Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:07:27 GMT

شرایط سخت یک ژاپنی برای رسیدن به المپیک

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۷۵۳۰

شرایط سخت یک ژاپنی برای رسیدن به المپیک

به گزارش ایرنا، آخرین پیکارهای گزینشی المپیک در رشته کشتی از امروز (پنجشنبه) با رقابت‌های ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد در صوفیه بلغارستان آغاز می‌شود. کشتی‌گیران که نتوانستند در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و رقابت‌های گزینشی قاره‌ای سهمیه بگیرند اینجا آخرین فرصت برای آنهاست. ۲ کشتی‌گیری که به فینال راه پیدا کنند، سهمیه المپیک خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیکارهای ۴۷۴ کشتی‌گیر از ۸۴ کشور جهان حضور دارند تا برای سهمیه‌های باقیمانده المپیک با یکدیگر رقابت کنند.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب هر ۶ سهمیه المپیک این روزها با فراق بالی آسوده تمرینات را دنبال می‌کند.

اما شرایط برای نماینده ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ژاپن برای کسب سهمیه المپیک کمی متفاوت است. «یوکی تاکاهاشی» نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ژاپنی‌ها هیچگاه فکر نمی‌کرد با وجود «ری هیگوچی» نایب قهرمان المپیک ریو او بتواند روزی نماینده کشورش در بازی‌های المپیک توکیو باشد.

هیگوچی با کمال تعجب در پیکارهای گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که ۲۲ فروردین در آلماتی قزاقستان برگزار شد نتوانست به سر وزن برسد و در رقابت‌ها شرکت نکرد. کادر فنی تیم ملی ژاپن بلافاصله تصمیم گرفت تاکاهاشی را به صوفیه بلغارستان اعزام کند.

تاکاهاشی ۲۷ ساله که مدال طلای پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۷ را نیز در کارنامه دارد، گفت: صادقانه بگویم، من به عنوان یک ورزشکار خوشحال شدم که این فرصت برایم پیش آمد. پیش از این به کرونا مبتلا شده بودم و این موضوع مرا کمی عقب نگه داشت و ادامه کار برای من مشکل بود. او این تصور را داشت که هیگوچی در مسابقات کسب گزینشی المپیک به راحتی سهمیه خواهد گرفت. وی گفت که هنگام خوردن ناهار با همسرش به او اطلاع داده شد که هیگوچی نتوانسته در آلماتی کشتی بگیرد.

اینک تاکاهاشی در صوفیه بلغارستان حضور دارد تا با ۲۶ رقیب دیگر خود بر سر ۲ سهمیه باقیمانده وزن ۵۷ کیلوگرم مبارزه کند. اما موضوع مهمتر این است که او در صورت کسب سهمیه المپیک در اواخر ماه مه باید به مصاف هیگوچی برود. او شرایط را پذیرفته است.

او در این باره گفت: بازنده اصلی من هستم، بنابراین حتی اگر در صوفیه سهمیه المپیک بگیرم هنوز چیزی را بدست نیاورده‌ام.

تاکاهاشی برای حضور در بازی‌های المپیک ریو به هیگوچی باخت، اما بعداً همان سال بازگشت و اولین عنوان ملی خود را بدست آورد. در سال ۲۰۱۷ و در پاریس مدال طلای جهان را کسب کرد و در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست به مدال برنز رسید اما در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان نتوانست توفیقی داشته باشد و سهمیه المپیک بگیرد.

در همین حال، هیگوچی پس از صعود به یک وزن بالاتر بعد از المپیک ریو و انجام یک مسابقه ناموفق در مقدماتی توکیو در وزن ۶۵ کیلوگرم، به وزن ۵۷ کیلوگرم بازگشت هر چند که او طلای زیر ۲۳ سال جهان را در وزن ۶۵ کیلوگرم کسب کرد. هیگوچی برای حضور در گزینشی المپیک در قاره آسیا تاکاهشی را در دسامبر سال ۲۰۱۹ شکست داد و شاید تاخیر یک ساله در پیکارهای گزینشی به ضرر نایب قهرمان المپیک شد و به نوعی بدبختی‌های او هدیه‌ای شد برای تاکاهاشی.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران تاکنون و پیش از برگزاری مسابقه‌های گزینشی بلغارستان با ۶ سهمیه، کامل‌ترین تیم تاکنون برای حضور در المپیک توکیو است. ضمن آنکه روسیه، آمریکا و قزاقستان موفق به کسب ۵ سهیمه شده‌اند. روسیه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، آمریکا در وزن ۶۵ کیلوگرم و قزاقستان در وزن ۸۶ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده‌اند و ژاپن میزبان بازی‌های المپیک نیز تنها ۲ سهمیه در وزن‌های ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم گرفته است.

اسامی کشورهایی که در کشتی آزاد موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، صربستان، ایران، ترکیه، هند، کلمبیا، آمریکا، الجزایر، گینه‌بیسائو، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان و چین.

۶۵ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، مغولستان، ژاپن، مجارستان، هند، کوبا، آرژانتین، تونس، سنگال، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران و قرقیزستان.

۷۴ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، ژاپن، لهستان، ایتالیا، کوبا، پورتوریکو، مصر، گینه بیسائو، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ایران و ازبکستان.

۸۶ کیلوگرم: روسیه، سوییس، سن‌مارینو، ایران، کلمبیا، هند، پرو، آمریکا، الجزایر، نیجریه، بلاروس، ترکیه، ازبکستان و چین.

۹۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، جمهوری آذربایجان، مقدونیه، گرجستان، کوبا، کانادا، الجزایر، تونس، بلاروس، ترکیه، ایران و ازبکستان.

۱۲۵ کیلوگرم: کوزوو، اوکراین، چین، ایران، ترکیه، گرجستان، کانادا، آمریکا، الجزایر، مصر، آلمان، بلاروس، قزاقستان و مغولستان.

برچسب‌ها مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن کشتی آزاد المپیک توکیو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن کشتی آزاد مسابقات قهرمانی آسیا ژاپن کشتی آزاد المپیک توکیو اخبار کنکور گزینشی المپیک سهمیه المپیک ۵۷ کیلوگرم ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست

رییس کمیته المپیک از برنامه های برای المپیک پاریس و همینطور ناگویا گفت

طرفداری | محمود خسروی وفا به انتقادات درخصوص کوچک بودن کاروان اعزامی المپیک پاسخ داد.

نشست هفتگی اعضای کارگروه ورزش صبح روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه در سالن جلسات کمیته ملی المپیک با حضور محمود خسروی وفا رییس و سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و مدعوین برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا تهرانی، رییس کارگروه ورزش حزب موتلفه ضمن بر شمردن پاره ای مشکلات ورزش، اقدامات مسئولین کمیته ملی المپیک در جهت افزایش حقوق دریافتی ورزشکاران اعزامی و مدال آوران، فعالیت های مستمر و موثر کمیسیون های مختلف و دیگر تحولات صورت گرفته در این مجموعه را چشمگیر و قابل توجه ارزیابی کرد.

در ادامه محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تبیین سیاست های کلی کمیته ملی المپیک، اظهار داشت:

از بدو قبول مسئولیت در کمیته ملی المپیک با چالش هایی مواجه بودیم اما ​باید به این موضوع واقف بود که ​برای رفع مشکلات و کمبودهای موجود جدای از تامین بودجه و سرمایه بیش از هر چیزی نیاز به همدلی و وحدت داریم و همه باید دوشادوش همدیگر و هماهنگ با سیاست های کلان ​ورزش کشورحرکت کرد.اینکه بسیاری از فدراسیون ها در گذشته با سرپرست اداره می شد و یا برگزاری مجامع با تاخیر همراه بود این دیگر به بودجه ربط ندارد بلکه باید برنامه ​داشت و همدل بود و در راستای منافع ملی کشورمان حرکت کرد.

وی خاطر نشان کرد:

در همین راستا در کمیته تلاش کردیم تا با کار کارشناسی،پرداختی بودجه فدراسیون را مشخص و در موعد مقرر آنرا پرداخت کنیم تا در اجرای برنامه های خود با مشکل مواجه نشوند چرا که کار آنها آماده سازی و اعزام به رقابت های قاره ای و جهانی برای کسب سهمیه و ​مدال ​است ​لذا باید مورد حمایت واقع شوند این امر خود باعث افزایش همدلی و همگرایی مجموعه ورزش کشور ​خواهد شد و کمیته در همین زمینه تعامل خوبی با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها دارد تا بیش از پیش جهت داشتن وررزش قوی برای ایران قوی حرکت نماییم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:

در کمیته هم باید جدای از تخصص گرایی با توجه به نوع خدمات ارائه شده ضمن افزایش توانمندی و امکانات،با ارائه خدمات لازم در کنار و حامی و فدراسیون ها باشیم.

خسروی وفا افزود:

باید قبول کنیم ​در برهه ای از زمان ایراداتی در بخش فدراسیون ها داشته ایم به عنوان مثال بسیاری از فدراسیون ها با سرپرست اداره می شدند که همین موضوع کار را سخت می کرد هر چند در حال حاضر شرایط بهتر از گذشته شده در مورد بودجه فدراسیون ها به این موضوع اشاره کنم که  پرداختی کمیته هدفمند شده، پول را به موقع می پردازیم و بالطبع ​انتظار داریم فعالیت هدفمند داشته باشند. خوشبختانه امروزه، تنش در فدراسیون ها به حداقل رسیده اما برخی تنش ها به خاطر اطلاعات نادرستی است که از داخل به خارج ارسال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:

ضمن تعامل خوبی که با وزارت ورزش و جوانان داریم ​با کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا هم تعامل خوبی داشته و تا کنون هم برای المپیک پاریس سهمیه های خوبی کسب شد البته عده ای به تعداد اندک کاروان اعزامی  پاریس اشاره می کنند حال آنکه اگر تیم های والیبال و بسکتبال را که در این دوره امکان کسب سهمیه را پیدا نکردند کنار بگذاریم، کاروان ​اعزامی خوبی در اختیار داریم. کسب سهمیه وظیفه فدراسیون های ورزشی است و ما در این زمینه نقش حامی و پشتیبان آنها را ایفا می کنیم هر چند اعتقاد دارم توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:

امیدوارم در آینده با برنامه ریزی بهتر و هدفگذاری دقیق شاهد نتایج بهتری باشیم و با همین تفکر یعنی داشتن کاروان کیفی  پیش بینی می کنم ​در بازیهای آینده آسیایی (ناگویا -ژاپن)نتایج بهتری کسب و حتی ​شانس پنجم شدن هم داریم.البته اگر مثل امسال،  یعنی در سال المپیک، نیمی از بودجه کمیته المپیک را کم نکنند به همین دلیل در حال رایزنی هستیم تا مشکل برطرف شود که امیدوارم  بزودی این مسئله را حل کنیم .

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • کامران همچنان امیدوار به المپیک (عکس)
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند