Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم احمدی لاشکی گفت: از مجلس درخواست می‌کنیم تا در جهت سرعت بخشی به اجرای لایحه رتبه بندی، این لایحه مهم خارج از دستور بررسی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، قاسم احمدی لاشکی عصر امروز در مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهرستان بابل وظیفه همه فرهنگیان را اجرای سند تحول بنیادین دانست و بیان کرد: دشمن در صدد است تا سندهای دیگری به ما دیکته کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اجلاسیه سی و چهارم روسای آموزش و پرورش کشور که در تیرماه سال گذشته برگزار شد، در اولین بند از بیانیه پایانی بر اجرای سند تحول تأکید داشته‌ایم.

وی افزود: فرزندانمان را باید در تراز سند تحول تربیت کنیم و برای این امر باید ابتدا باید معلم خوب تربیت کنیم. اگر معلم خوب تربیت کنیم می توانیم دانش آموز خوب تربیت کنیم.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی یک الزام برای آموزش و پرورش دانسته و تصریح کرد: بزرگترین معضل و مشکل در آموزش و پرورش نیروی انسانی است. تربیت نیروی انسانی ماهر باید در اولویت باشد.همان کاری که در گذشته در مراکز تربیت معلم انجام می‌شد.

احمدی لاشکی با اشاره به تعیین تکلیف ۸۸ هزار نفر از معلمان حق التدریس اظهار کرد: مکمل سازماندهی خوب نیروی انسانی، اجرای طرح رتبه بندی است.از مجلس درخواست داریم تا جهت سرعت بخشی به اجرای آن، لایحه رتبه بندی معلمان را خارج از دستور بررسی کرده و مصوبه آن را زودتر به دولت ابلاغ کنند تا بتوانیم از ابتدای فروردین امسال آن را اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر به‌روز شدن معلمان تصریح کرد: محتوای آموزشی بسیار مهم است و برای تربیت نسل جدید چاره‌ای جز به‌روزرسانی محتوای آموزشی و همچنین به‌روزرسانی کلاسهای ضمن خدمت نداریم.

این مسئول با اشاره به حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز در بستر فضای مجازی شاد خاطرنشان کرد: اپلیکیشن شاد بعد از اینستا بیشترین کاربر را در کشور داشته و از واتسپ نیز جلوتر است.امروز با توجه به وجود مشکلات فراوان و وجود بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز فاقد ابزارهای هوشمند آموزشی، اما افتخار می‌کنیم که جزو کشورهایی هستیم که آموزش در آن تعطیل نشد و این را مدیون تلاش معلمانی هستیم که در شرایط سخت کرونایی کم نیاوردند و با جان و دل تلاش کردند.

علی کریمی فیروزجایی عضو هیت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان خارج از نوبت درمجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: برای نخستین بار پیشنهاد طرح جدا کردن معلمان از کارمندان در مجلس شورای اسلامی داده شد که به زودی در مجلس مورد بررسی قرار میگیرد

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان مجلس مطالبات فرهنگیان هست که موضوع حمایت فرهنگیان دستور کار نمایندگان مجلس است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لایحه رتبه بندی آموزش و پرورش نیروی انسانی تربیت کنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم