Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:42:41 GMT

وقف ۱۵ هزار میلیارد تومانی در شهرستان ری ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۸۲۲۷

وقف ۱۵ هزار میلیارد تومانی در شهرستان ری ثبت شد

به گزارش ایرنا، مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم امضای وقف نامه این ملک که در محل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مورد یکی از بزرگترین وقف های پس از پیروزی انقلاب اسلامی  به شمار می رود که بر اساس آن ۳۳۱ هکتار از زمین مزروعی در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند وقف امور خیریه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: ملکی به وسعت ۶۶۲ هکتار در شهرستان دماوند متعلق به ۲ نفر است که یکی از آنان سه دانگ این زمین را به مساحت ۳۳۱ متر صرف امور خیریه کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار امیدورای کرد که با تلاش مجموعه اوقاف نیمی دیگر از این ملک نیز طی صحبتی که مالک دیگر انجام می دهیم صرف امور خیریه شود.
وی با اشاره به چهار نیت واقف ادامه داد: رسیدگی به ایتام،  نیازمندان، تامین جهیزیه و تامین مسکن برای جوانان نیازمند و تامین هزینه درمانی بیماران از نیات این واقف است.
عبداللهی خاطرنشان کرد: در ایام شهادت امام علی (ع) و در ماهی  که به ماه رسیدگی به ایتام و نیازمندان معروف است خوشحالیم که چنین وقفی در استان تهران ثبت می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه وقف در راستای حفظ مال صورت می گیرد، افزود: خیلی از هموطنان با مفهوم وقف آشنا نیستند چرا که وقف در راستای عدالت اجتماعی و گره گشایی از افراد نیازمند صورت می گیرد.
به گفته مدیرکل اوقاف استان تهران، خیلی از افراد تعدادی ملک دارند که تمایل دارند چه در زمان حیات و چه پس از فوتشان به امور خیریه واگذار شود که این اقدام علاوه بر حفظ مال خود در زمینه رسیدگی به افراد نیازمند صورت می گیرد که مورد رضای خداوند متعال قرار خواهد گرفت.
همچنین واقف این زمین نیز در این باره به خبرنگاران گفت: این زمین در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند قرار دارد که کارشناسان ارزش این ملک را ۱۵ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.
محسن معروفی درباره انگیزه خود از این کار خداپسندانه نیز گفت: پدرم سال ها خیر مدرسه ساز بود و برای ادامه دهنده راه پدرم این کار را انجام دادم.
وی ادامه داد: بنا دارم بیمارستانی ویژه سالمندان نیازمند احداث کنم و شهرکی که در آن مدرسه، منزل، مسجد و درمانگاه وجود دارد را برای افراد نیازمند و ایتام بسازم.
این خیر اضافه کرد: حجت الاسلام سیدی رییس اوقاف شهرستان ری از دوستانم هستند که مرا در این مسیر هدایت و از این فرد مشورت گرفتم و تلاش دارم اقداماتی در مناطق محروم استان تهران و کشور داشته باشم.
به گفته وی، چند سالی در منطقه محروم سیستان و بلوچستان اقدامات خیرخواهانه ای داشتم و با این کار قصد دارم کارهای خداپسندانه را با وسعت بیشتر انجام دهم.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان اوقاف و امور خیریه وقف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان اوقاف و امور خیریه وقف شهرستان ری سازمان اوقاف و امور خیریه وقف اخبار کنکور استان تهران شهرستان ری امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر سه شنبه در بازدید از روستاهای سطح بخش آبپخش اظهار داشت: برخی از روستاهای بخش آب‌پخش از جمله چم‌درواهی با توجه به نداشتن دهیاری و اعتبار کم روستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهرستان هستند.

وی افزود: ۲ روستای چم دوراهی و میاندشت در مسیر اصلی ورودی و خروجی بخش آب‌پخش قرار گرفته‌اند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر به ورودی‌های این روستاها به منظور جذب گردشگر است.

سرپرست بخشداری آب‌پخش ابراز داشت: آسفالت بریدگی‌های مسیر اصلی روبروی روستای میاندشت و ورودی این روستا از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مطالبات مردم از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان است.

کد خبر 6093283

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین