Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:34:23 GMT

مجوز فعالیت ۱۴۵ شغل خانگی سال گذشته در شاهرود ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۷۹۳۶

مجوز فعالیت ۱۴۵ شغل خانگی سال گذشته در شاهرود ثبت شد

حسین امیرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته ۸۹ طرح خانگی برای دریافت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی با بیان اینکه از ۸۹ طرح معرفی شده به بانک ۷۹ طرح تسهیلات خود را دریافت کردند، اظهار داشت: بابت این ۷۹ طرح مبلغ یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد که اشتغال ۸۸ تن را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
امیرحسینی تعداد طرح های اشتغال روستایی ارسالی به بانک از سال ۹۷ تاکنون را ۵۸۳ طرح برشمرد و ابراز داشت: برای این تعداد طرح مبلغ ۱۰۲ میلیارد و ۲۱۳ میلیون و۵۰۰ هزار تومان پیش بینی شد.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه از این تعداد ۵۳۵ طرح مصوب شد، افزود: برای این تعداد طرح قراردادی بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۵۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال منعقد گردید.
به گفته وی، تاکنون ۵۲۵ طرح به مبلغ ۸۷ میلیارد و ۲۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شد که این تسهیلات برای یکهزار و ۴۷ تن شغل ایجاد کرد.
وی از نام نویسی یکهزار و ۷۰۳ تن جویندگان کار در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۶۶۴ تن طی این بازه زمانی به کار گمارده شدند.

۲۰۲ فرصت شغلی تعاونی‌های جدید در شاهرود 
امیرحسینی از تشکیل ۱۵ تعاونی جدید با سرمایه گذاری مبلغ ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در این شهرستان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی ها ۲۰۲ فرصت شغلی ایجاد گردید.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با بیان اینکه ۱۴۲ تن عضو این تعاونی ها شدند، افزود: طی پارسال ۷۴ مورد نظارت بر تشکیل مجامع و صورت های مالی تعاونی ها در شاهرود انجام شد.
به گفته وی، برای افراد این تعاونی ها تاکنون یکهزار و ۳۲۰ نفر ساعت آموزش عمومی و ۶۸۰ نفر ساعت آموزش تخصصی ارایه شد.
امیرحسینی از برگزاری کلاس های آموزش روابط کار خبر داد و گفت: سال گذشته ۹۰۰ نفرساعت آموزش حوادث و ایمنی، ۱۴۵ نفرساعت آموزش روابط کار و تشکل ها و ۲۱۵ نفرساعت آموزش مهارت زندگی ارایه شد.   
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود با اشاره به اینکه طی سال گذشته تعداد ۸۳۳ تن بیمه بیکاری مقرری دریافت کردند، اظهار داشت: پارسال ۱۲۶ تن از مقرری بگیران بیمه بیکاری این شهرستان به کار گمارده شدند.
وی با بیان اینکه در شهرستان شاهرود ۳۹ تشکل کارگری و کارفرمایی فعالیت دارند، اظهارداشت: ۷۲۰ پرونده طی سال گذشته در مراجع حل اختلاف رسیدگی شد که ۳۱ درصد از این پرونده ها منجر به سازش بین کارفرما و کارگر شد.
به گفته امیرحسینی، طی سال گذشته یکهزار و ۴۳ مورد بازرسی از کارگاه ها و واحدهای کارگری انجام شد که از این تعداد ۲۵۴ مورد بازرسی مربوط به آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور بود. 
شهرستان شاهرود دارای ۱۱ شورای اسلامی کار، ۱۵ نماینده کارگران، ۳ انجمن صنفی کارگری، ۱۰ انجمن صنفی کارفرمایی و یک کانون کارگران بازنشسته است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی کارگر شاهرود تعاونی اصناف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت مشاغل خانگی نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی کارگر شاهرود تسهیلات بانکی کارگر شاهرود تعاونی اصناف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت مشاغل خانگی نرخ بیکاری اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی سال گذشته تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم، حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی _ مردمی گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در این سازمان که طی بخشنامه‌ای به استان‌ها نیز ابلاغ شده است، تمامی تشکل‌های قرآنی مردمی اعم از مؤسسات و خانه‌های قرآن و عترت برای تمدید پروانه فعالیت خود می‌توانند اصل پروانه‌های فعالیت منقضی شده یا در آستانه انقضا را مستقیماً و بدون واسطه به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال و حداکثر یک هفته بعد، پروانه جدید و تمدید شده را در محل تشکل قرآنی خود دریافت کنند.

وی تصریح کرد: این اقدام برای تسریع در تمدید پروانه‌های فعالیت تشکل‌های مردمی و جلوگیری از تبعات ناشی از تاخیر در دسترسی به پروانه فعالیت دارای تاریخ اعتبار صورت گرفته است. همچنین در صورت تمایل تشکل‌های قرآنی، همچنان دفاتر تبلیغات اسلامی و نیز اتحادیه‌های استان‌ها در سراسر کشور نسبت به دریافت پروانه‌های فعالیت نیازمند تمدید و ارسال آن‌ها به سازمان دارالقرآن الکریم اقدام می‌کنند.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اصلاحات متعددی بابت تسهیل و تعدیل فرایند صدور مجوز به تشکل‌های قرآنی صورت گرفته که به تدریج و پس از طی مراحل آزمایشی، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان