Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بر ضرورت موانع در فرایندهای اداری و ثبات سیاست‌ها و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب‌وکار تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، یونس ژائله در هفتاد و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی،در تشریح نتایج طرح پایش فضای کسب‌وکار استان، گفت: در این طرح، 66 درصد از واحدهای تولیدی و خدماتی استان مشارکت داشتند و نتایج طرح درواقع نظرات آنان درخصوص وضعیت فضای کسب‌وکار استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از نظر بهبود فضای کسب‌وکار، رتبه هفتم کشور را در این طرح به دست آورده که نسبت به سال قبل ارتقا یافته است، افزود: براساس نتایج این طرح، بخش کشاورزی و حوزه‌های مربوط به سلامت، مساعدترین و بخش خدمات و حوزه‌های مربوط به گردشگری نامساعدترین وضعیت را از نظر فضای کسب‌وکار دارند و همچنین واحدهای بزرگتر و با سابقه فعالیت بیشتر وضعیت مساعدتری دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت استان از نظر وجود فضای رقابتی در بازار، عدم دخالت‌های غیرمنطقی دستگاه‌های حاکمیتی و نبود کمبود در بازار نسبت به میانگین کشوری بهتر و از نظر قابل پیش‌بینی بودن قیمت مواد اولیه و محصولات، وجود موانع در فرایندهای اداری و ثبات سیاست‌ها و رویه‌های اجرایی ناظر بر فضای کسب‌وکار از میانگین کشوری بدتر ارزیابی شده است.

در این جلسه که تعدادی از اعضا به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، گزارش طرح مبتنی بر کشاورزی قراردادی توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و گزارش آخرین وضعیت اجرایی طرح انتقال آب ارس توسط مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ارائه شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صنعت تولید اتاق بازرگانی تبریز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فضای کسب وکار فضای کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل

سید محمد اعتماد بیان کرد:خدمت رسانی به واحد‌های صنفی براساس تبصره ۷ ماده یک قانون تسهیل صدور مجوز انجام می‌شود وآخرین مهلت صدور مجوز الکترونیگی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در نظر گرفته شده است.

او افزود: کلیه واحد‌هایی صنفی که تاکنون به اخد مجوز الکترونیکی نشده اند می‌تواننددرفرصت باقی مانده با مراجعه به سامانه درگاه ملی مجوز نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

فرماندار اردبیل بیان کرد: این امر به صورت غیر حضوری و رایگان بوده که واحد‌های صنفی می‌توانند به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

اعتماد اعجازی بیان کرد: در استان تاکنون ۲۱/۶ درصد مجوز کاعذی به پروانه کسب کار الکترونیکی تبدیل شده است که در این راستا رتبه استان در کشور دهم است.

او افزود: باتوجه به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده ارایه خدمات اداری به صاحبان کسب و کار‌هایی خواهد بود که دارای مجوز الکترونیکی بوده و عنوانشان در بانک اطلاعات کسب وکار کشور ثبت شده باشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • محور اصلی کار خود را توجه به کسب‌وکار و اشتغال مردم گذاشته‌ام
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • چه جوری یک هفته‌ای پروانه کسب‌وکار بگیریم؟
  • برپایی میز خدمت اخذ شناسه یکتا برای صاحبان کسب‌وکار در شمیرانات
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی