Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حداقل تا پایان امسال، توصیه می‌کنیم ماسک به‌عنوان یک پوشش اصلی استفاده شده و خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم چرا که تا تزریق واکسن کرونا به ۷۰ الی ۸۰ درصد جامعه، باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کسانی که واکسن دریافت می‌کنند نیز شدیدا در معرض خطر هستند، چون واکسن همیشه موثر نیست و درصد ایمنی واکسن ها متفاوت بوده و در حالت کلی تاثیر واکسن‌ها در ابتلا نیست بلکه تاثیر در میزان مرگ‌ومیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: ۳ هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن، ایمنی حاصل می‌شود و بنابراین باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی به‌دقت رعایت شود.

تزریق واکسن برای همه افراد توصیه می‌شود

حبیب‌زاده بیان کرد: در حال حاضر واکسیناسیون برای گروه‌های سنی ۸۰ سال به بالا و طبق تماس تلفنی یا پیامک از طریق بهداشت انجام می‌شود و در روز شنبه و یک‌شنبه هفته آینده، متولدین سال ۱۳۲۰ و پایین‌تر می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به مراکز جامع سلامت مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند و بهتر است افراد بعد از تزریق واکسن به‌مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در محل بمانند تا تحت کنترل باشند.

وی گفت: تزریق واکسن برای همه افراد توصیه می‌شود و در افرادی که بیماریِ شدید داشته و مبتلا شده باشند، توصیه می‌گردد ۶ ماه بعد از ابتلا، واکسن دریافت کنند و بیمارانی نیز که شیمی‌درمانی شده یا داروهای نقص ایمنی دریافت می‌کنند و همچنین بیماران پیوندی، حتما قبل از تزریق واکسن با پزشک خود مشورت کنند.

عدم مشاهده عارضه مهم واکسن کرونا در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل عارضه مهم بعد از تزریق واکسن مشاهده نشده و درد در محل تزریق، تب و تعریق و ... بعد از تزریق واکسن، طبیعی است که امکان دارد یک الی ۲ روز طول بکشد و به‌علت ماهیت خود واکسن این حالت اتفاق می‌افتد.

حبیب‌زاده اظهار کرد: در حال حاضر به‌دنبال همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، شاهد کاهش میزان بستری در سطح استان هستیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌ها ممکن بود وضعیت بحرانی‌تر شده و به بستری بالای ۷۰۰ و بیشتر برسیم و اگر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۹۰ درصد برسد، شاهد وضعیت زرد در استان خواهیم بود.

وی افزود: مرگ‌ومیر در بیماری کرونا به‌صورت دفعتی نیست، یعنی ممکن است فرد در هفته اول علایم تنفسی نداشته و حتی درگیری در سی‌تی‌اسکن نباشد، ولی مبتلا به کرونا باشد که در این حالت علایم از هفته دوم شروع شده و درگیری ریوی را شاهد هستیم و فرد در هفته سوم بدحال شده و اگر بستری نشود ممکن است در منزل فوت نماید؛ در موارد پیشرفته، بیمار به‌مدت ۲ الی ۳ هفته در بیمارستان تحت درمان قرار می‌گیرد که ممکن است درمان شده یا احتمالا به‌دلیل پیشرفت بیماری، فوت کند.

رنگ‌بندی به‌صورت کشوری تعیین می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: رنگ‌بندی براساس سیاست‌های کلی در کشور تعیین می‌شود و در تعریف جدیدی که ارائه شده و با توجه به منحنی نزولی بیماری در استان، فعلا در وضعیت نارنجی قرار داریم. 

حبیب‌زاده بیان کرد: طبق توافقی که با بیمه‌ها انجام شده، بیمارانی که مبتلا هستند و در وضعیت نسبتا پایدار بیماری قرار داشته و نیازمند تزریق آمپول ضدکرونا هستند، به‌دلیل گران بودن دارو، روزانه به‌مدت چند ساعت بستری موقت شده و بعد از دریافت دارو، مرخص می‌شوند.

وی تصریح کرد: فعلا در وضعیت قرمز و نارنجی، برگزاری هرگونه تجمع مانند عروسی ممنوع است و در شرایط زرد برگزاری با تعداد افراد محدود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، امکان‌پذیر خواهد بود.

از برگزاری هرگونه تجمع و مجامع انتخاباتی خودداری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: زمان اتمام قرنطینه در افراد بستگی به علایم بالینی دارد؛ در موارد سرپایی توصیه می‌شود تا ۱۴ روز بعد از بروز علایم، قرنطینه رعایت شود ولی در بیماران بدحال و موارد شدید بیماری، توصیه بر رعایت قرنطینه تا ۱۴ روز بعد از ترخیص است.

حبیب‌زاده اظهار کرد: بیماری کرونا چهره بالینی ثابتی ندارد و ممکن است تست PCR در برخی افراد تا ۶ ماه، مثبت شود و علایم بیماری باقی بماند که در این حالت بهتر است این افراد ویزیت شده و مجددا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: از هم‌استانی‌های عزیز و کاندیداهای محترم انتخاباتی، درخواست می‌کنیم تا صدور مجوزهای لازم تبلیغاتی، از برگزاری هرگونه تجمع و مجامع انتخاباتی خودداری نمایند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اردبیل ماسک دستورالعمل های بهداشتی تزریق واکسن بعد از تزریق حبیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان