Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@06:56:08 GMT

جشن گلریزان زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۸۵۶۸

جشن گلریزان زمینه‌ساز آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

جشن گلریزان به یمن ماه پرخیر و برکت رمضان زیباترین جشنی است که دلتنگی‌های فرزند و یا پدری را که روزگاری از زندگیشان پشت درهای زندان بوده‌اند، می‌رباید و با آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شادی را روانه دلهای خانواده زندانیان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، شادی تنها خنده نیست، گردش و تفریح نیست، دست زدن و جشن نیست، شادی شاید در معنای واقعی خود همان قطره اشکی باشد که از چشم‌های براق و منتظر کودکی فرو می‌ریزد که بیننده بازگشت پدر خود به کانون گرم خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شادی دستان پینه‌ بسته و ترک‌خورده پدر و مادر زحمتکشی است که با  آغوش باز، بازگشت فرزند دلبندشان را از بند اسارت به استقبال می‌روند.

 

شاید هم زیباترین تعریف شادی نیکی و سخاوتی است که از سوی دستان گرم و پرمهر نیکوکاری هدیه می‌شود و دل ناامید بنده‌ای را امیدوار و روشن می‌سازد.

 

دو سالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن گلریزان به صورت حضوری میسر نبوده و خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد همچنان به  نیکی خیرین و مردم سخاوتمند کردستان امید دارند تا بازهم نظاره‌گر حرکتی الهی در زمین باشد که از سوی خیرین برای آزادی زندانیان رقم می‌خورد.

 

ماه رمضان سال گذشته و امسال صدا و سیما و تمامی رسانه‌های برخط و مکتوب با اطلاع‌رسانی از وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد ، پررنگتر از همیشه به میدان آمده‌اند تا  همچنان در این کار خیر شریک شوند و گلریزانی از جنس رسانه و با مشارکت خیرین را در سرزمین فرهنگ و هنر به ارمغان آورند.

 

183 زندانی نیازمند حمایت خیرین کردستانی

مراد فتحی مدیرکل زندان‌های کردستان با بیان اینکه 183 زندانی در کردستان نیازمند حمایت خیرین هستند، اظهار کرد: در زندان‌های کشور و استان کردستان با دو طیف از زندانیان مواجه هستیم که دسته‌ای جرائم عمد هستند که عمدا بزهکاری کرده‌اند و وارد چرخه جرم شده‌اند.

 

وی دسته دوم زندانیان را مددجویان جرائم غیرعمد برشمرد و افزود: این افراد به دلیل بدهی‌های مالی و شکایت شکات زندانی شده‌اند و نیاز است مردم کردستان در ماه رمضان در جشن گلریزان که با اعلام شماره حساب‌های ستاد دیه در رسانه‌های استان و فضای مجازی منعکس می‌شود، کمک حال زندانیان استان باشند.

 

فتحی با اشاره به ورود خیرین و معتمدین به زندان‌ها اضافه کرد: از طریق صلح و سازش 197 نفر سال گذشته آزاد شدند که 19 نفر از این تعداد قصاص نفس بودند که با رایزنی معتمدین و خیرین با گذشت شاکی همراه شد.

 

وی به نظام زندانبانی اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: اصلاح و تربیت، اقدامات فرهنگی و اشتغالزایی در زندان‌ها به ایجاد زندانبانی اسلامی منجر می‌شود و معتقدیم زندانیانی که به زندان ورود می‌یابند به دلیل نبود شغل و مهارت دچار مشکل می‌وند بنابراین با همکاری اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان کردستان، جهاد دانشگاه و صنایع دستی و گردشگری استان تعداد دو هزار و 630 نفر مدرک مهارت و فنی حرفه‌ای صادر کنیم.

 

مدیرکل زندان‌های استان کردستان اعلام کرد: زندانیان با استفاده از این مدرک‌های مهارتی پس از آزادی از زندان می‌توانند نسبت به تسهیلات اشتغالزایی اقدام و وارد بازار کار شوند.

 

فتحی افزود: در سیاستگذاری که از سوی قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها صورت گرفته سال 99 بنا براین بود که 50 درصد محکومین زندانهای کشور مشغول به کار شدند و با تلاش و همکاری بنیاد تعاون و بخش‌های خصوصی بالای 50 درصد از زندان‌های استان هم‌اکنون مشغول به اشتغال مولد هستند.

 

محکومین مالی زندان‌های استان چشم انتطار نیکوکاری خیرین کردستانی

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز با بیان اینکه محکومین مالی زندان‌های استان چشم انتطار نیکوکاری خیرین کردستانی هستند، اعلام کرد: در حال حاضر 183 زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی در زندان‌های کردستان به سر می‌برند.

 

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و اسلامی ما به احسان کمک شده که براین اساس در ایام ماه رمضان جشن گلریزان برگزار می‌شود تا به محکومین مالی کمک شود چرا که کمک خیرین متوجه خانواده‌های زندانیان برای جلوگیری از ورود به آسیب‌های اجتماعی نیز خواهد شد.

 

 رئیس کل دادگستری کردستان اذعان کرد: نیاز است مردم خیر و نیکوکار استان کردستان به یاری زندانیان جرائم غیرعمد بپردازند و زمینه ازادی زندانیان محکومین مالی را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: باید به هم رحم کنیم تا در این شرایط کرونایی خداوند نیز به مردم رحم کند و با دست هیری که رقم می‌زنیم خداوند مارا از خطر بیماری کرونا محفوظ کند.

 

وی اعلام کرد: از محوری ترین مباحث سند تحول قضایی نگاه به زندان و زاندانیان است و تغییر نگاه و رویکرد به زندان و زندانیان با نگاه اصلاح محور است.

 

وی با اشاره به اینکه زندان فقط محل مجرمین و محکومینی است که حضور آنها مخل آسایش عمومی است، افزود: در غیر این موارد باید کمتر از زندان استفاده شود و برای تحقق این مهم نیاز به همکاری و همراهی قضات و آحاد مردم هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از ابزاری که این هدف را مشخص می‌کند جشن گلریزان و اقدامات ستاد دیه استان و کشور است که خیرین و مردم باید ورود کنند چرا که برخی از زندانیان، جرائم غیرعمد هستند و همه باید به ازادی این زندانیان فراهم شود.


رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: سال گذشته به دلیل تحریم‌ها و شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی دامنگیر مردم شد اما در راستای اجرایی شدن سند تحول خبرهای خوبی از آزادی محکومان مالی را داشتیم.

 

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: سال گذشته ۲۳۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد ازاد شدند که ۲۰۸ نفر توسط ستاد دیه با محکومیت مالی ۳۶ میلیارد تومان و ۲۶ نفر توسط مردم و خیرین آزاد شدند.

 

وی با بیان اینکه ستاد دیه استان، کشور، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، صندوق خسارت‌های بیمه بدنه، تسهیلات بانکی و گذشت شکات عامل آزادی زندانیان جرائم غیرعمد شد، افزود:  در حال حاضر ۱۸۳ زندانی محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای ازادی این افراد ۹۳ میلیارد نیاز است.

 

 برگزاری جشن گلریزان با همکاری رسانه‌ها و فضای مجازی

رئیس ستاد دیه استان کردستان نیز اعلام کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشن گلریزان به صورت حضوری وجود ندارد بنابراین مراسم جشن گلریزان از طریق رسانه ‌های جمعی و فضای مجازی به منظور دعوت از خیرین در این امر خداپسندانه انجام می‌گیرد.

 

خسروی اضافه کرد: انتظار می‌رود مردم با حضور حماسی خود همچون سال‌های گذشته زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان را فراهم آورند تا شاهد بازگشت زندانیانبه خانواده‌هایشان باشیم.

 

وی بیان کرد: کاهش جمعیت زندان‌ها گام ارزشمندی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود و باتوجه به اینکه آسیب‌های اجتماعی دغدغه همه مردم و مسئولان است انتظار می‌رود با حمایت خیرین شاهد کاهش آسیب‌ها وآزادی محکومین مالی در زندان‌ها باشیم.

 

 وی اعلام کرد: متاسفانه هر سال با افزایش بدهی در زندان‌ها مواجه هستیم و نیاز است زمینه مشارکت خیرین، گذشت شکات و افزایش کمک‌های مردمی بیش از گذشته فراهم شود.

 

وی گفت:  شماره حساب‌های ستاد دیه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی شامل بانک تجارت (1139027600)، بانک ملی (0105951078004)، بانک ملت(20898989/77) و بانک تجارت (5859837003403710) هستند.

 

بی‌شک گلریزان امسال نیز شاهد استقبال خیرینی است که از مال خود می‌گذرند و در این روزهای ماه مهمانی خدا به ضیافت بذل و بخشش می‌روند تا عشق هدیه دهند و امید ببخشند و در نهایت رحمت ایزدی دریافت کنند و انتظاری را پایان بخشند و معبود خویش را خشنود سازند.

 

و چه زیباست بخشش بزرگانی که با گذشت از مال خود فرشته‌ها را برای بردن توشه‌های آخرت و مهربانی‌شان به آسمان فرامی‌خوانند و رضای خدا را با متاع دنیا جایگزین می‌کنند.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جشن گلریزان کردستان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد رئیس کل دادگستری زندان های استان استان کردستان محکومین مالی جشن گلریزان زندان ها سال گذشته ستاد دیه آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۸۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار