Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، وبینار «قدس محور وحدت مسلمین» در آستانه روز جهانی قدس توسط  رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد با همکاری مؤسسه امت واحده و جمعیت علمای پاکستان در فضای مجازی برگزار ‌شد.

این برنامه با هدف گرامیداشت و زنده نگه داشتن مسئله قدس، بررسی توطئه‌های رژیم صهیونیستی نسبت به مردم فلسطین و تبیین دیدگاه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نسبت به مسئله فلسطین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این وبینار سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، رایزن فرهنگی کشورمان و جمعی از چهره ها و شخصیت‌های علمی و دانشگاهی برجسته وابسته به احزاب مختلف سیاسی و دینی پاکستان به سخنرانی پرداخته و ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژِیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را محکوم نموده و بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کردند. 

سخنرانان با استناد به آیات قرآنی، دیدگاه های خود را در زمینه؛ تعلق بیت المقدس به همه مسلمانان، جهانی بودن مسئله قدس، ضرورت اتحاد مسلمانان، جنایات رژیم غاصب اسرائیل، محکوم نمودن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، همدردی مردم ایران و پاکستان با مردم مظلوم فلسطین، موفقیت های جبهه مقاومت و تقدیر از ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به نام روز قدس بیان کردند. 

روز قدس مظهر همبستگی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: روز جهانی قدس رویدادی است که به ابتکار و اعلان حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و همچنین مخالفت آشکار با اقدامات تجاوزگرانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در آخرین جمعه ماه رمضان، گرامی داشته می شود.

وی افزود: هدف از این اقدام ، زنده نگه داشتن قضیه مهم و حیاتی فلسطین و روی آوردن دل های مسلمین جهان و توجه یکپارچه آنان به سمت قدس شریف و مسجدالاقصی، اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس اسلامی پس از مکه معظمه و مدینه منوره بوده است. 

وحدت اسلامی، ضرورتی اجتناب ناپذیر

احسان خزاعی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: مسئله وحدت اسلامی همواره یکی از مهم‌ترین توصیه‌های پیامبر و ائمه معصومین و نیز از اولویت‌های رهبران دینی و زعمای اسلام بوده است؛ چرا که همواره دشمنان اسلام با استفاده از حربه‌های تفرقه‌آمیز در صدد شکاف بین مسلمانان و در نهایت براندازی نظام اسلامی بوده‌اند.

خزاعی گفت: در روزگاری که شیاطین بذر نفاق و اختلاف و تفرقه می پاشند تا در سرزمین مقدس اسلام، درخت عداوت و کینه بپرورانند، وحدت اسلامی به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل شده است تا جاییکه با سرنوشت مسلمانان در عرصه های اجتماعی و سیاسی جهان گره خورده است.

وی اظهار داشت: مقوله استکبارستیزی و گفتمان حمایت از مظلومان، برگرفته از آیات وحدت بخش اخوت و برادری در قرآن است، پس اگر دشمنان اسلام متعرّض امت اسلامی گردند، ضرورت مواجهه و مقابله امت اسلامی با دشمنان اسلام، بیش از پیش آشکار می‌گردد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه افزود: بی شک مهمترین مساله حال حاضر جهان اسلام موضوع فلسطین است و کشورهای اسلامی در قبال این موضوع مهم و حیاتی و ظلمی که به مردم فلسطین وارد می شود مسئولیت دارند.

وی جمعه‌ آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس در دنیای اسلام و در میان ملت‌های آزاده، روزی مهم و حساس به شمار برشمرد و این روز بهانه‌ و فرصتی برای علاقه مندان  به مسأله‌ فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان که در چنین روزی از مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع می کنند، دانست.

"ابوالخیر زبیر" رهبر جمعیت علمای پاکستان رئیس شورای همبستگی ملی گفت: قدس اولین قبله مسلمانان به شمارمی رود زیرا پیامبر گرامی اسلام و امام الانبیاء از این محل به معراج و به دیدار پروردگار رفتند. با توجه به اهمیت بیت المقدس بعنوان اولین قبله مسلمین و مقام و جایگاه با اهمیت آن لذا اشغال و یا تخریب آن جای تاسف زیاد دارد .

وی افزود: صهیونیست ها هدفشان تنها بیت المقدس  و فلسطین  نیست بلکه هدف  آنها از نیل تا فرات است .کدام مسلمان می تواند در برابر این همه ظلم ساکت بماند؟ مسلمانان باید متحد شوند و چاره اندیشی کنند.

این شخصیت مذهبی پاکستانی با اشاره به  بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد وجود اسرائیل  برای منطقه مانند غده سرطانی است  که  اگر جلوی آن گرفته نشود این  غده به جهان اسلام سرایت می کند.

قدس، عامل وحدت مسلمان

علامه "ناصر عباس جعفری" دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین گفت: دشمنان اسلام آگاه هستند اگر  مسلمان متحد شوند دشمنان به  اهداف  خود نمی رسند.

وی افزود: بنیانگذار جمهوری اسلامی  به دلیل ضرورت  وحدت مسلمانان در برابر دشمنان ،هفته وحدت و روز جهانی  قدس را برای نزدیکی هرچه بیشتر مسلمانان  معرفی کردند.

علامه جعفری تاکید کرد: در این ماه صیام و تقوی مسلمانان با قربت الهی برای حمایت مظلومان جهان، به ویژه مظلومان فلسطین و آزادی قدس در  راهپیمایی شرکت کنند.

وی گفت: روز قدس روز مقاومت در  برابر ظلم وو طاغوت است .

دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان‌اظهار داشت: سردار شهید قاسم سلیمانی نیز با پیروی از آرمانهای امام راحل برای دفاع از مقاومت جان خود را فدا کرد.

مسئله قدس مسئله بقای اسلام و بشریت است

حجت الاسلام "محمد امین شهیدی" رئیس موسسه امت واحده پاکستان گفت: همانطوری که مسئله پیامبر اکرم (ص) مسئله عرب و غیر عرب نیست، مسئله فلسطین و قدس نیز مسئله عرب و  غیر عرب نیست، بلکه مسئله امت مسلمان است.

وی‌ افزود: مسئله فلسطین و قدس مسئله اتحاد و وحدت امت اسلامی است و این مسئله مسلمانان جهان را در مقابل طاغوت و استکبار جهانی متحد می کند. اسرائیل دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان جهان است. همچنین اسرائیل می خواهد با تفرقه و اختلاف امت اسلامی را نابود کند لذا مسلمانان جهان باید اختلافات فرعی خود را کنار گذاشته و در مقابل طاغوت زمان متحد شوند.

علامه شهیدی گفت: اگر فلسطین از دست برود سایر کشورهای اسلامی هم از دست خواهند رفت و اگر فلسطین بماند سایر کشورهای اسلامی هم خواهند ماند. اسرائیل زندانی است که مردم آن نمی توانند با استقلال در آن نفس بکشند.

در ادامه‌ این وبینار دکتر "عبدالباسط مجاهد" محقق و استاد دانشگاه علامه اقبال در اسلام‌آباد با اشاره به آیه شریفه سوره اسرا گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده محبوب خودم (پیامبر اکرم) را از مسجدالحرام به مسجدالاقصی بردم.

این استاد دانشگاه افزود: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را در جهان برپا کردند و مرکز وحدت و بیداری را فراهم کرده و از مسلمانان خواستند که به پا خیزند و مسلمانان جهان را علیه طاغوت متحد کردند.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی مانند ایران، ترکیه و پاکستان با هم متحد شوند می توانند زمینه آزادی قدس را فراهم کنند.

جبهه مشترک ایران و پاکستان برای استقلال قدس و مخالفت با اسرائیل

حجت الاسلام "عارف حسین واحدی" دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب  اسلامی به  روشنی موضع خود را  در خصوص  آزادی قدس و  مبارزه با اشغالگران بیان کرده اند.

وی اظهار داشت  اشغال سرزمین  فلسطین و ظلم به  مردم مظلوم آن یکی از چالش های بزرگ جهان اسلام  است.

وی  با  اظهار تاسف  از اقدامات سازشکارانه برخی  از کشورهای عربی خاطرنشان کرد  برقراری رابطه با  رژیم صهیونیستی خیانت به مردم  مظلوم  فلسطین  است.

برچسب‌ها وبینار رایزنی فرهنگی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان مقام معظم رهبری روز جهانی قدس فلسطین پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار رایزنی فرهنگی ایران جمهوری اسلامی ایران وبینار رایزنی فرهنگی ایران جمهوری اسلامی ایران پاکستان مقام معظم رهبری روز جهانی قدس فلسطین اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران مردم مظلوم فلسطین کشورهای اسلامی رژیم صهیونیستی مسلمانان جهان مردم مظلوم روز جهانی قدس دشمنان اسلام پاکستان گفت امام خمینی امت اسلامی متحد شوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌اسلام‌والمسلمین احمدرضا پورخاقان نماینده رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در بندر جاسک حاضر شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان گفت: وحدت بین شیعه و اهل سنت در پایتخت مکران لذت بخش است و دشمن در خدشه دار کردن اتحاد و وحدت میان امت اسلامی ناکام خواهد ماند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح در جمع مسئولان اداری، قضائی، فرماندهان نظامی، انتظامی، امنیتی و ائمه جمعه شیعه و اهل سنت شهرستان جاسک گفت: خدا را شکر می‌کنم که امروز در سایه سار انقلاب اسلامی و تدابیر رهبری‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نه تنها در منطقه بلکه در جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان به حضور مقتدرانه ایران اسلامی در آب‌های جهانی اشاره کرد و افزود: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برای اولین‌بار توانست رکوردهای مهمی را به ثبت برساند که ارزش مأموریت آن را چند برابر کرده است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت شهدای گرانقدر خلیج فارس گفت: دفاع از آب‌های ایران اسلامی ریشه تاریخی دارد، ما سالگرد خروج نیروهای استعمارگر از خلیج فارس توسط امام قلی‌خان را دو روز پیش جشن گرفتیم.

مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: امروز در سایه سار اقتدار ایران اسلامی شاهد پیروزی‌های مداومی که نصیب ما می‌شود هستیم، مردمان غزه، مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند، بیش از ۷ ماه است که مردم مظلوم، اما مقاوم غزه در برابر تهاجم رژیم کودک‌کش صهیونیستی واقع شده‌اند، اما مردانه ایستاده‌اند و این جنگ بدون هیچ دستاوردی برای رژیم منحوس صهیونیستی ادامه دارد.

وی بیان کرد: دشمن پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ضرب شصتی دریافت کرد که تا ابد فراموش نخواهد کرد، صهیونیستی سرزمینی ندارد و از غاصبان سرزمین مردمان غزه هستند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور افزود: عملیات وعده صادق، نتیجه هماهنگی موفق بین نیروهای مسلح و دیپلماسی بود که با پرتاب موشک و پهپاد، سبب شد جهانیان انگشت حیرت به دهان بگیرند که ایران اسلامی چگونه توانست به رژیم کودک‌کش صهیونیستی حمله کند.

حجت‌اسلام‌والمسلمین پورخاقان بیان داشت: وحدت بین شیعه و اهل سنت لذت‌بخش و زییا است و دشمن این را برنمی‌تابد، باید مواظب توطئه‌های دشمنان باشیم، چراکه دشمن برای خدشه‌دار کردن اتحاد و وحدت بین امت اسلامی تلاش می‌کند، اما ناکام خواهد ماند.

نیروی مسلح پشتوانه امن مردم است

وی ادامه داد: نیروی مسلح مقتدر است و بنا بر گفته حضرت علی (ع)، نیروی مسلح پشتوانه امن برای مردم و جامعه و زینت کشور است.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با بیان اینکه این سازمان با هدف خدمتگزاری به مردم و نیروهای مسلح تأسیس شده و از نیروهای مسلح صیانت می‌کند، گفت: پیشگیری از وقوع جرم را سرلوحه کار خود قرار داده است، اجازه ندهیم کسی در نیروهای مسلح مرتکب جرمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تأکید کرد: با هر کسی که قصد خدشه‌دار کردن اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد به جد برخورد خواهد شد، امروز به خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کنیم، لذا دادسرای نظامی شهرستان جاسک را افتتاح خواهیم کرد تا گامی مؤثر در ارائه خدمات به نیروهای مسلح برداشته باشیم.

وی همچنین گفت: قرار بر افتتاح اداره ثبت اسناد شد، اما به دلیل برخی مشکلات محقق نشد، با رفع مشکلات موجود در این خصوص، افتتاح و به مردمان شهرستان جاسک خدمات‌رسانی خواهد کرد.

کد خبر 6095211

دیگر خبرها

  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد