Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-03@03:39:54 GMT

پیران و جوانان؛ یکی در صف، یکی ممنوع

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۷۲۴۶

پیران و جوانان؛ یکی در صف، یکی ممنوع

 خوشبختانه واکسیناسیون سراسری در ایران آغاز شده و پیران کشور در صف دریافت واکسن هستند. شنیدن این خبر که مادربزرگ یا پدر من هم امروز واکسن زد واقعا خوشحالمان می‌کند و به آینده بدون کرونا امیدوارتر می‌شویم.

نقطه تاریک این داستان اما سیستم واکسن زدن است. صف ایستادن مردان و زنانی که سنی از آنها گذشته و با بیماری‌های مختلف دسته و پنجه نرم می‌کنند، در صف زیبا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌شد مانند بسیاری از کشورها که سیستم واکسیناسیون سراسری را آغاز کرده‌اند، با یک نوبت دهی منظم، زمان واکسن زدن هر فرد را از قبل به او اعلام می‌کردیم تا مردم احتیاجی نباشد مردم برای دریافت واکسن در صف بایستند.

ایجاد چنین سیستمی سخت بود، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را بر اساس ماه تولد، راهی مراکز بهداشت می‌کردید. در عصر کرونا باید از هر صفی دوری کنیم حتی صف دریافت واکسن.

امیدوارم حداقل برای گروه‌‍‌های بعدی فکر اساسی در این باره انجام شود و دوباره شاهد صف‌های طولانی نباشیم.

از واکسیناسیون پیران که بگذریم به داستان جوان‌ها می‌رسیم. شورای نگهان در حرکت بی‌سابقه سن کسانی که می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند را اعلام کرد و یک تابلوی ورود ممنوع جلوی جوان‌های زیر 40 سال گرفت.

واقعا معلوم نیست منظور از جوان در این کشور کیست؟ به نظر می‌رسد اعضای شورای نگهبان، سیاستمداران 55 یا 57 ساله را جوان می‌دانند و زیر این سن را احتمالا کودک خطاب می‌کنند.

در ابتدای انقلاب و حتی در دهه 60، بسیاری از سیاستمدارن و رزمندگان که اتفاقا سخت‌ترین روزهای کشور را اداره می‌کردند و موفق هم بودند، در نزدیکی 40 سال بودند، کمی کمتر یا قدری بیشتر.

تکلیف نامزدی زنان و رجل سیاسی در انتخابات که معلوم نشد، کاش حداقل تکلیف جوان و معنای سیاستمدار جوان مشخص می‌شد.

فردی مثل آذری جهرمی که شهریور به 40 سال می‌رسد، چرا باید از گردونه رقابت انتخابات ریاست جمهوری حذف شود؟ شاید یک جوان 40 ساله، بیش از هزار مرد 60 ساله به درد کشور بخورد.

کاش اعضای محترم شورای نگهبان، که فاصله زیادی هم با جوانی دارند، در تصمیم خود تجدید نظر کنند و اجازه بدهند که نامزدهای به معنای واقعی کلمه جوان وارد صحنه رقابت شوند. باور کنید کسی که 56 سال سن دارد، جوان نیست و در انتهای میان سالی و ابتدای پیری است.

تاریخ ایران  نشان داده است هرگاه ما به جوانان این کشور اعتماد کرده‌ایم، رنگ موفقیت را به چشم دیده‌ایم. پس بهتر است در عرصه انتخابات هم راه را برای جوانان به معنای واقعی جوان باز کنیم.

بیشتر بخوانید: شنبه آغاز ثبت‌نام افراد ۸۰ سال به بالا که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند مشاور وزیر بهداشت: سهمیه واکسن سالمندان محفوظ است نگران نباشید "مصوبه" جدید شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری لینک کوتاه: asriran.com/003He3

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • معلمی که برای نسل جوان جاذبه داشت
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد