Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:25:42 GMT

فاضلاب در ۱۰ نقطه شهرستان گتوند به رودخانه کارون می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۰۵۵

فاضلاب در ۱۰ نقطه شهرستان گتوند به رودخانه کارون می‌ریزد

عبدالحسین کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاضلاب خام شهر گتوند در سه نقطه به صورت مستقیم، شهر ترکالکی در ۲ نقطه محیط پذیرنده زهکش کشاورزی، شهر سماله در۲  نقطه محیط پذیرنده زهکش کشاورزی و شهر جنت مکان در سه نقطه اصلی به رودخانه کارون ریخته می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری اداره حفاظت محیط زیست در این باره گفت: اداره محیط زیست در مکاتبات شهرستانی و استانی خواستار تسریع در ساماندهی فاضلاب‌ شهری و روستایی شده و به صورت مستمر در کارگروه استانی حفاظت کیفی رودخانه کارون مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست ‌گتوند افزود: افزایش بار آلودگی میکروبی و خطرات بهداشتی و زیست محیطی، افزایش EC آب رودخانه و افزایش فلزات سنگین در رودخانه کارون، تاثیر بر زیست بوم رودخانه و آبزیان و میکرواورگانیزم های رودخانه از جمله معضلات زیست محیطی است که در رودخانه کارون در مقطع شهرستان گتوند ایجاد شده است.

کریمی، هدر رفت حجم بالایی از آب قابل استحصال از فاضلاب شهری که در این شرایط خشکسالی مستمر، می تواند کاربردهای ویژه‌ای داشته باشد را از دیگر مشکلات ریخته شدن فاضلاب به رودخانه‌کارون در گتوند برشمرد.

وی ادامه داد:مطالعات شبکه فاضلاب گتوند انجام شده اما تاکنون از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اولویت اجرا قرار نگرفته است.

کریمی افزود: تاکنون شکایتی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گتوند ضد دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.

وی گفت: رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند وعده داده تا از طریق فاینانس داخلی و با فروش اوراق قرضه از طریق بخش خصوصی نسبت به انجام شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر گتوند اقدام کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان گتوند با پنج شهر و ۴۵ روستا و جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر با گذشت بیش از ۱۵ سال از شهرستان شدن همچنان فاقد سیستم دفع فاضلاب شهری است و مردم این منطقه خواستار رفع این مشکل هستند.

هم اکنون فاضلاب خانگی شهر گتوند درون چاه‌های حفر شده در منازل ریخته و پسآب‌ و فاضلاب جوی‌های روباز و کانال‌های سطحی در رودخانه کارون تخلیه می‌شوند که این موضوع مشکلات زیست محیطی را در پی داشته است.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند ۲۸ مرداد پارسال در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کمبود اعتبار دلیل اجرا نشدن طرح فاضلاب این شهر است ضمن اینکه مطالعات مقدماتی گام نخست آن در سال‌های گذشته انجام شده است.

فروتن کریمی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح با تامین اعتبار آغاز می‌شود،  ادامه داد: افزون بر ۸۰ کیلومتر شبکه، تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ و دیگر تاسیسات باید در این طرح اجرا شود.

وی گفت: لایروبی انهار و جداول و جوی‌های روباز در شهرها برعهده شهرداری‌ها و دفع فاضلاب شبکه پس از اجرای طرح، برعهده آب و فاضلاب است.

به  گزارش ایرنا،  ریخته شدن فاضلاب شهرهای گتوند به رودخانه کارون که از سرمایه‌های ارزشمند ایران است موجب مشکلات زیست محیطی ،آلودگی آب، رشد نیزار، تخریب اکوسیستم، و وارد شدن آلودگی به زنجیره غذایی انسان ها شده که تسریع در اجرای طرح فاضلاب شهرستان گتوند ضرورت دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست گتوند آب و فاضلاب خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست گتوند آب و فاضلاب سازمان حفاظت محیط زیست گتوند آب و فاضلاب خوزستان اخبار کنکور رودخانه کارون حفاظت محیط زیست شهرستان گتوند آب و فاضلاب فاضلاب شهر زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد

سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس از پاک‌سازی حاشیه رودخانه جاجرود توسط دانش آموزان، حافظان محیط‌زیست و گروه‌های مردم‌نهاد خبر داد و گفت: حال رودخانه جاجرود خوب نیست و وضعیت حاشیه رودخانه با ورود گردشگران و مسافران به‌ شدت آلوده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • آغاز عملیات تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد