Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید پورعلی روز پنجشنبه با اشاره به ضرورت توسعه همکاری های بین المللی در مناطق آزاد کشور اظهار داشت: مناطق آزاد کشور می توانند محل برگزاری اتحادیه جامع بین المجالس و مجالس آسیایی باشد.

وی اضافه کرد: در این راستا دفتر همکاری های اکو در جزیره کیش تاسیس شده تا با تقویت تعاملات سهم بسزایی در جذب بازار کشوورهای عضو اکو ایفا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد افزود: این معاونت با تمرکز بر اهداف نقشه راه کلان مناطق آزاد تجاری - صنعتی کشور در افق ۱۴۰۴ و با محوریت کمک به توانمند سازی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی  فعالیت می کند در این راستا برنامه راهبردی سه ساله تدوین کرده است.

وی اظهار یادآور شد: تقویت فرهنگ اسلامی - ایرانی ،  تعمیق سبک زندگی اسلامی، احیای هنر، ارتقا کیفیت زندگی شهروندی،  بهبود بهداشت روحی و روانی، افزایش شاخص های امنیت محیطی، کاهش آسیب های اجتماعی با بهره مندی از ابزار فرهنگ و هنر، اصلاح و استقرار نهاد های آموزشی و پژوهشی،  فعال سازی اقتصاد فرهنگ و هنر از مهم ترین اهداف پیش بینی شده در این برنامه است.

پورعلی گفت: افزایش هم گرایی منطقه ای، ملی و اسلامی، پاسداشت ارزش های مشترک قومی، منطقه ای، ملی و دینی و ترویج فرهنگ توسعه دریا پایه با هدف تقویت امنیت اجتماعی و ایجاد نظامات ساحل نشینی از دیگر اهدافی است که در این برنامه راهبردی تدوین شده است.

وی توسعه انسجام اجتماعی، و تقویت فضای وحدت بین شیعیان و اهل سنت در جزیره کیش را از دستاوردهای مهم این منشور راهبردی اعلام کرد و اظهار داشت: ایجاد بستر فعالیت انجمن ها، گروه های مدنی و  برگزاری رویداد های منطقه ای و ملی بر مبنای تقویم رویداد ها با محور برنامه های رویدادی ویژه جنوب کشور از دیگر موواردی مورد توجه این برنامه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نزدیکی میان بدنه بومی و خرده فرهنگ های متنوع جزیره که یک ایران کوچک و مجموعه ای از قومیت های مختلف است اهمیت بسزایی دارد و در این راستا علاوه بر تلاش برای احیای خرده فرهنگ ها، احیاء و حفظ فرهنگ بومی جزیره با تمرکز بر تاریخ و هویت کیش نیز دنبال می شود.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره گیری از فن آوری های نوین و مناسب ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب سال ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

برچسب‌ها کیش سازمان منطقه آزاد سعید پورعلی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش سازمان منطقه آزاد سعید پورعلی کیش سازمان منطقه آزاد سعید پورعلی جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان خلیج فارس اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد منطقه آزاد کیش جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند

بخش آنژیوگرافی برای نخستین بار در منطقه دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان راه‌اندازی شد.

به گفته سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند مسئول مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این مسئول گفت: هدف از این اقدام بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • اهمیت عضویت ایران در کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک
  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • روابط عمومی؛عامل کلیدی در رونق کسب و کار‌ها
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم