Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@17:44:00 GMT

صادرات کرم‌های ضدآفتاب نانویی به کشورهای همسایه

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۸۴۴۰

صادرات کرم‌های ضدآفتاب نانویی به کشورهای همسایه

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو؛ یک شرکت تولیدکننده کرم‌های ضدآفتاب نانویی، محصولات خود را به کشورهای لبنان، عراق، افغانستان و کویت صادر می‌کند.

دکتر محمدرضا شاهینی، سرپرست بخش نوآوری این شرکت گفت: در تولید ضدآفتاب‌ها از جاذب‌های فیزیکی یا شیمیایی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذب‌های فیزیک پرتوهای مضر آفتاب را بازتاب می‌دهند. در نانوذرات هم همین موضوع مصداق دارد؛ برخی نانوذرات نظیر نانوذرات فلزی می‌توانند نور خورشید را بازتابش دهند. وجود نانوذرات در این کرم‌های ضدآفتاب موجب شده تا کارایی محصول افزایش یافته که این کار با افزایش میزان بازتاب پرتوهای مضر نور آفتاب انجام می‌شود.

وی افزود: در کرم‌های ضدآفتاب این شرکت از جاذب‌های معدنی نانو ذرات دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است. در کرم ضدآفتاب از پارامتری به عنوان ضریب محافظت در برابر نور خورشید استفاده می‌شود که این پارامتر نشان دهنده میزان جذب پرتوهای مضر نور آفتاب است. در محصولات ضدآفتاب این شرکت با کاهش ابعاد ذرات تیتانیم، این ذرات قابلیت جذب و پراش پرتوهای خورشید را پیدا کرده و در نتیجه خاصیت ضدآفتاب بودن در این کرم‌ها ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر از ذرات درشت‌تر استفاده شود، کرم به صورت رنگ سفید در آمده که عملکرد ضدآفتابی نخواهد داشت.

شاهینی ادامه داد: این نانوذرات دارای پوششی از جنس الکیل‌سیلان هستند که وجود این پوشش عاملی به همراه نانومقیاس بودن ذرات اکسیدتیتانیوم موجب شده تا کرم‌های بتوانند SPF بالایی داشته باشند.

به گفته سرپرست بخش نوآوری این شرکت تولید کننده ضد آفتاب های نانو، ضدآفتاب‌های نانویی بلافاصه پس از مصرف، خاصیت محافظت‌کنندگی خود را ایجاد می‌کنند، به‌گونه‌ای که این کرم‌ها بلافاصله پس از استفاده، لایه حفاظتی روی پوست تشکیل می‌دهند و سد دفاعی در مقابل اشعه فرابنفش خورشید ایجاد می‌کنند. نانوذرات مورد استفاده در این محصول وارد سلول نمی‌شوند و در همان لایه‌های سلول مرده پوست باقی می‌مانند.

وی افزود: ساختارهای بلوری نانوذرات دی‌اکسید تیتانیوم به دو صورت روتایل و آناتاز مورداستفاده قرار می‌گیرند. این درحالی است که اتحادیه اروپا استفاده از ساختار آناتاز را در تولید محصولات آرایشی بهداشتی ممنوع اعلام کرده است و ساختار روتایل را موردپذیرش قرار داده است و این شرکت نیز محصولات خود را در ساختار روتایل به تولید می‌رساند.

نفیسه نیک‌پی، کارشناس بخش تحقیق و توسعه شرکت نیز در ادامه افزود: طی یک پروژه مشترک با دانشگاه صنعتی شریف، موفق به تولید نانوذرات مورد استفاده در این کرم‌ها در مقیاس آزمایشگاهی شده‌ایم. به دنبال تولید صنعتی این مواد هستیم تا در مقیاس انبوه تولید شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094957 برچسب‌ها کرم ضد آفتاب فناوری نانو صادرات دانش بنیان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرم ضد آفتاب فناوری نانو صادرات دانش بنیان کرم های ضدآفتاب کرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»

در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» مسابقه ای با عنوان « سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو» برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان شبکه آزمایشگاهی توانا و دبیران دانش‌آموخته‌ رشته‌های مرتبط با علوم و فناوری نانو مانند زیست، شیمی و فیزیک می‌توانند با انجام آزمایش «سنتز سبز نانوذرات به کمک عصاره لیمو» در بیست و دومین مسابقه ماهر شرکت کرده و برنده گرنت آموزشی به ارزش 10 میلیون ریال شوند.

این مسابقه در راستای برنامه «آزمایش‌های فناوری نانو برای همه» طراحی شده است. علاقمندان تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند فیلم آموزشی بر مبنای محتوای آزمایش مورد نظر بسازند و به شماره ۰۹۲۱۹۵۶۳۷۳۱ در پیام‌رسان شاد ارسال نمایند.

فیلم آموزشی با فرمت MP4 که حداقل و حداکثر زمان آن به ترتیب ۴ و ۸ دقیقه  تهیه شود. داوران پس از بررسی آثار دریافت شده براساس موارد زیر به آن‌ها امتیاز داده و فیلمی که بیش‌ترین امتیاز را کسب کند به عنوان فیلم برنده انتخاب می‌شود.

انجام آزمایش:
بیان تئوری
بیان مراحل آزمایش
انجام کامل مراحل آزمایش و نمایش آن
نشان‌دادن و بیان نتیجه
پاسخ به سوالات انتهای دستور کار

خلاقیت:
بیان جذاب تئوری و ساده‌سازی آن برای دانش‌آموزان
استفاده از مدل آموزشی و یا فیلم و تصویر مرتبط با آزمایش

صوت و تصویر:
کیفیت صدا و تصویر
استفاده از افکت و جذابیت بصری

سایر نکات:
معرفی کامل خود و مرکز و آزمایش مورد نظر
رعایت بازه مناسب
درج لوگو باشگاه و مرکز در فیلم

آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با استفاده از حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مواد مورد نیاز را تهیه و با انجام آزمایش در مسابقه شرکت کنند. برای اطلاع از نحوه برخورداری از این حمایت اینجا کلیک کنید.

بنابر اعلام ستاد نانو، به تمامی شرکت‌کنندگان در این مسابقه گواهی شرکت در مسابقه اعطا می‌شود و فیلم آموزشی برگزیده در سایت باشگاه نانو در صفحه «مسابقه ماهر» قرار می‌گیرد.

شرکت در مسابقه ماهر موجب کسب امتیاز ویژه در ارزیابی آزمایشگاه‌های عضو شبکه توانا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»