Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد انتخابات گفت: بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده و تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات می‌شوند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در جریان بازدید از کارگاه آماده سازی تجهیزات الکترونیکی انتخابات کشور، با تشریح این موضوع که رویکرد وزارت کشور, متمرکز بر تقویت زیرساخت‌های الکترونیکی در امر خطیر برگزاری انتخابات است، گفت: امروز زیرساخت‌های الکترونیک خوب و قابل توجهی در کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توافق صورت گرفته با هیئت نظارت مرکزی مجلس در خصوص برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در برخی کلانشهرها و شهرهای کشور، افزود: در انتخابات پیش روی شوراها در کلانشهرها به جز تهران، مراکز استان‌ها و تعدادی از شهرها از صندوق الکترونیک استفاده می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز از نزدیک در جریان آخرین وضعیت به روز رسانی دستگاه‌های صندوق الکترونیک قرار گرفته‌ایم، تشریح کرد: خوشبختانه روند کار مثبت و رو به جلو است.

عرف خاطر نشان کرد: بیش از 33 هزار صندوق الکترونیک در کشور استفاده می‌شود که تا الان بیش از 25 هزار صندوق به روز رسانی شده و امید داریم تا هفته آتی تمام دستگاه‌ها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از ارسال دستگاه‌های صندوق الکترونیک به استان‌ها طی هفته‌های آتی خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها از سوی استانداری‌ها در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: امید داریم با این اقدام هم به بند 12 سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری عمل کرده باشیم و هم گامی به سوی الکترونیکی کردن کامل انتخابات در کشور برداشته باشیم.

عرف ابراز امیدواری کرد: به امید خدا با روند رو به جلوی موجود، در آینده‌ای نزدیک در همه مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی در خصوص مراحل برگزاری انتخابات الکترونیکی و اینکه شامل مرحله صندوق رای‌گیری شامل این فرآیند می‌شود، گفت: در گذشته، بدون صندوق الکترونیک هم 24 مرحله از 25 مرحله کلی انتخابات را الکترونیکی برگزار کردیم و این موضوع در انتخابات اسفند ماه سال 98 هم انجام شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: در مرحله قبلی، انتخابات الکترونیک از احراز هویت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج صورت گرفت و تنها مرحله باقی مانده، صندوق الکترونیک بود.

عرف با بیان اینکه با آمدن صندوق الکترونیک، دیگر همه مراحل، کاملاً الکترونیکی است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، هیئت نظارت مرکزی با قرار گرفتن صندوق الکترونیک در برگزاری انتخابات شوراها موافقت کرد.

وی اضافه کرد: در دوره قبل در 139 شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفته بود و در این دوره قرار بر این است که برگزاری انتخابات شوراها در کلان شهرها به جز تهران و تعدادی از مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر با صندوق الکترونیک انجام گیرد که این امر باعث افزایش سرعت عمل در شمارش آرا و اعلام نتایج می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1400 ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1400 رئیس ستاد انتخابات کشور صندوق الکترونیک برگزاری انتخابات استفاده می شود هزار صندوق دستگاه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محمدی مهر عصر پنجشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی پیرامون مرحله دوم انتخابات شهرستان ملایر؛ گفت: امروز به واسطه استقرار آرامشی که به دلیل خون پاک شهدا و به همت نیروهای امنیتی و انتظامی در کشور حکمفرماست، به طور میانگین سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ملایر، اظهار کرد: دشمن به مانند همیشه برای کمرنگ جلوه دادن انتخابات و تحریک مردم برای نیامدن پای صندوق‌های اخذ رأی، نقشه‌ها در سر دارد، اما غافل از آنکه این مردم به مانند همیشه توطئه‌های شومشان را با حضور حماسی خود خنثی می‌کنند.

وی با قدردانی از زحمات متولیان و مجریان برگزار کننده دور نخست انتخابات که زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم در استان شدند، افزود: دستگاه قضائی این بار نیز به مانند همیشه در کنار مجریان و ناظران انتخاباتی هست و در یک سنگر فعالیت خود را برای ثبت افتخاری دیگر در تاریخ مردم این استان دنبال می‌کند.

محمدی مهر با بیان اینکه انتخابات در ملایر به مانند دور نخست به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، عنوان کرد: دو نامزد انتخاباتی بدانند که تبلیغات زودهنگام و یا اعلام نتیجه پیش از موعد بر اساس حدس و گمان‌های آنان، تخلف انتخاباتی محسوب شده و با خاطی برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از تخلفات احتمالی علاوه بر حضور قاضی کشیک، قضات ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به این گونه تخلفات در حوزه‌های قضائی حضوری فعال خواهند داشت تا از آرای مردم صیانت کنند.

محمدی مهر ادامه داد: ناگفته نماند که ۳۰۰ قاضی در کمیسیون‌های مختلف در سطح استان برای احقاق حقوق عامه با موضوعات مختلف حضوری فعال دارند تا حقی از کسی تضییع نشود.

کد خبر 6088690

دیگر خبرها

  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است/ استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست