Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@18:26:42 GMT

چین مذاکرات اقتصادی با استرالیا را تعلیق کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۷۴۲۵

چین مذاکرات اقتصادی با استرالیا را تعلیق کرد

چین از تعلیق نامحدود کلیه فعالیت‌ها در چارچوب "مذاکرات راهبردی اقتصادی" با استرالیا خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کمیسیون ملی اصلاحات و توسعه چین با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرده است که کلیه فعالیت ها در چارچوب "مذاکرات راهبردی اقتصادی بین استرالیا-چین" را به طور نامحدود تعلیق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تازه ترین تنش در روابط دو کشور به شمار می رود.

پیام جی 7 برای چین: غرب هنوز تمام نشده استموشک غول‌پیکر چینی "لانگ مارچ 5" در حال سقوط کنترل‌ نشده به کره زمین!رایزنی گروه 7 درباره اقدامات قاطع برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین

 

کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین افزود: اخیرا برخی مقام های دولت استرالیا اقدامات و تدابیری را برای ایجاد اختلال در مبادلات و همکاری های عادی بین چین و استرالیا اتخاذ کرده اند که این طرز تفکر ناشی از جنگ سرد و تبعیض ایدئولوژیکی است.

البته این کمییسیون به اقدامات مشخص استرالیا اشاره نکرده است. در پی انتشار این خبر ارزش دلار استرالیا با افت شدیدی در برابر دلار آمریکا روبرو شده است.

روابط دو کشور در سال 2018 میلادی پس از آن به شدت تیره و تار شد که استرالیا به عنوان نخستین کشور رسما و علنا شرکت هواوی چین را از مشارکت در شبکه نسل پنجم تلفن همراه منع کرد.

روابط چین و استرالیا سال گذشته نیز پس از آن به شدت متشنج شد که استرالیا خواستار تحقیقات مستقلی درباره منشا اصلی پیدایش و گسترش ویروس کرونا شد.

دان تیهان وزیر تجارت استرالیا نیز گفت: تصمیم اتخاذ شده از سوی چین ناامید کننده است زیرا مذاکرات اقتصادی یک نشست مهم برای استرالیا و چین بوده تا درباره مسائل مشترک اقتصادی همکاری کنند.

وی افزود: ما همچنان برای ادامه مذاکره و تعامل در سطح وزرا آماده هستیم.

آخرین نشست مشترک دو کشور در سال 2017 در پکن برگزار شد و در آن نشست وزیر بازرگانی استرالیا توافقنامه‌ای را برای همکاری در خصوص پروژه کمربند و جاده با طرف چینی امضا کرده است.

در ماه آوریل کانبرا دو قرارداد همکاری امضا شده توسط ایالت ویکتوریا برای مشارکت در پروژه کمربند و جاده را لغو کرد و این اقدام با واکنش منفی چین روبرو شد.

در پی بدتر شدن روابط چین و استرالیا، پارلمان فدرال استرالیا حق وتوی قراردادهای خارجی را به ایالت های این کشور در ماه دسامبر داده است. این مساله موجب اعمال تحریم های تجاری گسترده‌ای توسط استرالیا علیه چین شده است.

از زمان تشدید تنش در روابط دیپلماتیک بین دو کشور، وزرای بازرگانی و اقتصاد استرالیا نتوانسته‌اند با طرف های چینی تماس تلفنی برقرار کنند.

در 12 ماه منتهی به مارس استرالیا 115 میلیارد دلار کالا به چین صادر کرده که سنگ آهن مهمترین صادرات استرالیا به شمار می رود.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تنش های سیاسی و دیپلماتیک تاثیر چندانی بر تجارت سنگ آهن بین دو کشور نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • علیرضا فغانی در کنار داوران بین المللی فوتبال ایران
  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تصاویر نجومی هفدهم اردیبهشت (6 مه)
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • صدرنشین استرالیا قهرمان آسیا شد
  • نوجوان ۱۶ ساله با شلیک پلیس استرالیا کشته شد
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم