Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح بیش از هزار کلاس درس که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس تاسیس شد و ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید. همچنین بودجه عمرانی کشور برای مدرسه‌سازی در سال ۹۹ افزایش ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ برابری داشت.

حاجی میرزایی ادامه داد: از سوی دیگر، ۱۰.۵ درصد از تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی کاسته شد و در ۵ سال اخیر این تعداد از ۳۰ درصد کل مدارس به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ۲ برابر شدن کلاس‌های درس در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ افزود: متوسط سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموزش از چهار و هشت دهم در سال ۹۲ به پنج و دو دهم در سال ۹۹ افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد که تعداد جمعیت دانش‌آموزی همه ساله افزایش دارد و با ۸۰۰ هزار افزایش تعداد دانش‌آموز روبرو بودیم.

وی در ادامه به مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: اعتبارات از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرد و میزان اعتبارات دولتی در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، ۱۰ برابر شده است.

حاجی میرزایی درباره مشارکت مردم در طرح آجر به آجر توضیح داد: سال گذشته طرح آجر به آجر را برای مشارکت عمومی طراحی کردیم و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند.

وی همچنین اعلام کرد که در این دولت همه بخاری‌های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود، جمع‌آوری و ۲۷۶ هزار کلاس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، هر روز ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و همه مدارش خشت و گلی جمع شد این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.

حاجی میرزایی گفت: امروز همه مدارس خشت و گلی با مدارس ایمن جایگزین شده است.
 

کد خبر 599358 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس وزیر آموزش و پرورش حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است

به گزارش همشهری آنلاین، ‌حمید طریفی‌حسینی، با بیان اینکه ۱۹ اردیبهشت ماه ثبت‌نام کلاس اولی‌ها آغاز می‌شود گفت: سال گذشته از اواخر اردیبهشت ماه شرایط پیش ثبت‌نام دانش‌آموزان به صورت الکترونیک فراهم شد که تجربه موفقی بود، امسال با توجه به اولویت‌های وزارتخانه، جلو کشیدن تقویم‌های اجرایی در دستور کار است و از ۱۹ اردیبهشت ماه فعالیت‌های اجرایی ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است افزود: این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آنها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

کد خبر 849081 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • اعلام زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها ؛ روند ثبت نام الکترونیک است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی