Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:16:43 GMT

سیاست ما حمایت از مدارس معارف اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۷۰۳۸

سیاست ما حمایت از مدارس معارف اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در برنامه تصویری نگاه هفته گفت: هفته معلم هست و این مناسبت را به همه فرهنگیان و همکاران سخت کوش تبریک می گویم و بر این باور هستم که دوران سخت کرونایی با همه مرارت هایی که ایجاد شد اعتبار آموزش و پرورش بود و فرهنگیان با سرافرازی بیرون آمدند و تعطیلی مدارس به تعطیلی آموزش نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این هفته باز هم با اجرای سند تحول پیگیری شد دو گزارش مهم داشتیم. یکی گزارش توسعه و تجهیز مدارس بود که گام های بلندی در ۸ سال برداشته شد و هر روز ۲۸ کلاس درس ساخته شده. و ۱۰.۵ درصد مدارس ناایمن و نیازمند بازسازی و تخریب کاهش پیدا کرده و اگر قبلاً ۳۰ درصد مدارس نیاز به بازسازی داشت الان به ۱۹.۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: طرح هایی برای عدالت در توزیع فرصت های آموزشی در دستور کار است و طرح مکان یابی به ما این امکان را می دهد بیشترین خدمات را ارائه دهیم. در حال حاضر مدارسی داریم که دانش آموز ندارد و مدارسی که دانش آموزان زیادی دارد. دنبال این هستیم که توزیع جغرافیایی ساخت مدارس را بهینه کنیم. البته تحرک و جا به جایی جمعیت تاثیر گذاشته روی این موضوع.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به گزارش دوم سند تحول بنیادین نیز بیان کرد: گزارش دوم طرح خوانا بود که از مدرن ترین طرح ها در ایران است و به دنبال تقویت ۴ مهارت اصلی گفتن و شنیدن و خواندن و نوشتن است و همچنین بالا بردن و آموزش مهارت های پایه زندگی از جمله جرئت ورزیدن و ادب آموختن. این طرح در ۵ درصد مدارس ابتدایی به صورت آزمایشی اجرا می شود و امیدواریم با دریافت نتایج طرح را توسعه دهیم.

حاجی میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه در این هفته آیین بزرگداشت خیرین را داشتیم، گفت: از سال گذشته ۱۵ ماه رمضان به نام اکرام خیرین نامگذاری شده است. همزمان یک مرکز آموزشی رفاهی برای بهره مندی فرهنگیان افتتاح شد و عمارتی که در انتهای اردوگاه شهید باهنر بود که یک عمارت هست ۱۴۵ ساله است را بازسازی کردیم و مصمم هستیم به موزه تبدیل کنیم تا کسانی که به اردوگاه می آیند از آن بازدید کنند.

وی گفت: حضور خیرین در آموزش و پرورش تاثیرگذار بوده و سیاست دولت حمایت از خیرین بوده و آورده خیرین توسعه چشم گیری در این سالها داشته و همچنین اعتبارات اختصاص یافته به امر مدرسه سازی نیز افزایش داشته است. طرح آجر به آجر را مصمم بودیم اجرا کنیم و تا کنون یک میلیون نفر به این طرح پیوستند.

وی همچنین به مدارس علوم و معارف اسلامی اشاره کرد و گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی با انگیزه های بسیار مبارک و با ارزش از سوی جمعی از افرادی که دغدغه دینی دارند راه اندازی شده و با استقبال هم رو به رو شده است. در این هفته دست اندرکاران این مدارس دغدغه ها را گفتند و من هم نکاتی را گفتم و سیاست ما حمایت از آنهاست.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهمی که همکاران عزیز ما در دو سه هفته اخیر داشتند این بود که حکمی از سوی دیوان عدالت اداری صادر و باعث نگرانی همکاران زیادی در سطح کشور شد خوشبختانه با همکاری‌های بسیار مسئولانه و دلسوزانه دیوان عدالت اداری و همراهی‌های سازمان بازنشستگی کل کشور و پیگیری‌های مستمر همکارانم این مشکل حل شد و اطمینان می‌دهم که این دغدغه و نگرانی همکاران به نفع آنان آن حل شده است.

حاجی میرزایی گفت: این هفته آخرین روز جمعه ماه رمضان است؛ یکی از میعادگاه‌های ملت ایران راهپیمایی‌های روز قدس بود اکنون که به دلیل تصمیمات ستاد ملی کرونا امکان برگزاری راهپیمایی‌های حضوری وجود ندارد ما باید یاد فلسطین را بزرگ بداریم و برای رهایی این مردم شریف از خداوند متعال مسئلت کنیم.

کد خبر 5205573 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش نوسازی مدارس شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران ویروس کرونا واکسن کرونا روز معلم سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی آزادی زندانیان سازمان بهزیستی بازنشستگان پیش بینی وضعیت هوا پرونده قضایی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، فرماندار ششتمد خراسان رضوی در نشست شورای آموزش و پرورش ششتمد، با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مطهری، اظهار کرد: همه ما مسوولان وظیفه داریم آموزش و پرورش را در مسیر تعلیم و تربیت کمک کنیم.

حسین ایثارگر افزود: معلمان با مجاهدت خود و خدمت در مناطق محروم، در شکل گیری هویت ایرانی - اسلامی دانش آموزان، به عنوان نسل آینده ساز ایران اسلامی نقش بی بدیلی دارند.

فرماندار ششتمد با بیان اینکه شهید مطهری الگویی برجسته برای جامعه فرهنگیان و دیگر اقشار کشور است، گفت: معلمان در کنار اهتمام به علم آموزی، مهارت پروری و مسائل اعتقادی، باید به شبهات ذهن نسل نوجوان در مواجهه با جنگ رسانه ای و روانی دشمن نیز پاسخ دهند.

مدیر آموزش و پرورش ششتمد نیز با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: تکریم جایگاه و منزلت معلمان همزمان با این ایام اقدامی در راستای قدرشناسی از تلاش های این بزرگواران است.

خداداد فروزنده افزود: گفتمان تکریم معلمان باید در جامعه نهادینه شود، چرا که معلمان با گذشت و فداکاری خود، زمینه ساز آینده درخشان فرزندان ایران اسلامی هستند.

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان ششتمد برپا می شود که غباروبی گلزار مطهر شهدا، قدردانی و تجلیل از معلمان برتر از جمله این برنامه ها است.

شهرستان ششتمد چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است