸۰ سال در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« مریم کوشکی» امروز(16 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا از ۲۱ بهمن ماه سال ۹۹ با واکسینه شدن کادر درمان در بخش های آی سی یو، اورژانس و بخش های بیمارستان های ریفرال کرونایی  و آزمایشگاه های  کووید ۱۹در لرستان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تاکنون ۳۹ هزار و۲۴۲ دوز واکسن کرونا به لرستان وارد شده است  اظهار داشت: از این مجموع هشت هزار و ۴۶۰ دوز اسپوتنیک مرحله اول،۶ هزار و ۴۰ دوز اسپوتنیک مرحله ۲، ۱۰ هزار و ۴۸۲ دوز سینوفارم، یک هزار و ۱۱۰ دوز بهارات،۱۳ هزار و ۱۵۰ دوز آسترازنکا بوده است.

 

وی بیان کرد: گروه هدف تزریق واکسن پرسنل بخش آی سی یو بیمارستان های ریفرال، بخش های بیمارستان های کرونایی و بخش اورژانس و آزمایشگاه ها بودند و در اولویت دوم بیماران سرطانی، بیماران خاص و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شیمیایی، نظام پزشکی، پاکبان ها، پرسنل ۱۱۵ ، غسال ها و پرسنل بهداشت و درمان بخش ها و بیمارستان های خصوصی هستند که تا حدودی واکسینه شدند.

 

کوشکی با بیان اینکه واکسیناسیون بالای ۸۰ سال  به تعداد بسیار محدودی در استان طی روزهای گذشته انجام شده است اظهار داشت: افرادی که بعنوان بالای ۸۰ سال در سامانه سیب ثبت شدند از طریق تماس تلفنی و یا پیامک از طریق مراقب سلامت تحت پوشش جهت مراجعه به مراکز واکسیناسیون مطلع می شوند.

 

وی از تمام هم استانیها تقاضا کردهیچکدام از گروه های هدف استان برای دریافت واکسن کرونا به بیمارستان مراجعه نکنند و در طول هفته آینده از طریق پیامک از مرکز مورد نظر برای دریافت واکسن مطلع خواهند شد.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: هیچ سایت و سامانه ای برای ثبت نام دریافت واکسن کرونا فعلا معرفی نشده است  و در صورت نیاز سامانه مورد نظر از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام خواهد شد.

 

وی افزود: در بیمارستان شهدای عشایر پرسنل بهداشتی درمانی، تعدای از دانشجویان بالینی و و تعدادی از بیمارن خاص و سرطانی واکسینه شدند و هیچ گروه سالمندی در بیمارستان شهدای عشایر واکسینه نخواهد شد.

 

کوشکی اظهار داشت: سالمندان بالای ۸۰ سال به مراکز بهداشتی درمانی و مراکز واکسیناسیون مراجعه خواهند کرد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از فاز نخست واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۵ سال و گروه بیماران زمینه ای ۱۷ تا ۶۴ سال واکسینه می شوند.

 

وی افزود: در فاز سوم واکسیناسیون کرونا ساکنان در زندان ها و مراکز تادیب، نظامیان و سربازان در پادگان ها، پلیس، معلمین و کارکنان مدارس، گرم خانه ها، کمپ های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک ها، آموزش، حمل و نقل عمومی ف پرسنل توزیع مواد سوختی و خدمات شهری واکسینه می شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در فاز چهارم گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال ، ۵۰ تا ۵۴ سال ، ۴۵ تا ۴۹ سالف ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال و ۳۰ تا ۳۴ سال است و فاز چهارم ۲۵ تا ۲۹ سالف ۲۰ تا ۲۴ سال و ۱۸ تا ۱۹ سال است.

 

کوشکی ادامه داد: فاز دوم که شامل سالمندان بالای ۸۰ سال است از فردا در استان آغاز می شود  و البته تعداد محدودی از این افراد واکسینه شده اند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان واکسن کرونا کهنسالان دانشگاه علوم پزشکی بالای ۸۰ سال واکسن کرونا بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی استان در دولت سیزدهم خبر داد.

ابوطالب شفقت روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان نیایش خرم‌آباد با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره برداری شده است، افزود: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۶.۵ برابر قبل بوده که این روند مطلوب است.

وی افزود: فرماندار، شهردار بروجرد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی لرستان باید در اولین فرصت زمینی را برای ایجاد یک بیمارستان در این شهرستان فراهم کنند تا در سفر دوم رئیس جمهور به استان شاهد کلنگ‌زنی بیمارستانی در سطح این شهرستان با حضور رئیس جمهور یا نمایندگان آیت‌الله رئیسی باشیم.

استاندار لرستان افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی ۲ سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت افزود: امیدواریم با فراهم کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش بینی نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند