Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی به تشریح عوامل دشمنی با علی(ع)پرداخت و عدالت سیاسی و اقتصادی را از جمله این علت ها دانست و گفت: علی(ع)حاضر نمی شد نااهلان را به درون بدنه حکومت راه بدهد، همچنین جلوی افرادی که به برداشت های نجومی و ناثواب عادت داشتند، ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه (15اردیبهشت) مصادف با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ضمن قدردانی از زحمات وتلاش های شبانه روزی کادر درمان و پزشکان برای درمان بیماران کرونایی و مقابله با این ویروس ناخوانده، اظهار کرد:  خدا را شکر می کنیم که همین اندازه را هم مجال اقامه مراسم در ماه رمضان جاری و دومین ماه رمضان در شرایط کرونایی به ما بندگان خود عطا نموده است همین سه شب را که هم توفیق پیدا کرده ایم خداوند متعال راشاکریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: البته در همین استان بسیاری از مساجد تمام طول ماه رمضان را با رعایت موازین بهداشتی برنامه های ماه مبارک رمضان اجراکرده و یا در دست اقدام دارند که قدردان همت والای مردم برای تبیین و ترویج آموزه های دینی و اهل بیتی هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ما می توانیم از فضایل صحبت کنیم و می توانیم از حوادث صحبت کنیم، تصریح کرد: مثلا از فضایل و حوادث شب قدر صحبت کنیم، خداوند در قرآن از حوادث و فضایل این شب سخن به میان آورده است.

 

 

وی ادامه اداد: مثلا در رابطه با انقلاب اسلامی از فضایل، معنویت، ارزش ها و حوادث انقلاب سخن می گویم که این یادگار امام خمینی(ره) در این چند دهه چه حوادثی را شاهد بوده است.

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: همچنین در رابطه با حضرت علی(ع) که شهادت آن حضرت در سال 40هجری در ایام قدر اتفاق افتاده هم از فضایل و هم از حوادث علی(ع) می توان سخن گفت.

 

وی بیان کرد: پیغمبراکرم (ص) به عمار یاسر فرمودند:«اگر روزی دیدی همه مردم از یک سمت می روند و علی(ع) از یک سمت دیگر می رود تو از پشت سر علی(ع) برو هرجاعلی است حق آنجاست.» رسول خدا نمی خواهد ارزش مردم را با بیان این مسئله کم کند، این بیانات مبین این که مردم و افکار آرا جامعه برای ما ارزشمند است اما در مصاف معصوم(ع) آنجا برای ما معصوم معیار است یعنی حق دور علی(ع) می چرخد خدا را شکر کنیم که علی شناس شدیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: شکر این نعمت به این ترتیب است که آبروی علی(ع) را حفظ کنیم و خواست علی(ع) را عمل کنیم. بچه شیعه که به علی(ع) افتخار می کند تارک الصلاة نباید باشد، علی و خانواده علی الگوی عفت، حیا و حجاب بودند خانواده های ما هم این چنین باید باشند.

 

وی با بیان اینکه در آن 25سال که حضرت علی (ع) خانه نشین بودند محل کار و دفترشان خانه بود و مزرعه کشت و کار برای تامین مایحتاج خود و انفاق در راه خدا، و حضرت اجازه ایفای نقش در اجتماع نداشت، گفت: سه چنگ بزرگ در دوران علی(ع) اتفاق افتاده است، چرا با علی(ع) جنگیدند؟ علی(ع) یک فرصت و یک سرمایه است علت دشمنی و ستیز با علی (ع) چیست؟ 5علت برای دشمنی با علی(ع) می شود بیان کرد علی مردجهاد و مرد میدان بود، بسیاری از مخالفان معاندان و جنگ افروزان به دست علی به هلاکت رسیدند عقبه آنها کینه علی را به دل گرفتند و با علی دشمن شدند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فراز بیست و دوم دعای ندبه ادامه داد: فراز دعای ندبه را مورد توجه داشته باشد این جنگ ها نتیجه کینه توزی است.

 

وی بیان کرد: امروز هم بخشی از فتنه هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه ریزی و اجرا می شود عواملش عقبه اعدامی های دوران انقلاب اسلامی است نسل آن اعدامی ها منتظر فرصت هستند تا ضربه مهلکی به نظام بزنند اگر مراقبت نکنیم و غفلت کنیم بقایای اعدامی ها در نظام ، حکومت و مصادر برنامه ریزی ما  در حکومت ما دخالت خواهد کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه عدالت سیاسی مورد توجه علی(ع) بود، افزود: علی(ع) حاضر نمی شد نااهلان را به درون بدنه حکومت وحاکمیت راه بدهد، افراد نالایق را امانت دار جان و مال و ناموس مردم نمی کرد آنها را استاندار، فرماندار، بخشدار نمی کرد این عدالت سیاسی مخالفت ها و دشمن هایی را برانگیخته است .

 

وی یادآورشد: به طور نمونه اگر حضرت علی(ع)، معاویه را استاندار شام معرفی می کرد دیگر ضربه به علی(ع) وارد نمی کرد. حضرت علی(ع) در مقابل زیاده خواهی ها و پست طلبان ایستاد .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به عدالت اقتصادی علی(ع) اشاره کرد و گفت: کسانی بودن که بیش از سهمشان می خواستند از بیت المال برداشت داشته باشند، به برداشت های نجومی و ناثواب عادت کرده بودند. امام علی (ع) در مقابل زیاده خواهی ها ایستاد چون خودش اهل زیاده خواهی نبود.

 

وی با بیان اینکه جهل و تحجر یکی دیگر از عوامل دشمنی با حضرت علی(ع) بود، خاطرنشان شد: همچنین دشمنان علی(ع) نسبت به فضایل آن حضرت حسادت داشتند و این نیز موجب دشمنی با علی(ع) شده بود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در خاتمه به اهمیت دعا و تضرع در ماه رمضان به ویژه شب های قدر اشاره کرد و گفت:اگر در این ماه رمضان توبه کردیم و نیت جبران داشته باشیم خداوند دعای ما را مستجاب می کند توبه و آمرزش خیلی مهم است.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: برداشت های نجومی از بیت المال دشمنی با علی ع مرد میدان نماینده ولی فقیه درمازندران عدالت سیاسی ایستادگی مقابل زیاده خواهی ها شب بیست و سوم ماه رمضان عدالت اقتصادی دعای ندبه جهاد حجت الاسلام محمدی لائینی عدالت سیاسی حضرت علی ع ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان فرمودند، ثلاث من علامات المؤمن: "علمه بالله و من یحب و من یبغض"؛ سه چیز از علامات مؤمن بوده که شامل شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا است.

رئیس دیوان عالی کشور در تشریح این مطلب ادامه داد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن شناسی، زمان شناسی، اطاعت از، ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همانگونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت. ان‌شاءالله.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولین امر تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

عضو شورای عالی قضائی با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق کرد و از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 6090141

دیگر خبرها

  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری