Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@03:32:18 GMT

لایحه رتبه‌بندی معلمان چه مشکلاتی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۹۴۱۵

نماینده مردم اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس گفت: لایحه دولت در رابطه با رتبه‌بندی معلمان دارای اشکالات مشهود و مشکلات عدیده‌ای است باید هرچه زودتر رفع شود.

خبرگزاری میزان - خانه ملت نوشت: مجتبی بخشی‌پور در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت: رتبه‌بندی؛ مطالبه چندین ساله فرهنگیان بوده و بهترین هدیه به آنان است که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه دولت در این رابطه دارای اشکالات مشهود و مشکلات عدیده‌ای است باید هرچه زودتر رفع شود.

چرا کارکنان اداری، سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها از مزایای رتبه بندی محروم هستند

بخشی‌پور بیان کرد: یکی از ایرادات وارد به این لایحه، این است که آن دسته از کارکنان اداری که بخش اعظمی از آنان معلمان و کادر آموزشی هستند و از مدارس به ادارات منتقل شده و در کار‌های ستادی به کارگیری شده‌اند و همچنین سرایداران، معلمان حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها، ظاهرا و بنا به اظهارات غیررسمی مسئولین ذی‌ربط، از مزایای رتبه‌بندی محروم هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این اتفاق، وضعیت شکننده فعلی ادارات را که به لحاظ پرداخت به موقع و مناسب اضافه کار‌ی‌های اداری و سایر پرداخت‌های قانونی مشکل دارند و همچنین در اعمال مزایای مدرک دوم، برای نیرو‌های اداری، با مشکلات جدی مواجه شده‌اند را به بحرانی غیر قابل حل تبدیل خواهد کرد.

انتقاد از لحاظ نشدن محاسبه ضریب تعجیل خدمت در مناطق محروم/ نباید انگیزه معلمان مناطق محروم را از بین برد

نماینده اسلام‌آباد‌غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، لحاظ نشدن محاسبه تعجیل خدمت در مناطق محروم در رتبه‌بندی معلمان را که مبنای قانونی و عملکردی دارد را، دیگر ایراد این لایحه عنوان کرد و گفت: این کار، یک مشوق تاثیر‌گذار برای خدمت در مناطق محروم را از بین می‌برد و تمایل معلمان مجرب و باسابقه را برای خدمت در مناطق محروم را بسیار پایین می‌آورد و بر قراری عدالت آموزشی را به شدت با چالش مواجه می‌کند.

بخشی‌پور اضافه کرد: این موضوع محرومیت‌های این مناطق محروم را صد چندان خواهد کرد و در ضمن نقض آشکار قوانین ابلاغی و بالادستی در خصوص محاسبه تعجیل خدمت در مناطق محروم، خواهد بود.

مخالف برگزاری هرگونه آزمونی برای اعمال رتبه بندی معلمان هستیم

وی با اشاره به اینکه بحث داغ این روز‌های رتبه بندی، که حتی اگر شایعه هم باشد، خاطر معلمان را به شدت مکدر کرده، بحث برگزاری آزمون برای برخورداری از مزایای رتبه‌بندی است، عنوان کرد: بدتر از آن، طرح این موضوع است که در صورت عدم کسب امتیاز لازم در آزمون، معلمان با تنزل رتبه مواجه خواهند شد؛ که بنده به شدت با آن مخالف هستم.

این نماینده مجلس یادآور شد: سوالاتی در این رابطه مطرح است از جمله که آیا همین رویه در خصوص اعطای امتیازات مربوط به برنامه‌های مشابه در دانشگاه‌ها و سایر ادارات و سازمان‌ها انجام گرفته؟ و آیا پسندیده است که این گونه جامعه فرهنگیان را نگران و شأن آنان را خدشه‌دار نمایند؟

بخشی‌پور سخنان خود را با طرح این سوال ادامه داد که آیا رواست معلمی که با لحاظ کلیه الزامات معلمی به استخدام آموزش و پرورش درآمده و سنوات مختلفی (۱۵، ۲۰، ۲۵ سال) را به عنوان معلم مشغول به خدمت بوده و در این راه زحمات بسیاری متحمل شده، الان صلاحیت معلمی او مورد سنجش قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما حامی معلمان و حقوق آنان خواهیم بود، تصریح کرد: این موضوعات به شدت باعث اعتراض معلمان خواهد بود و باید به خوبی تمامی این اشکالات برطرف و بزودی پس از تصویب، ابلاغ و اجرایی شود، تا شاید بخش کوچکی از زحمات این قشر زحمتکش جبران شود.

بیشتر بخوانید: سرنوشت رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: رتبه بندی معلمان فرهنگیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان فرهنگیان خدمت در مناطق محروم رتبه بندی معلمان مناطق محروم بخشی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، سرهنگ تقی نجمی امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی برگزار شد اظهار داشت: در سال گذشته 50 هزار بسته در قالب کمک مومنانه از طریق خیران، پایگاه‌های مقاومت بسیج و سپاه تهیه و بین نیازمندان مناطق محروم توزیع شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن ضمن اهدای 551 سری جهیزیه در مناطق محروم، 15 باب مسکن مددجویی کمیته امداد افتتاح و 15 پروژه آبررسانی به سرانجام رسید.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته احداث و بازسازی پل‌های روستایی، دیوارکشی مناطق محروم، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث خانه‌های عالم و محروم، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی سلامت با انواع تخصص به مناطق محروم و ویزیت و تجویز رایگان دارو در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر آن در سال گذشته 32 گروه جهادی به مناسبت‌های مختلف پای کار بودند و در این راستا گروه‌های جهادی و دامپزشکی برای ویزیت دام‌ها به مناطق محروم اعزام و احداث و مرمت 21 باب مسجد و مدرسه نیز انجام شد.

سرهنگ نجمی بیان کرد: در مجموع در طول سال گذشته 6 هزار و 100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

وی از برپایی 32 ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم غزه در سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی از سالیان گذشته غزه را به خاک و خون کشیده و بسیاری را به شهادت رسانده است، این کمکها در راستای کمک به آنها بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای توانمندسازی گروه‌های جهادی و تجلیل از آنها در سال گذشته تصریح کرد: از سوی دیگر برپایی 17 نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح استان برای عرضه و فروش تولیدات بومی و محلی و افتتاح پروژه آسفالت بین مزارع روستایی به طول 220 کیلومتر در سال گذشته انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اردیبهشت ماه هفته بسیج سازندگی است افزود: در این هفته ضمن غبارروبی مزار شهدا، گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شده و دیدار با خانواده شهدای جهادگر توسط جهادگران بسیجی انجام می‌شود.

سرهنگ نجمی گفت: برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی در کل استان، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام گروه‌های تخصصی پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم، افتتاح آسفالت راه روستایی بین مزارع به طول 15 کیلومتر، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در کل شهرستان‌ها، آبررسانی به 165 روستای جنوب آذربایجان‌غربی و نیز توزیع ایزوگام رایگان به طول 27 هزار مترمربع در مناطق مرزی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری 10 هزار تن قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی، افتتاح پنج سالن ورزشی در مناطق محروم و نیز افتتاح 25 واحد خانه بهداشت در مناطق محروم نیز از جمله اقداماتی است که به زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • جذب در آموزش و پرورش بر مبنای سوابق آموزشی معلمان
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • 6100 نفر در قالب گروه‌های جهادی به مناطق محروم آذربایجان‌غربی اعزام شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت