Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@04:32:22 GMT

عملیات سبک سازی پل تاریخی کرج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۳۴۲

عملیات سبک سازی پل تاریخی کرج آغاز شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  فریدون محمدی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت : سبک سازی این پل قبل از انجام عملیات مرمت کامل صورت می گیرد و قرار است  پس از بررسی‌ تأیید طرح نهایی و تأمین بودجه مورد نیاز از سوی  وزارت‌ میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه ها، مرمت آن در کوتاه‌ترین زمان انجام  شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: آغاز پروژه مرمت بنای پل منوط به سبک‌سازی اثر بوده و بر این اساس مقرر شد پس از پایان آن ،  پروژه وارد فاز عملیاتی شود.

محمدی با اشاره به حجم آسیب وارده و اهمیت پل تاریخی کرج افزود: بخشی از اعتبار لازم به صورت امانی از طرف وزارت‌ میراث فرهنگی ابلاغ شده و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز اعلام آمادگی کرده‌اند هر چند تاکنون وعده‌ای محقق نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز بیان داشت: عملیات مرمت پل تاریخی  کرج پروژه‌ای استانی و ملی محسوب شده و در این راستا یاری همه‌ جانبه مسوولان را می‌طلبد.

پل تاریخی خانون یا دختر کرج مربوط به دوران سلجوقی و صفوی بوده که طول آن حدود ۶۰  با عرض هفت متر است.

این اثر تاریخی که بر روی رودخانه کرج قرار دارد به عنوان یکی از نمادهای ارزشمند و تاریخی استان البرز شناخته شده که سال گذشته براثر بارندگی ها بخشی از سقف آن فرو ریخت.

اهمیت این حادثه سبب شد تا وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به البرز سفر کند و برای مرمت پل تاریخی کرج نشست ویژه با حضور مدیران اجرایی آن برگزار شد.

قرار شد حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار اولیه از سوی شهرداری کرج ، وزارت میراث فرهنگی و سایر دستگاه ها برای مرمت این اثر اختصاص یابد که به گفته مدیرکل میراث فرهنگی البرز تنها وزارت میراث فرهنگی سهم خود را پرداخت کرده است و انتظار می رود سایر دستگاه ها به تعهدات خود عمل کنند.  

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند دارد. 

پربیننده ترین کرونا ۱۷ البرزی دیگر را به کام مرگ کشید بافت های فرسوده چهارباغ بازآفرینی می شود دوردور با سانتافه امانتی در کرج به قتل ختم شد! اهدای خون در شب‌ های قدر + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان البرز بافت فرسوده سایر دستگاه ها میراث فرهنگی پل تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان