Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۱ درصد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر که پرونده آنها از سوی هیئت‌های اجرایی به دست ما رسیده بود، تا امروز تأیید صلاحیت شدند. - اخبار استانها -

رجب رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره وضعیت تأیید صلاحیت نامزدها و کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر استان اظهار داشت: 91 درصد کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر که پرونده آنها از سوی هیئت‌های اجرایی به دست ما رسیده بود، تا امروز تأیید صلاحیت شدند و با توجه به بازبینی پرونده این افراد در هیئت عالی نظارت امکان تأیید افراد بیشتری هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاندیداتوری 956 داوطلب در شوراهای شهر استان قزوین گفت: از این تعداد 75 نفر نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشتند که پس از بررسی پرونده آنها در هیئت نظارت با حضور 2 نماینده دیگر استان در مجلس شورای اسلامی صلاحیت 65 کاندیدا را تأیید کردیم.

رحمانی اضافه کرد: با توجه به اینکه بعد از این مرحله هم امکان اعتراض وجود دارد و پرونده افراد معدود رد صلاحیت‌شده به هیئت عالی نظارت در تهران خواهد رفت، در نهایت بیش از 6 تا 7 درصد کاندیداهای شورای شهر در استان قزوین رد صلاحیت نمی‌شوند و این موضوع به معنی جذب حداکثری نامزدهای شورای شهر در قزوین است.

تأیید صلاحیت در هیئت نظارت بیشتر از هیئت‌های اجرایی بود

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با تأکید بر اینکه رد صلاحیت در شورای شهر به معنای نداشتن شایستگی احراز سمت برای افراد نیست، گفت: در دوره‌های مختلف انتخابات مجلس هم افرادی داشتیم که تأیید صلاحیت نشدند؛ اما همین افراد در استانداری، فرمانداری و حتی در سطح معاونت وزارت به کار گرفته شدند.

رحمانی با بیان اینکه 13 درصد نامزدهای شوراهای اسلامی شهر قزوین در مرحله نظارت هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده بودند، ادامه داد: بنابراین میزان تأیید صلاحیت در هیئت نظارت استان بیشتر از هیئت اجرایی بود و نمایندگان استان قزوین تمام تلاش خود را برای جذب حداکثری نامزدها و تأیید صلاحیت آنها به کار گرفتند.

رد صلاحیت هیچ کاندیدایی در قزوین قطعی نشده است87 درصد داوطلبان شورای شهر در استان قزوین تایید صلاحیت شدندهمگرایی نیروهای انقلاب ‌در انتخابات شوراها /‌ متخصص‌ترین‌ها را برگزیدیم ‌

وی با یادآوری اینکه راه نیافتن به شورای شهر پایان مشارکت اجتماعی افراد نیست، تصریح کرد: افرادی که صلاحیت آنها در نهایت احراز نشد، می‌توانند در سایر پست‌ها و مسئولیت‌های اجرایی و غیردولتی منشأ اثر باشند و نباید حساسیت بیش از حد روی تأیید یا عدم تأیید صلاحیت به خرج دهیم و خدمتگزاری به مردم را معطل این مقام‌ها و پست‌ها بگذاریم. 

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات مجلس انتخابات مجلس شوراهای اسلامی شهر درصد کاندیداهای هیئت های اجرایی هیئت نظارت تأیید صلاحیت استان قزوین صلاحیت شدند شورای شهر رد صلاحیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد